تغذیه و سلامتی

سبوس برنج برای لاغری شکم و پهلو

سبوس برنج برای لاغری شکم و پهلو-مجله کاویش

چاقی در سراسر جهان به یک اپیدمی تبدیل شده است. این یک اختلال متابولیک پیچیده است که با بسیاری از عوارض جدی و عوارض بالا همراه است. سبوس برنج یک محصول مغذی و غلیظ از فرآیند آسیاب برنج است. آسیا بالاترین تولید برنج جهان را دارد (90 درصد تولید برنج جهان). بنابراین، این سبوس در کشورهای آسیایی ارزان است. علاوه بر این،زیاد بودن خواص برنج سبوس، پتانسیل آن را به عنوان یک مکمل غذایی برای ارتقای سلامتی، مانند بهبود عملکرد مغز، کاهش فشار خون، و تنظیم ترشح پانکراس نشان می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که سبوس برنج غلظت گلوکز و فشار خون را کاهش می دهد.

مصرف سبوس برنج برای لاغری شکم و پهلو بسیار موثر است همچنین لازم به ذکر است که پودر سبوس برنج و روغن آن فیبر فراوانی دارد، که می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن و از بین بردن چربی شود که در نهایت منجر به تناسب اندام می شود. توجه داشته باشید که پوسته قهوه ‌ای رنگ برنج، حاوی سبوس می باشد و میتوان گفت که سبوس برای لاغری شکم و پهلو و کاهش وزن بسیار کاربردی میباشد. در ادامه این مقاله درباره تاثیر سبوس برنج برای لاغری شکم و پهلو بیشتر صحبت خواهیم کرد.

برای لاغری چگونه از سبوس برنج استفاده کنیم

برنج سفیدی که ما مصرف می کنیم فاقد سبوس می باشد که می‌تواند باعث چاقی شود. اما رابطه سبوس برنج و لاغری چه می باشد؟و برای لاغری چگونه از سبوس استفاده کنیم؟

 سبوس برنج، پوشش بیرونی دانه برنج است و محصول جانبی اصلی در فرآیند آسیاب برنج، یعنی فرآیند تبدیل برنج قهوه‌ای به برنج سفید است. روغن، پروتئین ها، کربوهیدرات ها و ویتامین ها، مواد مغذی اصلی در سبوس برنج هستند. سبوس تثبیت شده سرشار از ویتامین های B کمپلکس B-5 و B-6 است. ویتامین B-5 نقش مهمی در عملکرد مغز دارد. سبوس که در طی فرآوری از برنج سبوس دار جدا می شود، می تواند فواید زیادی برای سلامت و تغذیه انسان داشته باشد.

همچنین میتواند باعث لاغری بدن مخصوصا شکم و پهلو شود. علاوه بر آن سبوس برنج، باعث چاقی صورت و گونه ها و زیبایی شخص میشود. برخی افراد برنج را با سبوس آن و به شکل برنج قهوه ای مصرف می‌کنند و همچنین برخی دیگر از افراد سبوس آن را به صورت جداگانه به شکل پودر، جهت لاغری شکم و پهلو استفاده میکنند. لازم به ذکر است که استفاده از روغن سبوس برنج به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع میتواند به سلامتی و تناسب بسیار کمک کند. در حالی که هیچ ماده جادویی برای افزایش کاهش وزن وجود ندارد، روغن سبوس سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به بهبود متابولیسم کمک کند و در نتیجه باعث کاهش وزن شود. هر چیز غنی از فیبر برای کاهش وزن مفید است زیرا ما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

مقاله یشنهادی : خواص برنج طارم

تاثیر سبوس برنج بر لاغری

  • به منظور نحوه مصرف سبوس برنج برای لاغری و کاهش کلسترول خون روزانه ۱۲ تا ۸۴ گرم سبوس برنج مصرف کنید.
  • برای لاغری هم می توانید یک یا دو قاشق مرباخوری سبوس برنج را در یک لیوان آب یا آب میوه ریخته و میل بفرمایید.
  • از روغن سبوس برنج برای کاهش چربی های بدن استفاده می شود که میتواند برای لاغری بسیار مفید باشد. همچنین برای تاثیر سبوس برنج بر لاغری ثابت شده است که روغن سبوس برنج کلسترول خون را تا ۱۴٪ کاهش می دهد.

حتما بخوانید: تفاوت برنج قهوه‌ای و سفید

تاثیر سبوس برنج بر لاغری میتواند به دلیل مواد مغذی موجود در آن باشد که حاوی ویتامین های گروه B،  Eو مواد معدنی مانند؛ منیزیم، آهن، روی،کلسیم، منیزیم، پتاسیم و اسیدهای چرب ضروری باشد که برای سلامت بدن بسیار مفید می باشند. همچنین سبوس برنج با به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان، میتواند متابولیسم لیپیدها را افزایش دهد و در نهایت به کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو کمک شایانی‌ کند. لازم به ذکر است که در مقاله ای دیگر در مورد خواص سبوس برنج به طور مفصل صحبت کرده ایم.

