آموزش آشپزی, تغذیه و سلامتی, راهنمای خرید

راهنمای خرید اینترنتی برنج ایرانی

راهنمای خرید اینترنتی برنج ایرانی

امروزه بسیاری از خانوارها به علت صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه ها ترجیح می­ دهند موادغذایی و ما یحتاج اولیه خود را به طور آنلاین از فروشگاه های آنلاین، و تنها با چند کلیک در هر ساعت از شبانه روز بطور اینترنتی خرید کنند. این گونه، ساعت ها در زمان و وقت خود صرفه جویی می­ کنند و نیازی به ماندن در پشت ترافیک، صرف هزینه بنزین و تاکسی و مشکل حمل کالا وجود ندارد، راهنمای خرید اینترنتی برنج موضوعی است که در اینجا به آن خواهیم پرداخت.

ما در این مقاله بطور جامع و کامل به بررسی و راهنمای خرید اینترنتی برنج ایرانی، معرفی ارزان ترین و گران ترین و بهترین برنج های ایرانی خواهیم پرداخت. همچنین قصد داریم به بررسی قیمت انواع برنج ایرانی بپردازیم، تا بر اساس آن تجربه خریدی دلپذیر و آگاهانه از فروشگاه اینترنتی کاویش فود را داشته باشید.

انواع برنج ایرانی کدام است ؟

انواع برنج ایرانی کدام است ؟

برنج های باکیفیت ایرانی به طور کلی در 17 استان کشور کشت می­ شوند، و بهترین و با کیفیت ترین آنها متعلق به استانهای شمالی کشور است، در حالت کلی بهترین برنج  ایرانی شامل برنج طارم، برنج هاشمی، برنج صدری دم سیاه، برنج شیرودی، برنج بینام، برنج فجر،برنج امراللهی و… است. باید گفت تمامی برنج های گفته شده خود دارای گونه های مختلفی هستند. بطور مثال برنج هاشمی خود دارای گونه هایی مانند برنج هاشمی دودی و برنج ممتاز است.

بهترین برنج ایرانی کدام برنج است ؟

اصولا باید گفت از نظر کیفیت طبق تحقیقات و نتایج حاصله “برنج کشت دوم” بهترین نوع برنج ایرانی است.

برنج کشت دوم اصطلاحا به برنجی گفته می­ شود، که بعد از کشت اول کاشت و برداشت می­ شود. برنج کشت اول در مرداد ماه کاشت می­ شود و در فصل پاییز به عمل می آید. برنج کشت اول از نظر مرغوبیت و کیفیت و عطر و طعم، نسبت به برنج کشت اول جایگاه بالاتری دارد، و میزان آب مصرف شده و هزینه بهره برداری از آن بیشتر از برنج کشت اول است. از نظر آب وهوایی شهرستان های بابلسر و فریدونکنار بهترین منطقه برای کشت برنج کشت دوم هستند.

ارزان ترین برنج ایرانی کدام برنج است ؟ و چه قیمتی دارد ؟

باید گفت حتی ارزان ترین برنج ایرانی بسیار با کیفیت تر، خوش عطر و سالم تر از هر نوع برنج خارجی است. با این حال گاهی بر اساس بودجه و درآمدی که داریم سعی داریم به خرید اینترنتی برنج بپردازیم و نیاز داریم تا قیمت انواع برنج ایرانی را بدانیم.

باید بگوییم ارزان ترین برنج ایرانی “برنج پرمحصول” است. برنج پرمحصول اصطلاحا به برنجی گفته می­ شود که دارای صرفه اقتصادی در تولید بوده و نسبت میزان محصول برداشت شده، نسبت به حالت عادی بیشتر است.

ارزان ترین برنج ایرانی در بازار به شرح زیر است :

برنج شیرودی :

برنج شیرودی از جمله برنج های اصلاح شده است، به نسبت قیمت، کیفیت و عطر و طعم خوبی دارد. در بسیاری از مراسم ها و رستوران ها برنج شیرودی گزینه و انتخاب مناسبی است. این نوع برنج غالبا در مازندران کشت می ­شود.

قیمت هر کیلو برنج شیرودی در حدود 25 الی 27 هزار تومان است.

برنج ندا :

یکی دیگر از محصولات پرمحصول برنج ندا است، این برنج از جمله ارزان ترین برنج های ایرانی است، به نسبت سایر برنج ها عطر کمتری دارد.

