راهنمای خرید

گرانترین برنج ایرانی کدام است ؛ بهترین و با کیفیت‌ترین برنج

گرانترین برنج ایرانی

برنج‌های ایرانی انواع زیادی دارند که هر کدام با کیفیت و ویژگی‌های متفاوتی ارائه می شوند. در میان این همه برنج، آیا می‌دانید گرانترین برنج ایرانی کدام است و قیمت گرانترین برنج ایرانی چقدر است؟ در این مقاله با کاویش همراه باشید تا بهترین و باکیفیت و البته گران‌ترین برنج ایرانی را بشناسید.

اکثر خانواده های ایرانی برای چیدن سفره های رنگین و برپایی مهمانی های خاص ترجیح می دهند از بهترین برنج ها استفاده کنند. برنج های با کیفیت هم همیشه به عنوان گرانترین برنج شناخته می شوند. اگر نگاهی به جداول قیمتی بزنید به راحتی می توانید حدس بزنید کدام برنج گرانتر از بقیه است. برنج ایرانی به نام صدری دم همیشه حضور پر رنگی در صدر جدول دارد که پخت آن می تواند جذابیت و خاص بودن یک سفره ایرانی را به چالش بکشاند.

آشنایی بیشتر با برنج صدری هم قیمت طلا!

در میان برنج‌هایی که در ایران کاشت، داشت و برداشت می‌شوند، برنجی به نام « صدری دم سیاه » وجود دارد که لقب گرانترین برنج ایرانی و گرانترین برنج شمال را به خود اختصاص داده است. قیمت برنج صدری دم سیاه تفاوت فاحشی با برنج‌های دیگر موجود در بازار دارد. نوع معروفی از این برنج هست به نام «پدر بابایی» که برنج اصل صدری دم سیاه است و فقط در استان گیلان کاشته می‌شود. این برنج به مقدار محدود کشت می‌شود و فقط در مناطقی کشت می‌شود که آب فراوان داشته باشد.

جالب است بدانید برنج صدری دم سیاه در همه‌جای گیلان به عمل می‌آید و در قسمت‌های مختلفی کاشته می‌شود. اما بهترین نوع برنج صدری که در این استان کاشته می‌شود، در حومه رشت، خمام و کوچصفهان است و بالاترین کیفیت را دارد و لقب گرانترین برنج در ایران را به خودش اختصاص داده است. دانه‌های برنج صدری دم سیاه در مقایسه با برنج‌های دیگر کشیده‌تر است و تنها در سه منطقه گفته شده کشت می‌شوند، درحالی که از برنج صدری معمولی کشیده‌تر است و ظاهر جذاب دانه‌ها نشان‌دهنده نژاد و کیفیت برتر و والای این نوع برنج است.

برنج‌های صدری در همه مناطق گیلان عطر و طعم یکسانی دارند و فقط قد آن‌ها هنگام پخت است که با هم فرق می‌کند. همان‌طور که گفتیم، برنج صدری دم سیاه که در اطراف رشت و خمام و کوچصفهان رشد می‌کنند، بعد از پخت بسیار قدبلندتر و بهتر از برنج‌های صدری مناطق دیگر هستند.

برنج صدری گرانترین برنج ایرانی - کاویش
برنج صدری گرانترین برنج ایرانی

اگر می‌خواهید قیمت گرانترین برنج ایرانی ، یعنی برنج صدری دم سیاه را بدانید، می‌توانید به وبسایت کاویش سر بزنید. برنج دودی دم سیاه هم یکی دیگر از گرانترین برنج‌های ایرانی است که از نمونه ساده‌اش بسیار گران‌تر است. شاید عجیب باشد، اما این اختلاف قیمت در بین برنج‌ها با انواع دیگر و نوع دودی آن‌ها خیلی زیاد نیست، اما در برنج صدری دم سیاه این اختلاف خیلی فاحش است. دلیل اصلی قیمت بالای این برنج، مقدار تولید بسیار کم آن است.

