آموزش های خانگی, تغذیه و سلامتی

ماسک آرد برنج برای لک صورت

ماسک آرد برنج برای لک صورت

ماسک آرد برنج برای لک صورت را تا به حال امتحان کرده‌اید؟ یکی از خواص آرد برنج، افزایش سلامتی پوست و مو است. استفاده از این ماسک به طرز فوق العاده ای به رفع لک‌های پوستی می پردازد. آرد برنج به دلیل داشتن خاصیت بی نظیر برای کاهش چربی‌های موجود روی پوست مؤثر است و با از بین بردن تیرگی‌های موجود روی پوست قادر است پوست صورت را لطیف نماید.

آرد برنج حاوی ویتامین‌های گروه B است که با تولید سلول‌های جدید، روند پیری پوست صورت را کاهش می‌دهد. یکی دیگر از خواص آب برنج و بهره‌گیری از ماسک آرد برنج تقویت تولید کلاژن است. کلاژن اصلی ترین عامل سفت و محکم کننده پوست صورت است حضور آن باعث حفظ حالت کشیدگی پوست در افزایش سن می شود.

خاصیت آرد برنج برای پوست صورت بسیار متعدد است و به راحتی می توان با کمک آن ماسک های خانگی موثری تولید کرد. در ادامه با تاثیرگذارترین ماسک های صورت بر پایه آرد برنج آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید : خواص آب برنج برای مو ؛ موهایی سالم، زیبا و درخشان

تاثیرگذارترین ماسک آرد برنج برای لک صورت

برنج به عنوان یک ماده غذایی با ارزش به هر شیوه ای که تهیه و ساخته شود، ممکن است خواص متفاوتی داشته باشد. بنابراین خواص برنج تنها در حالت آرد شکلی آن محدود نمی شود. شما می توانید از خواص سبوس برنج و آب برنج بهره مند شود.

در ادامه با تاثیرگذارترین ماسک های صورت بر پایه آرد برنج آشنا می شوید:

1. ماسک آرد برنج و گوجه فرنگی؛ یک ترکیب قدرتمند!

ماسک آرد برنج و گوجه فرنگی

ترکیب آرد برنج و گوجه فرنگی می‌تواند به عنوان یک ترکیب فوق العاده برای حفظ سلامت پوست و موی بدن باشد. گوجه فرنگی به خودی خود دارای فواید زیادی برای جلوگیری از خشکی پوست و تعادل PH پوست صورت است. برای تهیه این ماسک کافی است مقداری گوجه فرنگی را خرد کرده و یک قاشق آرد برنج به آن اضافه کنید. خواص آرد برنج با ترکیب گوجه فرنگی بسیار قدرتمند خواهد شد.

مقداری از ماسک خمیری تولید شده را بر روی نواحی صورت و گردن خود بمالید و پس از گذشته 20 دقیقه، با آب سرد صورت خود را بشویید. این ماسک را به صورت هفتگی تهیه کرده و از آن برای حفظ سلامت پوست خود استفاده کنید.

2. ماسک آرد برنج و شیر

در لیست ماسک آرد برنج برای لک صورت باید به ترکیب آرد و شیر هم اشاره کنیم. شیر به دلیل داشتن اسید لاکتیک باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می شود. برای تهیه این ماسک تنها باید یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با شیر ترکیب کنید و پس از ایجاد حالت خمیری، آن را بروی صورت خود قرار دهید. پس از گذشت 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک آرد برنج همراه با جو دوسر و عسل؛ آبرسانی فوق‌العاده

جو دوسر همیشه به عنوان یک لایه بردار عالی شناخته می شود که در کنار عسل یک ترکیب خاص را می سازد. فایده عسل برای پوست کاهش حساسیت ها است که همراه با برنج و جو دوسر یک آبرسانی و شفاف کننده طبیعی را می سازد.

مواد اولیه:
یک قاشق غذاخوری آرد برنج
یک قاشق غذاخوری جو دوسر
یک قاشق چایخوری شیر
یک قاشق چایخوری عسل
تمام مواد اولیه را مخلوط کنید تا یک خمیر یکدستی شکل بگیرد. سپس حدود 15 دقیقه بگذارید ماسک روس پوست صورت بمانند. بعد از آن صورت خود را شستشو دهید و مرطوب کنید. برای مشاهده بهترین نتیجه از این روش دو بار در هفته استفاده کنید.

3. ماسک آرد برنج با پودر شکلات و شیر

ماسک آرد برنج با پودر شکلات و شیر

این ماسک آرد برنج برای لک صورت نه تنها برای صورت بلکه برای کل بدن مناسب است و می تواند در از بین بردن تمام ناهمواری های پوست مفید باشد. همچنین آرد برنج به همراه شیر تاثیر فوق العاده ای بر آفتاب سوختگی دارد و پودر شکلات همراه با آن به تغذیه پوست بسیار کمک می کند و علائم پیری زودرس را از بین می برد.

مواد اولیه:

آرد برنج
پودر شکلات
شیر
تمام مواد اولیه  را مخلوط می کنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود. ماسک را رو صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس صورت خود را شستشو دهید و مرطوب کنید.

