راهنمای خرید

تفاوت برنج هاشمی و علی کاظمی

تفاوت برنج هاشمی و علی کاظمی - مجله کاویش

لازم به ذکر است اشخاصی که فروشگاه برنج فروشی دارند حتما می بایست تفاوت برنج هاشمی و علی کاظمی  را بدانند تا زمانی که برای مشتری در مورد تفاوت این دو رقم برنج سوالی مطرح میشود با تخصص کامل بتوانند مشاوره و راهنمایی لازم را در اختیار مشتری قرار دهند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که دانه های برنج علی کاظمی از لحاظ زیبایی در درجه پایین تری نسبت به هاشمی قرار دارد. و نمی توان میزان برنج شکسته در این محصول را کامل صفر کرد. در نتیجه اگر این برنج به بهترین شکل هم بوجار شود باز هم مقدار ناچیزی شکست خواهد داشت و از لحاظ زیبایی میتوان گفت با طارم در یک سطح قرار دارد.

خصوصیات برنج علی کاظمی

خصوصیات برنج علی کاظمی - کاویش

عطر و طعم این برنج به دلیل اینکه جزو خانواده برنج های پر محصول می باشد، نمی تواند با ارقام کیفی همچون برنج طارم رقابت کند. همچنین رنگ دانه این برنج سفید مایل به کرم می باشد و طول دانه خام برنج علی کاظمی ۷٫۲ میلی متر، که در حالت پخته طول دانه آن ۱۱٫۶ میلی متر می رسد. لازم به ذکر است که برنج علی کاظمی پس از گرم کردن مجدد، کیفیت خود را از دست نمی دهد و همچنان عطر و طعم خود را حفظ میکند. لازم به ذکر است که فرق برنج علی کاظمی و هاشمی از لحاظ طول دانه و قطر آن بسیار مشهود است.

فرق برنج هاشمی با علی کاظمی در چیست؟

هر دو رقم این برنج حاصل جهش ژنتیکی برنج بینام می باشند، برنج کاظمی و هاشمی هر دو از مرغوب ترین و با کیفیت ترین برنج های مازندران می باشند.برنج کاظمی در رتبه بندی از نظر کیفی در درجه دوم بعد از برنج هاشمی قرار میگیرد. همچنین این دو برنج از لحاظ ظاهری و پخت، با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

فرق برنج هاشمی با علی کاظمی در چیست؟ -مجله کاویش

یک تفاوت برنج هاشمی و علی کاظمی این می باشد که برنج کاظمی دانه کوتاه تری دارد و عرض آن نسبت به برنج هاشمی بیشتر می باشد و پس از پخت ری کمتری دارد. برنج هاشمی استخوانی تر و مورد پسند تر می باشد. همچنین از لحاظ طعم و مزه، برنج کاظمی از هاشمی دلپذیر تر می باشد.همچنین برنج علی کاظمی عطر و طعم بیشتری دارد.لازم به ذکر است که برنج کاظمی قیمت کمتری نسبت به برنج هاشمی دارد.

مقاله یشنهادی : لیست بهترین برنج ایرانی ؛ هر آنچه درباره انواع برنج ایرانی باید بدانید

ویژگی های برنج هاشمی

برنج هاشمی به دلیل ساقه باریک و بلند در برابر آفت بسیار مقاوم است و لازم به ذکر است که کرم ساقه خوار تنها در گیاهانی زندگی می کند که ساقه قطوری داشته باشند. اما ساقه برنج هاشمی نازک و بلند است و کرم نمی تواند بر روی ان زندگی کند و به همین دلیل کشاورزان در کشت این برنج به سم پاشی کمتری نیاز پیدا میکنند. و این موضوع باعث مرغوبیت بیشتر برنج میشود. همچنین تفاوت برنج علی کاظمی و هاشمی باعث شده است که هرکدام طرفداران خاص خود را داشته باشند.

ویژگی های برنج هاشمی - مجله کاویش

اگر در هنگام کشت برنج هاشمی زمین ما دارای مواد مغذی نباشد ساقه این برنج به دلیل قطر باریک و طول زیاد در زمان رشد خم می شود و به اصطلاح افتاده می شود واگر این اتفاق بیفتند هزینه بیشتری برای کشاورزان ایجاد می شود. برنج هاشمی از لحاظ ظاهری دارای دانه ای بلند، قلمی و رنگ آن سفید متمایل به کرم میباشد.و در هنگام پخت از عطر و طعم بالایی برخوردار میباشد. همچنین در ادامه به چند تفاوت برنج هاشمی و علی کاظمی میپردازیم.

کدام یک دانه های بلندتری دارد؟

نکته دیگری که در مورد فرق بین برنج هاشمی و علی کاظمی لازم به ذکر می باشد این است که وقتی این دو برنج را پخت کنید متوجه می شوید که هاشمی بهتر قد می کشد و استخوانی تر است و از این رو یک برنج مجلسی به حساب می آید اما علی کاظمی قد کوتاه تری دارد و دانه هایش تپل تر هستند اما عطر بیشتری نسبت به هاشمی دارد و مزه اش دل نشین تر است از این رو برای مصارف روز مره برنجی بسیار عالی است.

حتما بخوانید : راهنمای تشخیص برنج خوب اصل از برنج تقلبی پلاستیکی

مقایسه برنج هاشمی و علی کاظمی و نتیجه گیری

با توجه به مشخصات ذکر شده از این دو برنج با کیفیت و حبوب، در نهایت این خود شما هستید که باید بررسی کنید کدام را مصرف کنید و با توجه به سلیقه مشتریان تان باید ببینید برنج علی کاظمی بیشتر مورد پسند آنها واقع میشود یا رقم هاشمی. همچنین لازم به ذکر است که این دو برنج از لحاظ قیمتی بسیار به هم نزدیک می باشند و فرق آنچنانی با هم ندارند، بنابراین قیمت نمی تواند دلیل اصلی انتخاب شما باشد.

در این مقاله به بررسی تفاوت برنج هاشمی و علی کاظمی پرداختیم و امیدواریم که پس از خواندن این مقاله به این درک برسید که کدام رقم از این دو برنج باب سلیقه شما می باشد و در هنگام خرید بین این دو رقم برنج، بتوانید انتخاب راحت تری داشته باشید.

همچنین برای خرید عمده برنج هاشمی و یا خرید عمده برنج علی کاظمی با قیمت مناسب می توانید به صفحه فروش برنج عمده کاویش مراجعه کنید.

1 نظر در “تفاوت برنج هاشمی و علی کاظمی

دیدگاهتان را بنویسید