آموزش های خانگی, تغذیه و سلامتی

خواص آب برنج برای صورت؛معجزه آب برنج برای صورت

خواص اب برنج برای صورت

بسیاری از کسانی که در کشورهای آسیایی زندگی می‌کنند از برنج به عنوان غذای اصلی در برنامه روزانه‌شان بهره می‌برند. برنج به دلیل داشتن ویتامین‌های فراوان و وجود اسیدهای آمینه‌ باعث حفظ سلامت بدن خواهد شد. یکی از موارد مهم در تهیه کردن برنج، آب برنج است که از خواص زیادی برخوردار است. خواص آب برنج برای پوست بی نظیر است آبا برنج بخاطر خاصیت بینظیر آن باعث می‌شود تا برای سلامت پوست و مو مورد استفاده افراد به ویژه خانم‌ها قرار بگیرد.

آب برنج یک مایع شیری رنگ است که سرشار از نشاسته بوده که از برنج خیس خورده به دست می‌آید. خواص آب برنج متعدد است که از مهم‌ترین آن می‌توان به بهبود وضعیت سلامتی بدن نظیر سلامت پوست و مو اشاره کرد. اگر از جمله کسانی هستید که به سلامت پوست و موی خود اهمیت می‌دهید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

فواید آب برنج برای پوست صورت

خواص آب برنج برای پوست صورت بسیار فراوان است، از این رو بسیاری از افرادی که به سلامت پوست و موی خود اهمیت می‌دهند، سعی می‌کنند تا از آب برنج برای حفظ شادابی و سلامت پوست خود استفاده کنند. در ادامه به مهم‌ترین فواید برنج برای پوست اشاره خواهیم داشت:

بیشتر بدانید : برنج و دیابت ؛ آیا برنج برای دیابتی‌ها مضر است؟

خواص آب برنج در جوان سازی پوست صورت

خواص آب برنج در جوان سازی پوست صورت

یکی از شیوه‌های طبیعی و خانگی برای کاهش چین و چروک موجود بر روی پوست صورت استفاده از آب برنج است. مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در برنج باعث می‌شود تا لک‌های موجود بر روی پوست به شکل قابل توجهی کاهش پیدا نماید.

خواص آب برنج در درمان جوش و آکنه

خواص آب برنج در درمان جوش و آکنه

یکی دیگر از خاصیت آب برنج برای پوست، درمان جوش و آکنه است، چرا که آب برنج دارای مقادیر زیادی از آلانتونین است که به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی می‌تواند منافذ موجود بر روی پوست را کاهش دهد که این امر منجر به درمان جوش و آکنه خواهد شد.

خواص آب برنج در رفع خشکی پوست

خواص آب برنج در رفع خشکی پوست

از خواص آب برنج می‌توان به رفع خشکی پوست اشاره کرد. بسیاری از افراد می‌خواهند پوست مرطوب و درخشانی داشته باشند، چرا که حفظ سلامت پوست باعث حفظ زیبایی چهره خواهد شد. فواید آب برنج برای صورت به گونه‌ای است که به عنوان یک شیوه طبیعی برای درمان پوسته پوسته شدن پوست صورت مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرد.

خواص آب برنج در درمان بیماری اگزما

یکی از راه‌های طبیعی و خانگی برای درمان عارضه اگزما استفاده از یخ آب برنج برای لک صورت است. آب برنج به دلیل داشتن خواص ضد التهابی می‌تواند قرمزی و خارش ناشی از اگزما را درمان نماید.

خواص آب برنج در کاهش پیری پوست

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین خواص آب برنج کاهش پیری پوست صورت باشد. تحقیقات انجام شده در سال 2018 نشان می‌دهد که مواد معدنی موجود در آب برنج می‌تواند سرعت پیری پوست را کاهش دهد. آنزیمی که در پیری پوست صورت نقش دارد با مصرف آب برنج کاهش پیدا کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌نماید.

حتما بخوانید : خواص آب برنج برای مو ؛ موهایی سالم، زیبا و درخشان

طریقه استفاده آب برنج برای پوست

زمانی که بخواهید از خواص آب برنج استفاده کنید، باید در مورد نحوه تهیه آن اطلاعات خود را تکمیل کنید. دو شیوه مؤثر برای تهیه آب برنج وجود دارد که به شرح زیر است:

·         روش خیساندن

ساده‌ترین شیوه برای تهیه آب برنج جهت استفاده از فواید آن، روش خیساندن است. در این شیوه یک و نیم فنجان برنج خام را درون سه فنجان آب ولرم، به مدت 30 دقیقه خیس کنید. پس از گذشت 30 دقیقه قادر خواهید بود تا آب برنج برای پوست صورت تهیه کرده و از فواید آن استفاده کنید.

·         روش جوشاندن

طرز تهیه آب برنج برای پوست صورت به شیوه جوشاندن نیز امکان پذیر است. در این روش می‌توانید برنج را با قرار دادن در آب جوش بپزید. پس از جوشاندن برنج، آب اضافی را از یک صافی عبور داده و در یک ظرف تمیز بریزید و استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: خواص برنج ؛ این دانه‌های سفید با ارزش

خواص لعاب برنج برای صورت

خواص لعاب برنج برای پوست صورت بر هیچکس پوشیده نیست و دارای فواید زیادی برای سلامتی است. زمانی که با استفاده از شیوه‌های بیان شده آب برنج را تهیه کردید بهتر است لعاب آن را دور نریزید تا از خواص بی نظیر آن بهره‌مند شوید. لعاب برنج سرشار از مواد مغذی زیادی است که برای حفظ سلامت پوست و مو مهم است.

خواص آب برنج و لعاب آن بسیار متعدد است که از جمله‌ مهم‌ترین آن می‌توان به درمان جوش‌ صورت، افزایش چاقی صورت، کاهش کهیر پوست و پرپشت کردن موهای سر اشاره کرد. همچنین لعاب برنج برای افزایش اشتهای کودکان و درمان تب‌ بالا مؤثر است. اگر بخواهید موهای پرپشتی داشته باشید می‌توانید هفته‌ای یک بار موهای سر خود را درون آب برنج ماساژ دهید تا ریزش موهایتان به شکل قابل توجهی کاهش پیدا نماید.