4. ماسک آرد برنج و روغن کرجک؛ رفع کننده جوش سرسیاه

ماسک آرد برنج و روغن کرجک

ماسک آرد برنج در حفظ سطح چربی پوست بسیار مفید است. مخصوصا زمانی که با روغن کرچک مخلوط شود. روغن کرچک دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی است که باعث نرم شدن پوست می شود.
این ماسک آرد برنج برای لک صورت به خوبی چربی های اضافی را جذب و به اندازه کافی به تغذیه رسانی پوست کمک می کند. علاوه بر این، چربی کمتر روی پوست به رفع جوش های سرسیاه ، سرسفید و آکنه کمک بسیار می کند.
مواد اولیه:
یک قاشق غذاخوری آرد برنج
چهار قطره روغن کرچک
چند قطره گلاب

تمام مواد را مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ بدست آید. ماسک را روی پوست قرار دارد و بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس صورت خود را شستشو دهید و مرطوب کنید.
این کا را سه بار در هفته برای مشاهده بهترین نتیجه تکرار کنید.

5. ماسک آرد برنج با آلوئه ورا؛ یک لایه بردار شگفت انگیز

این ماسک آرد برنج برای لک پوست یک لایه بردار بسیار تاثیرگذار است که خیلی سریع به حذف سلول های مرده پوست و تمام ناخالصی هایی که منافذ پوست را مسدود کرده می پردازد و گزینه مناسب برای پوست آسیب دیده و کدر است. این ماسک حاوی برنج و آلوئه ورا، یک تقویت کننده مفید پوست است که آلوئه ورا موجود در آن پوست را تسکین می دهد و برنج آن به کنترل چربی اضافی و از بین بردن جوش های سرسیاه و سرسفید می پردازد. در نتیجه شما شاهد پوست شفاف و روشن تری خواهید بود.

مواد اولیه:

دو قاشق غذاخوری آلوئه ورا
یک قاشق غذاخوری آرد برنج

این دو ماده را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری غلیظ ایجاد شود. ماسک را روی صورت بگذارید و صبر کنید حدود 20 دقیقه بماند. بعد از اتمام این زمان صورت خود را بشویید و مرطوب کنید.

6. ماسک آرد برنج با چای سبز؛ شفاف‌کننده عالی

ماسک صورت آرد برنج همیشه برای روشن شدن پوست استفاده می شود که چای سبز مخلوط با آن خاصیت آنتی اکسیدانی را به آن اضافه می کند و باعث شفافیت پوست و روشن شدن صورت می شود.

مواد اولیه:

یک کیسه چای سبز
یک فنجان آب داغ
دو قاشق غذاخوری آرد برنج
یک قاشق چای خوری آب لیمو

کیسه چای را در آب داغ قرار دهید و حدود چند دقیقه صبر کنید دم بکشد. سپس آب را با دیگر مواد مخلوط کنید تا ماکس حالت خمیری خود را بدست آورد. ماسک را روی صورت بگذارید و بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید. بعد از شستشو حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

خواص برنج ؛ این دانه‌های سفید با ارزش

خواص آرد برنج
سوالات رایج
آیا می توان از ماسک آرد برنج به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد؟ بله، اما فقط به عنوان مرطوب کننده شب. چراکه این روش یک درمان طبیعی است و با وسایل آرایشی و چیزهایی که قرار است روی صورت خود استفاده کنید، مناسب نیست.

چگونه می توان با استفاده از آرد برنج تونر پوست تهیه کرد؟ تونر یک درمان ساده و خارق العاده برای پوست است که می توانید آرد برنج و گلاب را مخلوط با یکدیگر مخلوط کرده و با کمک یک اسپری از آن به عنوان تونر طبیعی استفاده کنید.
چه مدت طول می کشد آرد برنج باعث روشن شدن پوست شود؟   ماسک های معرفی شده را باید حداقل در هفته یک بار تکرار کنید تا این آرد به روشن شدن پوستتان کمک کنید. بعد از گذشت یک کاه مطمئنا نتیجه خواهید گرفت.  
آیا می توان از این ماسک به عنوان اسکراب استفاده کرد؟   بله، اما باید قبل از انتخاب ماسک مورد نظر هدف خود را از اسکراب مشخص کنید. مثلا  آرد برنج، شکر خام و ماست به عنوان یک اسکراب ضدپیری شناخته می شود.  

نتیجه گیری

برنج به عنوان یکی از خوراکی‌های سرشار از غلات است که در کشورهای مختلف نظیر ایران استفاده می‌شود. خواص آرد برنج برای لک صورت بسیار زیاد است، از این رو کسانی که می‌خواهند با استفاده از آرد برنج در منزل، یک ترکیب شگفت انگیز برای حفظ سلامت پوست و موی خود تولید کنند می‌توانند از ماسک‌های خانگی بهره‌مند شوند. استفاده از آرد برنج برای صورت باعث کاهش روند پیری پوست خواهد شد.

همچنین آرد برنح به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های فراوان، ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی زیاد می‌تواند خاصیت کشسانی مو را افزایش دهد و مواد مغذی موجود در آن به عنوان یک سم زدای قوی شناخته می‌شود. اگر بخواهید سلامت پوست و موی سر خود را تضمین کنید و با یک شیوه مؤثر خانگی، شادابی پوست خود را حفظ کنید بهتر است از خواص آرد برنج بهره‌مند شوید.

دیدگاهی در مورد “ماسک آرد برنج برای لک صورت

دیدگاهتان را بنویسید