قیمت هر کیلو برنج ندا 29 الی 30 هزار تومان است.

برنج فجر :

برنج فجر از جمله برنج های اصلاح شده است، این برنج نیز مانند برنج شیرودی غالبا در رستوران ها استفاده می­ شود. بسیار خوشپخت است و عمدتا در مناطق به نسبت سردتر کشت می ­شود.

قیمت  هر کیلو برنج فجر ما بین 31 الی 32 هزار تومان است.

برنج عنبر بو :

برنج عنبربو در استان خوزستان کشت می­ شود و عطر و طعم فوق العاده ای دارد، و جز اقتصادی ترین برنج های تولیدی است.

قیمت برنج عنربو ما بین 25 تا 28 هزار تومان است.

گران ترین برنج ایرانی چه نوع برنجی است ؟ و چه قیمتی دارد؟

گران ترین برنج ایرانی چه نوع برنجی است ؟ و چه قیمتی دارد؟

بعد از اشاره به ارزان ترین برنج ایرانی، باید به نقطه مقابل آن، یعنی گران ترین برنج ایرانی نیز اشاره کنیم. گران ترین برنج های ایرانی در بازار به شرح زیر هستند :

برنج صدری دم سیاه :

برنج صدری دم سیاه جز بهترین برنج های ایرانی است، عطر و طعم فوق العاده ای دارد و قیمت  هر کیلو برنج در حدود 44 هزار تومان است.

برنج دم سیاه دودی:

از جمله برنج های خاص و با کیفیتی است که به علت نایاب بودن قیمت آن بیش از سایر برنج ها است، و به عبارتی گران ترین برنج ایرانی است. قیمت هر کیلو برنج دم سیاه دودی در حدود 48 هزار تومان است.

برنج هاشمی ممتاز گیلان :

برنج هاشمی از جمله برنج های پرطرفدار، خوشپخت و خوش عطر ایرانی است. قیمت هر کیلو برنج هاشمی ممتاز 31 الی 35 هزار تومان است.

برنج طارم:

برنج طارم جز بهترین و با کیفیت ترین وصد البته گران ترین برنج های ایرانی است. در حال حاضر در بازار قیمت هر کیلو برنج طارم در حدود 28 الی 32 هزار تومان است.

بهترین برند برنج ایرانی کدام برند است ؟

در کل می ­دانیم که تمامی برنج های ایرانی از لحاظ کیفیت ، عطر و طعم رقیب ندارند و در صنعت غذا یکه تازی می­ کنند،  و از نظر کیفیت و ارزش غذایی قابل مقایسه با  هیچ برنج خارجی نیستند.

با این حال گاهی کدبانوها، آشپزها و همه کسانی که به لذت و سلامت هرچه بیشتر غذای خود اهمیت می­ دهند دوست دارند تا بهترین برند از بهترین برنج ایرانی را مهمان آشپزخانه های خود کنند و لذیذترین غذاها را با استفاده از آن طبخ کنند.

بر اساس مقایسه برندهای مختلف برنج ایرانی، 4 برنج ایرانی بالاترین کیفیت را دارند که در اینجا به آنها اشاره می­ کنیم :

  • برنج طارم
  • برنج هاشمی
  • برنج بینام
  • برنج امراللهی

برنج طارم :

برنج طارم مشهورترین، معروف ترین و به عبارتی طلایه دار برنج ایرانی است. این برنج از لحاظ کیفیت و عطر و طعم و ارزش غذایی در رتبه اول است، این برنج بسیار مرغوب و خوش عطر است و تقریبا رنگ آن کرم و نباتی است. همچنین برنج طارم در بین تمامی برنج های ایرانی، درزمان طبخ بیشترین افزایش قد را نسبت به سایر برندهای برنج ایرانی دارد.

برنج طارم در منطقه طارم در استان زنجان کشت می ­شود. این منطقه ما بین استان گیلان ، مازندران و زنجان واقع شده است. امروزه همچنین برنج طارم در شهرستان فریدونکنار استان مازندران نیز کشت می ­شود.

برنج طارم انواع مختلفی دارد که عبارتند از :

  • برنج طارم عطری
  • برنج طارم هاشمی
  • برنج طارم صدری
  • و…

لازم به ذکر است از این میان “برنج طارم عطری” و” برنج طارم هاشمی” نسبت به سایر برنج ها بهترین کیفیت را دارند.

