راهنمای خرید

چند ایده فروش برنج ایرانی (راه اندازی فروشگاه برنج)

چند ایده برای برنج فروشی - مجله کاویش

بعد از نان، برنج مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین ماده غذایی در میان ما ایرانی‌هاست. برنج یکی از غلات اساسی است و تقریبا هر روز در تمام خانه‌های ایرانی پخته می‌شود. فرهنگ، تأثیر زیادی روی این محبوبیت داشته و همین مسئله هم باعث شده عده زیادی به فکر راه اندازی فروشگاه برنج فروشی باشند و به دنبال چند ایده برای فروش برنج ایرانی بگردند تا بتوانند سود خوبی کسب کنند. در این مقاله درباره برنج فروشی آنلاین و روش‌های دیگر کسب درآمد از برنج با شما صحبت می‌کنیم.

لیست برنج فروشی های اینترنتی

اغلب فروشندگان برنج این استرس را دارند که آیا به صورت عمده می‌توانند فروش خوبی داشته باشند یا نه. اما موضوع مهمی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توانند این حجم از فروش را به ثبات برسانند. موضوع دیگری که اهمیت دارد این است که چه روش‌های عملی و تجربی در بازار داخلی و خارجی وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش فروش برنج شود. در واقع کسی که می‌گوید می‌خواهم برنج بفروشم، دقیقا چه ایده‌ای برای فروش برنج خود دارد؟

علاوه بر آن،نحوه بازاریابی برنج ایرانی چگونه است؟ آیا می‌توان این برنج را در فضای مجازی و اینترنت برندسازی کرد؟ آیا با توجه به اینکه افراد ترجیح می‌دهند برنج را ببینند و تست کنند،‌ فروش برنج آنلاین می‌تواند موفق باشد؟ چگونه می‌توان تعداد مشتریان و فروش برنج خود را در طول یک سال چندین برابر کرد؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

روش های فروش برنج و چند ایده فروش برنج ایرانی

روش های فروش برنج ایرانی -کاویش

از بهترین روش های فروش برنج ایرانی عرضه آن به صورت صد در صد خالص و یکدست است. در واقع زمانی که مشتری از کیفیت برنج خالص مطمئن می‌شود و از آن خوشش می‌آید، تبلیغات دهان به دهان شروع می‌شود و در نتیجه باعث می‌شود مشتریان بیشتری به مغازه شما بیایند.

استفاده از بسته‌بندی‌های شیک با طراحی مناسب یکی دیگر از گزینه‌های مهم و موثر در فروش برنج ایرانی است که منجر به فروش بیشتر برنج خواهد شد. علاوه بر آن امروزه بسته‌بندی با کیفیت در برند سازی برنج و فروش برنج بسیار حائز اهمیت است.

یکی دیگر از روش های فروش برنج ایرانی این است که می توانید از بازاریابی محلی شروع کنید و سپس کار خود را به فروش و بازاریابی اینترنتی و فروش برنج آنلاین هم ارتقا دهید.

حتما بخوانید : لیست انواع بهترین برنج ایرانی

برای راه اندازی فروشگاه برنج فروشی چه چیزهای لازم است؟

اگر قرار است یک فروشگاه برنج راه اندازی کنید، اولین چیزی که باید داشته باشید، یک مغازه است که هر چه بزرگ‌تر باشد، بهتر است! اگر می‌خواهید مشتری در مغازه‌تان احساس راحتی کند و با خیال راحت برنج مورد نظرش را انتخاب کند، باید مغازه‌ای داشته باشید که بزرگ و انواع برنج به میزان کافی در آن موجود باشد.

جایی که مغازه انتخاب می‌کنید هم مهم است. مغازه باید پاخور خوبی داشته باشد و جایی باشد که همه آن را ببینند. در چند دهه اخیر، معمولا بهترین جا برای راه اندازی فروشگاه برنج فروشی نزدیک میادین میوه و تره‌بار است که افراد برای خرید مایحتاج خود به آن‌جا می‌روند و احتمال اینکه برنج هم بخرند، خیلی زیاد است.