خواص سبوس برنج برای لاغری

سبوس برنج برای لاغری

سبوس برنج منبع غنی از پروتئین، چربی های سالم، مواد معدنی و ریزمغذی ها مانند ویتامین های گروه B است. لازم به ذکر است که فیبر موجود در سبوس برنج به دلیل جذب آب زیاد، حجم زیادی از معده را اشغال می‌کند که بوسیله این عمل، شخص احساس سیری می‌کند و با کاهش اشتها منجر به لاغری شکم و پهلوی فرد می‌شود. همچنین فیبر موجود در سبوس برنج میتواند سرعت حرکات روده را افزایش دهد و باعث دفع بیشتر و سریع تر ‌شود که در ادامه آن فیبر و چربی، سریعتر از دستگاه گوارش شخص خارج می شود و زمان کمتری را برای جذب در روده ها پیدا می کند.

و همین امر نیز باعث کاهش وزن و لاغری فرد میشود. مورد دیگری که باید در مورد خواص سبوس برنج برای لاغری به آن اشاره کنیم فیبرهای محلول در سبوس برنج میباشد، که در بدن به اسیدهای صفرا که حاوی کلسترول هستند متصل می‌شوند و بدین ترتیب مانع از جذب آنها در روده میشوند و در ادامه این عمل چربی و کلسترول خون را کاهش داده و باعث لاغری بخصوص لاغری شکم و پهلو میشوند.

لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین عوامل  چاقی و اضافه وزن در افراد یبوست می باشد که جدا از مشکلات گوارشی و عصبی، باعث مشکلات متعدد دیگری نیز می‌شود. همچنین فیبر موجود در سبوس برنج، به درمان یبوست کمک می‌کند و اضافه وزن و چاقی حاصل از یبوست بخصوص چاقی شکم و پهلو را از بین می برد. طبق آخرین تحقیقات می‌توان نتیجه گرفت هیچ ماده دیگری بهتر از سبوس برنج برای درمان یبوست کاربرد ندارد.

بیشتر بدانید : انواع دستور پخت برنج ایرانی

طریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری

خواص سبوس برنج

توصیه می شود ده دقیقه پیش از صبحانه یک قاشق غذاخوری از پودر سبوس برنج را در یک لیوان شیر مخلوط کنید و سپس آن را میل کنید. این عمل باعث افزایش متابولیسم میشود و در نتیجه چربی های اضافه شکم و پهلو را می‌سوزاند. همچنین میتواند به عنوان یک صبحانه مقوی در طول روز، شادابی و نشاط شما را حفظ کند.

در ادامه طریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری میتوانید ده دقیقه قبل از صرف شام و نهار، یک قاشق غذاخوری از پودر سبوس برنج را در یک کاسه ماست مخلوط کنید و آن را میل کنید. که این کار میتواند افزایش سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و باعث از بین رفتن چربی های اضافه بدن شود. همچنین در مقاله دیگری به خواص سبوس برنج قهوه ای پرداخته ایم که میتوانید به طور کامل تری درمورد آن مطالعه کنید.

علاوه بر آن می‌توانید یک یا دو قاشق مرباخوری پودر سبوس برنج را برای لاغری شکم و پهلو، با یک لیوان آب یا آب میوه مخلوط و میل کنید. سبوس برنج در اشکال مختلف دیگری همچون در تهیه نان های سبوس دار و شیرینی‌جات نیز استفاده میشود. همچنین می‌توانید سبوس برنج را به صورت دمنوش و چای مصرف کنید و یا آن را به سوپ اضافه کنید.

نکات تکمیلی خواص سبوس برنج برای لاغری شکم و پهلو

  • سبوس برنج میتواند به بدنسازی فرد کمک زیادی کند.
  • همچنین فشارخون را کاهش می دهد وبا کاهش کلسترول خون مانع از بروز سکته های قلبی می شود.
  •  سبب کاهش سرطان می شود و برای درمان سنگ کلیه بسیار توصیه میشود و حافظه را تقویت میکند.
  • برای درمان کم خونی یا آنمی بسیار موثر میباشد.
  •  دیابت را درمان می کند.
  • برای درمان پوکی استخوان بسیار مفید است.
  • باعث مرطوب شدن و شفافیت پوست صورت و همچنین مانع ریزش مو میشود.

از آنجایی که سبوس برنج سرشار از فیبر است، مصرف زیاد سبوس باعث ناراحتی معده و گاز روده می‌شود، بنابراین لطفاً مصرف آن زیاده روی نکنید و در مقادیر متوسط مصرف کنید.

دیدگاهی در مورد “سبوس برنج برای لاغری شکم و پهلو

دیدگاهتان را بنویسید