راهنمای خرید

برنج و تاثیر آن بر کاهش استرس و اضطراب

تاثیر برنج بر کاهش استرس و اضطراب

بدن ما برای تامین انرژی و حفظ سلامت خود نیاز دارد تا مواد غذایی مفید و پرفایده مصرف کند. هر ماده غذایی خواص مخصوص به خود را دارد و به ارگان‌های مختلف بدن می‌تواند در عملکردشان کمک کند. برنج نیز از مواد غذایی پرمصرف بوده که در وعده‌های روزانه جای گرفته است وخواص مختلف و زیادی برای بدن دارد. به دلیل ویژگی‌های برنج و مواد تشکیل دهنده آن می‌تواند بر سلامت روانی انسان نیز بسیار موثر باشد. از جمله خواص برنج برای ما تاثیر بر عملکرد مغز و کاهش استرس و اضطراب می‌باشد.

آیا برنج در کاهش استرس و اضطراب تاثیر دارد؟

برنج حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و ویتامین است که مصرف آن می‌تواند به عملکرد ارگان‌های مختلف بدن کمک کند. ارزش غذایی انواع برنج همگی بالا بوده و حاوی مواد مفید برای بدن است. تاثیرات برنج بر مغز نیز بسیار زیاد است. مغز و روان ما برای اینکه بازده درستی داشته باشد نیاز به موادی چون امگا3، آنتی اکسیدان و گلوکز نیاز دارد. از حجم کالری که روزانه بدن ما مصرف می‌کند، 20 درصد مختص کارکرد مغز است. برنج به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین B بر کنترل استرس و اضطراب نیز تاثیر دارد.

پیشنهاد می‌شود کلیک نمایید: مشاهده قمیت انواع برنج سفید و وقهوه ای مرغوب ایرانی کاویش

استرس و اضطراب
استرس و اضطراب


برنج منبعی از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان خواص بسیاری بر بدن و همچنین مغز دارد. آنتی اکسیدان باعث کاهش آسیب‌های اکسیداتیو و به دنبال آن جلوگیری از تخریب سلول‌های مغز می‌شود. آسیب‌های اکسیداتیو از علل اصلی استرس و اضطراب هستند که با مصرف برنج و تزریق آنتی اکسیدان می‌توانید از بروز این اتقاق جلوگیری کنید. همچنین آنتی اکسیدان باعث کاهش التهاب سلولی نیز می‌شود. استرس باعث التهاب سلولی شده و التهاب سلولی نیز باعث بیماری‌های نظیر آلزایمر، اختلالات عصبی و پیری مغز می‌شود.

ویتامین B6 و اسید فولیک از جمله ویتامین‌های گروه B هستند که در برنج وجود دارند. این دو از عوامل مهم در کمک به تنظیم هورمون‌ها و تقویت سیستم عصبی هستند. تقویت سیستم عصبی باعث می‌شود تا ذهن در برابر استرس و اضطراب مقاوم‌تر عمل کند.

برای خرید مرغوب‌‌ترین برنج ایرانی یعنی برنج کشت دوم اینجا کلیک نمایید.

خواص برنج
خواص برنج

آیا میزان مصرف برنج بر تاثیر آن روی سلامتی اثر دارد؟

مصرف روزانه برنج باعث انتقال هرروزه تمام مواد مغذی ومفید موجود در آن به بدن می‌شود. اما اگر مصرف آن از حد متعادل خارج شود نه تنها فایده ندارد بلکه ضررهایی نیز برای سلامتی انسان نظیر چاقی، کلسترول، افزایش قند خود و … دارد. اگر یک رژیم غذایی معتدل و کامل داشته باشید و تمام مواد مورد نیاز بدن‌ خود را به میزان کافی به بدن برسانید، انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کنید و مغز نیز کارکرد بهتری خواهد داشت. در نتیجه عملکرد بهتر مغز، کنترل استرس و اضطراب نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر مواد موجود در برنج، بدن ما به مواد دیگری نیز احتیاج دارد که میتوانید با تنوع غذایی و پخت خورشت‌های متنوع سایر مواد مغذی را نیز به بدن خود برسانید. زمان خوردن وعده‌های غذایی نیز از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. علاوه بر اینکه باید رژیم متعادل و کاملی داشته باشید، باید بدانید بهترین زمان خوردن وعده‌های غذایی چه زمانی است و آن را رعایت کنید.

باید در انتخاب برنج اصل دقت کنید و از جایی معتبر تهیه کنید تا به جای برنج موغوب و مغذی ایرانی، برنج خارجی و پلاستیکی خریداری نکنید.

توصیه می‌شود مطالعه کنید: راه‌های تشخیص برنج خوب و اصل از برنج تقلبی پلاستیکی

تنوع طبخ برنج
تنوع طبخ برنج

سایر خواص برنج برای سلامتی

علاوه بر خواص گفته شده، برنج به دلیل داشتن فیبر، بر سلامت دستگاه گوارش و کاهش مشکل یبوست تاثیر دارد. ویتامین‌های  A ,C ، ویتامین D، کلسیم، نیاسین،  فیبر، آهن و تیامین موجود در برنج باعث کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از سرطان می‌شود. برنج به تنهایی ماده‌ای سالم فاقد کلسترول، چربی اشباع و سدیم است. مصرف بیش از حد سدیم موجب افزایش فشار خون و کلسترول نیز باعث چاقی و بسته شدن رگ‌های قلب می‌شود. برنج به دلیل مواد معدنی، ویتامین‌ها فیبر و تمام مواد موجود در آن باعث افزایش متابولیک بدن شده و به عملکرد بهتر تمام ارگان‌ها کمک می‌کند.

فروشگاه آنلاین کاویش به صورت تمام وقت آماده عرضه بهترین نمونه های برنج ایرانی است. می توانید خرید خود را در کمترین زمان ممکن انجام داده و محصول را در محل خود تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید