راهنمای خرید

بهترین برنج خارجی کدام است؟

بهترین برنج خارجی کدام است؟ -مجله کاویش

بهترین برنج خارجی کدام است؟

انتخاب برنج باکیفیت و مرغوب بین انواع برنج داخلی و خارجی همواره یکی از موارد بحث برانگیز بوده و هست.اکنون در این مقاله میخواهیم به بررسی این موضوع یپردازیم که بهترین برنج خارجی کدام است و همچنین انواع برنج خارجی را از نظر کیفیت و ویژگی مورد بررسی قراردهیم. پس اگر علاقه‌مند هستید که بدانید کدام برنج‌های خارجی کیفیت و خاصیت بیشتری دارند، خواندن این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آن‌چه در این مقاله می‌خوانید:

  • مقدمه
  • ارزش غذایی برنج خارجی نسبت به برنج ایرانی
  • انواع برنج خارجی خوب و ویژگی های آن
  • منظورمان از برنج نیم دانه دقیقاً چیست؟  
  • کیفیت کدام برنج خارجی بهتر است؟
  • پخش مستقیم بهترین برنج خارجی درجه یک
  • جمع‌بندی

ه

مقدمه

در ایتدا باید بگوییم که به دلیل واردات گسترده بهترین برنج خارجی خوش پخت و با کیفیت باعث شده کشور با کمبودی در این زمینه مواجه نشود و خریداران و مصرف کنندگان جهت انتخاب برنج بتوانند گزینه های متعددی پیش رو داشته باشند و با دست باز بدون اینکه محدودیتی متوجه آنها باشد، اقدام به تهیه کالا های مورد نیاز خود کنند. در ادامه میخواهیم به معرفی و بررسی بهترین برنج‌های خارجی و ارزش غذایی آن‌ها نسبت به نمونه های داخلی بپردازیم و نکات ارزشمند دیگری را نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارزش غذایی برنج خارجی نسبت به برنج ایرانی

ارزش غذایی برنج خارجی نسبت به برنج ایرانی - مجله کاویش

بهترین برنج خارجی در مقایسه با برنج ایرانی از عطر و طعم به مراتب کمتری برخوردار میباشد و از نظر کیفیت و ارزش غذایی نیز در رتبه پایین‌تری قرار دارد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم افزودن مواد نگهدارنده به برنج خارجی می باشد که باعث افزایش مدت زمان نگهداری آن میشود.  

برنج خارجی درجه یک در بازار ایران، طرفداران بسیاری پیدا کرده و این موضوع به دلیل کیفیت مطلوب این محصول می باشد. همچنین امروزه فروش بهترین برنج خارجی با کیفیت توسط فروشگاه های اینترنتی نیز صورت می گیرد که افراد می توانند به راحتی اقدام به تهیه برنج مورد نظر خود کنند. در این مراکز در کمترین زمان ممکن شما قادر به تهیه محصول مورد نظر خود می باشید و این موضوع خرید برنج خارجی را برای شما تسهیل میکند.

حتما بخوانید : راهنمای تشخیص برنج خوب اصل از برنج تقلبی پلاستیکی

انواع برنج خارجی خوب و ویژگی های آن

برنج خارجی انواع مختلفی دارد از جمله برنج هندی, پاکستانی, تایلندی و … که مصرف این سه رقم در ایران رواج دارد و دلیل آن بیشتر به دلیل قیمت پایینتر برنج خارجی نسبت به برنج ایرانی می‌باشد.

برنج باسمانی هندی و پاکستانی

برنج هندی و پاکستانی - مجله کاویش

هند یکی از بزرگ ترین کشور‌های تولید‌ و عرضه کننده بهترین برنج خارجی در جهان است. برنج هندی به دلیل ارزان بودن و قد کشیدن در سال های اخیر در ایران مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. همچنین پخت برنج هندی نسبت به برنج ایرانی به وسواس زیادی نیاز ندارد و به آسانی میتوان آن را طبخ کرد. یکی از معروف ترین رقم برنج هندی، برنج باسماتی می‌باشد که دانه های آن کشیده می باشد. برای پخت برنج هندی توصیه میشود برنج را به مدت چند ساعت در آب بخیسانید و سپس آن را درون قابلمه قرار دهید. همچنین میتوانید بعد از آماده شدن آن، مقداری ادویه کاری به آن اضافه کنید تا عطر و طعم بهتری داشته ‌باشد.

