تغذیه و سلامتی

خواص عسل برای پوست صورت

خواص عسل برای پوست صورت -مجله کاویش

برخی از خواص عسل برای پوست صورت عبارت اند از حفظ رطوبت ، روشنی بخشی و رفع چین و چروک .

  عسل مجموعه ای از شهد گل،صمغ وگرده ی گل است به همین دلیل به مبارزه با پیری وروشنی بخشی کمک می کند. درون عسل ترکیباتی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان وجود دارد که برای پوست شما همچون معجزه عمل می کند.

  از عسل غیر پاستوریزه یعنی همان عسل خام استفاده کنید زیرا این عسل دارای آنزیم ها وآنتی اکسیدان های فیتونوتریون فعال تری است که در برخی گیاهان وجود دارد وبرای پیشگیری از انواع بیماری ها مفید است .

انواع ماسک عسل برای صورت

حال می خواهیم چند ماسک تاثیرگذار که حاوی عسل می باشد معرفی کنیم .

خواص عسل در حفظ رطوبت پوست

  عسل حاوی ماده ای به نام هیدروکسی ای است که رطوبت را به خود جذب می کند این رطوبت را در لایه های زیرین نگه می دارد و باعث نفوذ بیشتر رطوبت به لایه های عمیق تر پوست می شود .

خواص عسل در حفظ رطوبت پوست - مجله کاویش

  این تنها یکی از فواید عسل برای پوست صورت است .  برای استفاده از هر ماسکی ابتدا صورتتان را تمیز بشویید وخشک کنید حال یک قاشق عسل خام را روی پوست صورت قراردهید وبه خوبی پخش کنید باید 15تا20 دقیقه روی پوستتان بماند در آخر با آب ولرم بشویید.

حتما بخوانید : خواص برنج طارم

فواید عسل درپاکسازی منافذ پوست

       آنزیم های موجود در عسل خام از فواید دیگر عسل برای پوست صورت است وباعث روشنی  پوست می شود ومنافذ پوست را به خوبی تمیز و شفاف می کنند وبا ترکیب عسل که خاصیت ضد  باکتریایی دارد و روغن نارگیل ترکیبی به دست می آید که از ایجاد باکتری هایی مضر برای بر هم زدن تعادل و از بین بردن روشنی پوست جلوگیری می کند .

فواید عسل درپاکسازی منافذ پوست - کاویش
فواید عسل درپاکسازی منافذ پوست

     یک قاشق غذاخوری غسل خام و دو قاشق روغن نارگیل را ترکیب کنید و به صورت دورانی روی پوست خشک ماساژ دهید . دقت کنید از این ماسک به پوست اطراف چشمانتان نزنید بعد از ماساژ کامل پوستتان را با آب ولرم بشویید .

خواص عسل درالتیام  جای زخم

خواص عسل درالتیام  جای زخم - مجله کاویش

    خواص عسل را می توان در بازسازی بافت های پوست صورت مشاهده کرد به طوری که به بهبودی جای زخم ها کمک می کند و باعث بازسازی بافت تازه ی پوست می شود .

    عسل و روغن زیتون خواص آبرسانی دارند و می توانند به احیای پوست شما کمک کنند ی ماساژآرام و منظم این ترکیبات روی پوست باعث افزایش گردش خون و بازسازی پوست می شود یک قاشق غذاخوری عسل ویک قاشق چای خوری روغن زیتون را باهم مخلوط کنید سپس آن را روی زخم بگذارید و یک تا دو دقیقه با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید ویک دستمال مرطوب گرم را روی آن قرار دهید تا سرد شود این کار را هر روز انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید .

بیشتر بدانید : خواص برنج قهوه ای برای کودکان،بدنسازی،لاغری

خواص عسل برای آکنه

خواص عسل برای اکنه - مجله کاویش

  یکی دیگر از خواص عسل برای پوست صورت در درمان اکنه است .همانطور که قبلا گفتیم عسل خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد واین خواص قرمزی ، سوزش و جوش های پوست را تا حدودی از بین می برد حال مقداری عسل روی قسمت آسیب دیده ی پوست بمالید و بعد از 10تا15 دقیقه با آب ولرم پوستتان را بشویید .

فواید عسل در چین وچروک 

فواید عسل در چین وچروک  -مجله کاویش

  اگر به دنبال راه حلی برای از بین بردن و یا جلوگیری از چین وچروک هستید باید بگویم یکی از مهم ترین فواید عسل برای صورت رفع چین و چروک است یک بوته متوسط سیر را به همراه 1 قاشق غداخوری غسل خام و 1 قاشق غذاخوری خاک رس می توان ماسک ضد چین و چروک آماده کرد .

   سیر را پوست کنید ودر هاون بکوبید تا خمیری شود و عسل و خاک رس را با آن مخلوط کنید بعد از شستن صورت مواد را روی صورت بمالید چشم های خود را ببندید تا به چشم هایتان ورود نکند بگذارید 30دقیقه بماند تا کاملا خشک شود سپس با آب ولرم بشویید و بعد از شست و شو کرم نرم کننده بزنید . اگر به طور مرتب از این ماسک استفاده کنید پوستی بدون چین و چروک و درخشان خواهید داشت و از این خواص خاصیت فوق العاده عسل بهره مند خواهید شد.

     حال شما می توانید برای درمان مشکلات صورتتان از عسل استفاده کنید ونتیجه دلخواه خود را مشاهده نمایید . 

     اگر قصد خریدعسلی طبیعی و مرغوب را دارید حتما به فروشگاه اینترنتی کاویش سر بزنید وبهترین عسل را با بهترین قیمت خریداری کنید .

1 نظر در “خواص عسل برای پوست صورت

دیدگاهتان را بنویسید