حتما بخوانید : لیست عمده فروشی برنج در تهران

قیمت گرانترین برنج ایرانی

متاسفانه در سال‌های اخیر و به دلیل شرایط اقتصادی، قیمت تمام محصولات نوسانات شدیدی داشته است. برنج هم یکی از اقلام پرمصرف بین مردم ایران است که نوسانات روی قیمت آن هم بی تاثیر نبوده، به طوری که قیمت هر کیلو برنج در چند سال اخیر چند هزار تومان افزایش داشته است. البته در این میان برنج‌هایی هم بودند قیمت ثابت را تجربه کردند و انواع دیگر هم با نوسانات بسیار شدید مواجه شدند که برای طرفدارانش بسیار تعجب انگیز بوده است.

در این میان، گرانترین برنج ایرانی یعنی صدری دم سیاه بلافاصله بعد از برداشت، قیمت بسیار بالایی دارد و مقدار کاهش قیمت آن آنقدرها زیاد نیست، چون این برنج به میزان محدود تولید می‌شود و خیلی زود موجودی آن به اتمام می‌رسد. به همین دلیل همیشه قیمت بالایی دارد. البته موارد دیگری هم در تعیین قیمت این نوع برنج تاثیرگذار است، مثلا در سال ۱۳۹۸ بارندگی شدید باعث شد محصول برخی از شالیزارها از بین برود و محصولی که برداشت شد، کیفیت مورد نظر بازار را نداشت و به همین دلیل با قیمت پایین معامله شد، در نتیجه مقادیر برنج سالم و قابل عرضه در بازار کم شد و قیمت آن به شدت بالا رفت.

تاثیر واردات بر قیمت برنج، افزایش یا کاهش؟

واردات برنج خارجی به مقدار زیاد می‌تواند قیمت برنج‌های ایرانی را تا حدی کاهش بدهد، اما طی چند سال گذشته، به دلیل تحریم‌ها و وضعیت نابسامان واردات برنج خارجی، قیمت برنج ایرانی با افزایش روبرو بوده است. البته تولید نوعی برنج در جنوب کشور با نام برنج «عنبر بو» در این موضوع بی تاثیر نبوده. این برنج به میزان زیاد در کشور تولید می‌شود و به رقابت با برنج‌های پرمحصول دیگر مثل برنج هاشمی می‌پردازد و همین باعث می‌شود قیمت برنج دائما نوسان داشته باشد.

گرانترین برنج ایرانی در گیلان

با توجه به موارد بالا و نکاتی که در ادامه به مرور آن‌ها می‌پردازیم، برنج صدری دم سیاه گیلان گرانترین برنج ایرانی است.

  • عطر و طعم فوق‌العاده
  • کیفیت عالی و نژاد برتر در میان برنج‌ها
  • دانه‌های استخوانی و قد بلند
  • دانه‌های کشیده و قلمی بعد از پخت
  • تولید محدود در استان گیلان
  • فرآیند کاشت، داشت و برداشت سخت‌تر در مقایسه با سایر برنج‌های ایرانی
  • طولانی‌تر بودن زمان کشت در مقایسه با سایر برنج‌های ایرانی

با کیفیت‌ترین و بهترین برنج عطری

اگر بخواهیم درباره برترین، باکیفیت‌ترین و گرانترین برنج ایرانی در ایران با شما صحبت کنیم، باید نظرات و دغدغه‌های مصرف‌کنندگانی که از ما خرید می‌کنند را با شما به اشتراک بگذاریم. سلیقه تعداد زیادی از کاربران، ما را به تولید و عرضه بهترین و با کیفیت‌ترین برنج‌های ایرانی هدایت می‌کند و سعی داریم با جمع‌بندی نظرات آنها می‌توانیم بهترین خدمت‌رسانی را ارائه دهیم.