برنج باسماتی پاکستانی نیز در کشور پاکستان تولید می‌شود که  از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به برنج هندی دارد، با این تفاوت که برنج هندی قد بیشتری میکشد. برنج پاکستانی به دلیل ارزان بودن و  خوش پخت بودن آن در کشور رواج پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که بدانید برنج‌های باسماتی که امروزه وارد کشور میشوند، کیفیت مورد انتظار را ندارند و هیچگاه نوع اصلی آن به ایران صادر نمیشود. برنج‌هایی که با نام باسماتی در ایران فروخته میشوند به صورت مصنوعی و تولید کارخانجات میباشند که موارد بهداشتی در آن‌ها رعایت نمیشود و قابل اطمینان نیستند. برای مثال برنج ۱۱۲۱ هندی باسماتی که از هند به ایران صادر میشود، یک محصول کاملا ساختگی است که سرشار از مواد افزودنی خطرناک میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می‌تونید به مقاله ” همه چیز در مورد برنج gtc و مزایای آن ” مراجعه کنید.

برنج تایلندی و ژاپنی

برنج تایلندی و ژاپنی - مجله کاویش
برنج تایلندی و ژاپنی

کشور تایلند به دلیل آب و هوای مطلوب گزینه مناسبی برای کشت بهترین برنج خارجی می باشد. همچنین برنج تایلندی دارای دانه‌های بلند و نیمه شفاف است و پس از پخت عطر و طعم خوبی دارد و دانه های آن نسبتا چسبناک میباشد.یکی از مشهورترین آن‌ها برنج یاسمین میباشد که عطر و مزه بسیار خوبی دارد و افزودن ادویه‌هایی مانند کاری طعم دلپذیرتری به آن میبخشد.

برنج قرمز انبار نیز یکی دیگر از بهترین برنج‌های کشور تایلند است که قرمز رنگ میباشد و نسبت به برنج‌های سفید ارزش غذایی بیشتری دارد.

مورد دوم برنج ژاپنی است که به برنج سوشی معروف می باشد ظاهر این برنج در حالت خام نیمه شفاف میباشد و اندازه دانه‌های آن متوسط است.برنج ژاپنی پس از پخت حالت چسبندگی به خود میگیرد. همچنین میتوان این برنج را  به صورت ساده در کنار سایر غذا‌ها سرو نمود.

بیشتر بدانید : تفاوت برنج قهوه‌ای و سفید

منظورمان از برنج نیم دانه دقیقاً چیست؟

منظورمان از برنج نیم دانه دقیقاً چیست؟ - مجله کاویش

برنج خارجی نیم دانه یکی از گروه های غذایی بسیار پر استفاده در سبد غذایی ما میباشند که نباید از مصرف آن غفلت کرد و این گروه غذایی جزو غلات حساب میشوند. میتوان گفت غلات شامل دایره وسیعی از مواد غذایی میباشد که یکی از نمونه های بارز آن برنج می باشد.

برنج هایی که شکسته هستند و پس از الک کردن از دانه های بلندتری برخوردار هستند، برنج نیم دانه گفته می شود. بهترین برنج خارجی نیم دانه از کشورهایی مانند هند، امریکا، پاکستان، چین، ، ، ویتنام، کامبوج و … به کشورما وارد می شود.همچنین به دلیل نیم دانه بودن از قیمت کمتری برخوردار میباشند و خریداران و طرفداران مخصوص به خود را دارد. برنج های نیم دانه علاوه بر  ارزان بودن، کیفیت بالایی دارند. همچنین از عطر و طعم مناسبی برخوردار هستند.