چه نوع برنجی برای فروش در مغازه خوب است؟

« چگونه دلال برنج شوم؟‌ »، « میخوام برنج بفروشم؟ »، این سوالات را کسانی می‌پرسند که می‌خواهند فروشگاه برنج فروشی راه اندازی کنند و تقریبا هیچ اطلاعی از روند کار ندارند و حتی نمی‌دانند چه نوع برنجی برای فروش در مغازه خوب است. اگر بخواهیم درست راهنمایی‌تان کنیم، باید بگوییم بهتر است در ابتدا تمام محصولات و انواع برنج را در مغازه داشته باشید. بعد از مدتی که فروشتان رونق گرفت، می‌توانید متوجه شوید کدام برنج‌ها بیشتر طرفدار دارند و کدام برنج‌ها کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. شهر، منطقه‌ای که مغازه‌تان در آن قرار دارد و سطح رفاه و سلیقه مردم، همه در میزان فروش انواع خاصی از برنج تأثیر دارند.

ورودی فروشگاه خود را جذاب طراحی کنید

ورودی فروشگاه خود را جذاب طراحی کنید -کاویش

برای اینکه بتوانید فروش خود را افزایش دهید، نیاز به تغییراتی دارید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نوع چیدمان محصولات و طراحی داخلی مغازه برای جذب مشتری است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در مقایسه با کارهای دیگر، زمان بیشتری را برای چیدمان مغازه خود اختصاص دهید. با استفاده از این روش زمانی که مشتری به درب فروشگاه شما می‌رسد، به طور ناخواسته چندین محصول را سبد خرید خودش دارد، خرید از شما و سر زدن به مغازه‌تان برای او لذت‌بخش است و همین می‌تواند باعث شود مشتریان بیشتری جذب کنید.

روش‌های بازاریابی برنج ایرانی

  • بازاریابی استانی
  • بازاریابی کشوری
  • بازاریابی محلی و شهری
  • بازاریابی بوسیله تبلیغات بیلبوردی
  • بازاریابی با استفاده از پیامک انبوه
  • بازاریابی بین المللی
  • بازاریابی دیجیتالی (از طریق شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و وبلاگ)

بیشتر بدانید : برنج را چگونه میکارند

چگونه دلال برنج شوم؟

هر محصولی برای اینکه شناخته شود و مشتری جذب کند، نیاز به معرفی دارد. برنج یکی از محصولاتی است که افراد بسیار زیادی آن را می‌فروشند و رقابت شدیدی بین فروشندگان و تولیدکننده‌ها وجود دارد. در پاسخ به این سوال که « چگونه دلال برنج شوم؟ » باید بگوییم پخش به صورت مویرگی یکی از کارهایی است که سود زیادی دارد و باید فردی با نفوذ و قابل اعتماد شوید و در این بازار بزرگ و گسترده بتوانید خرید و فروش خوبی داشته باشید و در مقابل رقبا یک سر و گردن بالاتر باشید.

  • کیفیت را خط قرمزتان بدانید. شاید بتوانید یک بار برنج بی‌کیفیت به مشتری بفروشید، اما با همان یک بار هم باید قید مشتری را بزنید و مطمئن باشید دفعه دومی وجود نخواهد داشت. پس کیفیت بالای محصولات بهترین تبلیغ برای شما و برندتان است.
  • مشتریان به فروشنده‌ای اعتماد می‌کنند که اطلاعات و آگاهی کافی درباره برنج داشته باشد. اینجاست که باید در کنار ایده های راه اندازی فروشگاه برنج فروشی ، دانش و سوادتان را درباره برنج، انواع آن، نحوه کاشت و تولیدش بالا ببرید. باید به حدی حرفه‌ای شوید که با نگاه کردن به برنج بتوانید نوع آن را تشخیص دهید. اگر برنج و ویژگی‌های آن را به خوبی نشاسید، اول مشتری را بی‌اعتماد می‌کنید و در مرحله بعد پیشنهاد اشتباهی به او می‌دهید و باز هم منجر به خرید اشتباه می‌شود.
  • این نکته برای خودتان است! از آنجایی که برنج گران‌قیمت است و باید مقدار زیادی خرید کنید تا بتوانید فروشگاه بزنید، باید مدیریت بودجه و سرمایه داشته باشید و بتوانید چند تن برنج بخرید. هم‌چنین خرید برنج ارزان و بی‌کیفیت باعث می‌شود نه تنها سود نکنید، بلکه سرمایه‌تان را از دست خواهید داد.