با توجه به نظرات مصرف‌کنندگان، بهترین و گرانترین برنج ایرانی محصولی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • کاملا پاک‌شده باشد.
  • دانه شکسته و خورد شده نداشته باشد.
  • بسته‌بندی شیک و گونی‌های محکم و حرفه‌ای داشته باشد.
  • هنگام پخت، قد بکشد و عطر و طعمش خاطره‌انگیز باشد.
  • بعد از پخت ماندگاری بالایی داشته باشد و از طعم و کیفیت آن کم نشود.

با توجه به این موارد، می‌توان گفت خانوار ایرانی بیشتر کدام نوع برنج را می‌پسندد و بهترین برنج ایرانی برای مصرف روزمره خانواده‌ها کدام نوع برنج است. خانواده‌های ایرانی با توجه به سلیقه و البته وضع رفاه زندگی، یکی از انواع برنج ایرانی را انتخاب می‌کنند. بعضی خانواده‌ها ممکن است برنج عطری دوست داشته باشند، برخی دیگر برنج دانه‌بلند را ترجیح می دهند. عده ای دیگر هم با توجه به بودجه و میزان پولی که برای خرید برنج هزینه می‌کنند، نوع برنج مناسب خود را انتخاب می کنند.

گرانترین برنج ایرانی در مازندران

گرانترین برنج ایرانی در مازندران - ۳ - کاویش

برنج صدری دم سیاه گرانترین برنج ایرانی یا حتی گرانترین برنج شمال است که در استان گیلان کشت می‌شود، در مازندران برنج بی‌نام کشت دوم، به عنوان گرانترین برنج مازندران شناخته می شود و برنج طارم دم سیاه هم در استان گلستان با قیمت بسیار بالایی ارائه می شود. پس گران‌ترین برنج در هر منطقه از کشور می تواند متفاوت باشد. اما در نهایت صدری و طارم دم سیاه بهترین و بالاترین کیفیت را در میان تمام برنج شمال دارند.

گرانترین برنج های ایرانی شمال کشور

تا اینجا نتیجه می گیریم، برنج صدری دم سیاه گرانترین برنج ایرانی است. در حالی این مورد تنها برنج باکیفیت مرغوب نیست، بلکه نمونه‌های دیگری هم هستند که کیفیت اعلایی دارند. این برنج‌ها عبارتند از:

گرانترین برنج ایرانی در گیلان- کاویش
برنج هاشمی نمونه دیگر از گرانترین برنج ایرانی

مقاله پیشنهادی : خواص برنج طارم

قیمت برنج صدری دم سیاه

در حال حاضر در بازار برنج شمال سه نوع برنج صدری به فروش می‌رسد و از بین آن‌ها صدری حسن سرایی و صدری زرد دم کم‌ترین میزان کشت را دارند. اما صدری دم سیاه بیشتر از دو مورد دیگر کاشته می‌شود. این برنج هم در میان مردم بسیار شناخته است و بالاترین کیفیت را دارد.

هم چنین برنج صدری برای کشاورزان هم پر سود است، کشاورزان این برنج را راحت‌تر می‌فروشند و بدلیل قیمت بالا، سود بیشتری برای آنها دارد و همچنین قیمت برنج عمده آن، خیلی کم و بدون سود نیست.

نتیجه گیری

با خواندن این مقاله به راحتی می توانید به سوال “گرانترین برنج ایرانی کدام است” پاسخ دهید. اما برای خرید آن چکار کنید؟ چگونه می توانید این برنج با ارزش را بدون دغدغه بخرید، در حالی که بابت آن قیمت زیادی می پردازید. تنها راهکاری که برای خرید وجود دارد، اطمینان به یک فروشگاه معتبر و شناخته شده است. این تجربه تنها با خرید از وبسایت کاویش محقق می شود، پس اگر تا به حال خرید نکردید، حتما امتحانش کنید!

دیدگاهی در مورد “گرانترین برنج ایرانی کدام است ؛ بهترین و با کیفیت‌ترین برنج

دیدگاهتان را بنویسید