یکی از نکات مهم دیگری که باید بگوییم  این است که اگر میخواهید برنج شما به خوبی قد بکشد و ظاهر بهتری داشته باشد، باید قدیمی و کهنه باشد. برخلاف اغلب محصولات غذایی که با گذشت زمان طعم خود را از دست میدهند و فاسد میشوند، برنج هر چه مدت زمان بیشتری از تولیدش بگذرد، مزه و ظاهر مطلوب‌تری بعد از پخت پیدا میکند.

کیفیت کدام برنج خارجی بهتر است؟

کیفیت کدام برنج خارجی بهتره  -مجله کاویش

از بین ارقام برنج خارجی معرفی شده میتوان گفت عرضه کننده بهترین برنج خارجی  کشور هند و تایلند می باشند که برنج حاصل از این دو کشور از عطر و طعم بالاتری نسبت به دیگر ارقام خارجی برخوردار هستند و طرفداران زیادی دارند همینطور مورد دیگری که لازم به ذکر می باشد قیمت کمتر برنج هندی و تایلندی است که نسبت به دیگر ارقام برنج به خصوص ایرانی است،از قیمت کمتری برخوردار هستند که این موضوع باعث  روی آوردن مصرف ‌کنندگان خریداران به خرید و مصرف این نوع برنج میباشد.

لیست بهترین برنج ایرانی ؛ هر آنچه درباره انواع برنج ایرانی باید بدانید

پخش مستقیم بهترین برنج خارجی درجه یک

کشور ما خود از بزرگترین تولیدکنندگان برنج در سطح دنیا بوده که کیفیت تولیدات آن زبانزد خاص و عام می باشد. با این وجود بخشی از نیاز بازار به برنج از طریق واردات تامین خواهد شد.بنابراین اگر مایل به خرید برنج‌های خارجی میباشید، می توانید نیاز خود را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی از جمله دیجی‌کالا و یا مراکز خرید حضوری برطرف کنید.

جمع‌بندی

به‌ طور کلی برنج تایلندی کیفیتی به مراتب بالاتر از برنج هندی دارد؛ میتوان با اطمینان گفت که برنج تایلندی بهتر از رقم هندی این محصول می باشد، زیرا برنج‌های هندی که به کشورهای آمریکایی و اروپایی صادر می شوند کیفیتی بسیار متفاوت با آنچه به ایران صادر میشود، دارند و محصولاتی که به ایران وارد می‌شود کیفیت بسیار کمتری دارند.لازم به ذکر است که ایران قبلا حدود ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تن برنج خارجی به کشور وارد میکرد که حدود ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰هزار تن از تایلند وارد میشد.

برنج پاکستانی نیز از رایج ترین انواع برنج‌های وارداتی بوده و مشتریان زیادی در ایران دارد. از لحاظ کیفیت و بهداشت نیز نسبت به ارقام هندی مشابه، عملکرد بهتری دارد اما همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، دانه‌های برنج هندی قد کشیده‌تری بعد از پخت دارند.

برنج ژاپنی یا همان سوشی نیز از مرغوبیت خوبی برخوردار است اما مصرف آن در کشور ما رایج و متداول نیست.

دیدگاهی در مورد “بهترین برنج خارجی کدام است؟

  1. علی گفت:

    سلام
    اخه برنج سوشی که تو ایران نیست که شما توضیح دادید که

  2. شیوا گفت:

    پاکستانی هزار برابر بهتر از هندیه، آخه کی پلاستیک هندی میخوره بابا واسه شکمتون ارزش قائل بشین، اگه پولتون به برنج ایرانی نمیرسه میتونین به جاش سوپرباسماتی پاکستان بخرید که شبیه برنج ایرانیه.

  3. مسعود گفت:

    یادش بخیر اون قدیما بابامون برنج امریکایی که میخرید وقتی مادرم میپخت تموم همسایه ها از بوش غش میکردن ویه سره ازمادرم میپرسیدن این برنجتون کجائیه واز کجا خریدین حالا مجبوریم بگیم برنج پاکستانی خوبه چو ن دیگه رنگ اون برنجها رو نمی بینیم. وبازم یادش بخیر وخوشی که رفت تو خاطرات.

دیدگاهتان را بنویسید