برنج هاشمی :

یکی دیگر از مشهورترین و پرآوازه ترین برنج های ایرانی برنج هاشمی است. برنج هاشمی عطر و طعم بی نظیری دارد، کیفیت فوق العاده ای دارد، بسیارخوش پخت است، و در آن از حداقل سموم کشاورزی استفاده شده است.

برنج هاشمی در اصل متعلق به استان گیلان است و در آنجا کشت می­ شود. اگر بخواهید مرغوب ترین برنج هاشمی را تهیه کنید باید دقت داشته باشید که برنج هاشمی گیلان باشد.

برنج بینام :

برنج بینام از جمله برنج های اصلاح نژاد شده ایرانی است. این برنج از نوع برنج های پرمحصول بوده و زودرس است. برنج بینام نسبت به برنج طارم و برنج هاشمی در برابر سرما مقاوم تر است.

این برنج در استان مازندران کشت می­ شود و بهترین  نوع آن متعلق به این استان است.

برنج بینام دانه های شفاف ، درشت و کوتاهی دارد، و به علت پرمحصول بودن و دانه های اصلاح شده  جز گران­ ترین برنج­های ایرانی است.

 برنج امراللهی :

یکی دیگر از بهترین و با کیفت ترین برنج های ایرانی برنج امراللهی است، برنج امراللهی نیز مانند برنج بینام جز برنج های پرمحصول است. این برنج زودرس است و در برابر سرما نیز مقاومت زیادی دارد.

برنج امراللهی کشت دوم رنگ نزدیک به سبز دارد.

از نظر قیمتی برنج امراللهی ارزان تر از برنج طارم و هاشمی است.

خرید اینترنتی برنج ایرانی از وبسایت کاویش

برای خرید اینترنتی برنج ایرانی با کیفیت و اصل کافی است، از طریق سایت کاویش فود اقدام کنید و مراحل زیر را به ترتیب طی کنید ، و در چند ثانیه تجربه یک خرید لذت بخش و آسان را داشته باشید :

1 ) ابتدا در سایت کاویش فود ثبت نام کنید.

2) محصول و یا برند مورد نظر را با کلیک کردن روی آن انتخاب کنید.

3) اگر نیاز به تعداد بیشتری بیشتری داشته باشید، می ­توانید تعداد بیشتری سفارش دهید.

4) گزینه  “افزودن به سبد خرید” را انتخاب کنید.

خرید اینترنتی برنج ایرانی از وبسایت کاویش

5) در مرحله بعدی گزینه ” تسویه حساب ” را انتخاب کنید.

خرید اینترنتی برنج ایرانی از وبسایت کاویش

6 ) اگر قبلا در سایت ثبت نام نکرده باشید، در این مرحله نیز می­توانید اطلاعات خود را وارد کنید.

7 ) روش پرداخت خود را انتخاب کنید.

8 ) برای پرداخت می­توانید از 2 روش پرداخت مستقیم از طریق درگاه بانک ، و یا پرداخت به صورت کارت به کارت و ارسال فیش به واتساپ شماره تماس  09306946001 اقدام کنید.

شماره کارت : 6037691990425530

شماره شبا :  IR060190000000112236694006

بنام : شرکت پیشرو کشت آریان

شرکت پیشرو کشت آریا

 نکته مهم : جهت پیگیری های بعدی حتما شماره سفارش خود را یادداشت کنید.

چند نکته مهم که در خرید برنج ایرانی باید به آن توجه کنیم :

در قسمت بالا به بررسی کلی برنج ایرانی بطور مفصل پرداختیم، در پایان قصد داریم نکاتی را به عنوان نتیجه گیری بیان کنیم:

  • باید در نظر داشته باشیم فارغ از هر برندی، در حالت کلی برنج ایرانی بهترین و با کیفیت ترین نوع برنج است.
  • در خرید برنج به همگن بودن دانه های برنج توجه کنیم.( دانه های برنج ترکیب و مخلوطی از چند نوع برنج نباشند).
  • دانه های برنج تک رنگ باشند، و چند رنگ مختلف نداشته باشند.
  • دانه های برنج بدون ترک باشند.
  • باید توجه کنیم که دانه های برنج عطر و طعم خوبی داشته باشند.
  • باید برنجی که می ­خریم بدون آفت و حشره باشد.