چگونه مجوز بهداشت برای فروشگاه برنج دریافت کنیم؟

لازم به ذکر است که فروشگاه برنج محلی به عنوان عرضه محصولات غذایی مهم است و به همین دلیل باید مجوز بهداشت را برای فروش برنج عمده یا جزئی تهیه کرد. یکی از چند ایده برای راه اندازی فروشگاه برنج فروشی این است که افراد به بهداشتی و قانونی بودن مغازه شما اعتماد کنند. کسی که می‌خواهد فروش برنج را شروع کند، باید از سلامت کامل برای دریافت مجوز بهداشت برخوردار باشد و علاوه بر آن، انبار و فروشگاه هم باید کلیه استانداردهای بهداشتی را داشته باشند.

اخذ پروانه کسب برای فروشگاه برنج

 پروانه کسب به مجوزی گفته می‌شود که برای آغاز و ادامه کار در یک مکان مشخص به صورت موقت یا دائمی از سوی اصناف به افراد متقاضی داده می‌شود. توجه داشته باشید که داشتن پروانه کسب برای راه‌اندازی کسب و کارهای مختلف از جمله راه‌اندازی فروشگاه‌های مواد غذایی الزامی است.

به طور معمول پروانه کسب برای موارد موقت، یک سال و برای موارد دائم، تا پنج سال اعتبار دارد و پس از آن باید مجوزتان را تمدید کنید.  داشتن مجوز فروش برنج دارای مزایای فراوانی است که یکی از این موارد مهم هویت دادن به کسب و کار شما خواهد بود.

تهیه برنج از شرکت های معتبر و حرفه ای

تهیه برنج از شرکت های معتبر و حرفه ای-کاویش

توصیه می‌کنیم راه اندازی فروشگاه برنج فروشی خود را با کمک افراد با تجربه و حرفه‌ای انجام دهید. همچنین محصولات مورد نیاز فروشگاه خود را از شرکت‌های حرفه‌ای و معتبر تهیه کنید. در واقع می‌توان نتیجه گرفت که با استفاده از این روش شناخت محصول و فعالیت در بازار برنج امکان‌پذیر است. به همین دلیل باید همواره برای حرفه‌ای شدن وقت صرف کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.

انتخاب جامعه هدف مناسب

انتخاب جامعه هدف مناسب -کاویش

انتخاب هر نوع بازاریابی بستگی به میزان سرمایه و بودجه تبلیغاتی شما دارد. هر نوع بازاریابی بازدهی خاص خودش را دارد. بسیار مهم است که جامعه هدف برای تبلیغ محصول به چه کسانی هستند. به طور مثال در تبلیغات تلویزیون بازدهی خوبی صورت می‌گیرد، اما این‌گونه تبلیغات سرمایه زیادی لازم دارند. در واقع می‌توان گفت هر نوع بازاریابی مزیت و معایب خاص خودش را دارد، اما در اینجا تمرکز اصلی ما روی تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و همان دیجیتال مارکتینگ است، زیرا بازاریابی اینترنتی بهترین نوع تبلیغات و رسیدن به جامعه هدف است که با سرمایه اندکی انجام می‌شود و بازده خوبی دارد.

چگونه برنج بفروشیم؟

چگونه برنج بفروشیم؟ -کاویش

توجه داشته باشید که ایده‌های فروش برنج و راه اندازی فروشگاه برنج فروشی بسیار زیاد است. اما نکته‌ای که همواره باید آن را در نظر داشته باشید، خلاقیت و نوآوری برای جذب مشتریان جدید است. ما راهکارها و شرایط لازم برای فروش برنج در بازار و هم‌چنین فروش برنج آنلاین را مطرح کردیم. در واقع شما با اضافه کردن خلاقیت، باعث افزایش و جلب نظر مشتری خود می‌شوید.

فروشگاه اینترنتی کاویش به عنوان پخش‌کننده عمده برنج و عرضه مستقیم از کشاورز ، این امکان را برای فروشندگان برنج عمده در تهران فراهم کرده که با مناسب‌ترین قیمت، انواع برنج ایرانی با کیفیت را برای فروش خود تامین کنند.

دیدگاهی در مورد “چند ایده فروش برنج ایرانی (راه اندازی فروشگاه برنج)

دیدگاهتان را بنویسید