آموزش آشپزی

دستور پخت غذای شمالی ترش واش

غذای شمالی ترش واش

خورشت ترش واش یک غذای محبوب و خوشمزه ی شمالی می باشد. اصلیت این غذا برای استان گیلان است. ترش واش یک نوع سبزی ترش و سه برگ گیلانی بوده که در فصلی خاص رشد می کند. عطر و طعم خورشت ترش واش از عطر و بوی بی نظیر این سبزی به دست می آید. این سبزی هم به صورت خودرو و هم پرورشی در گیلان یافت می شود. از دیگر غذاهای محبوب گیلانی که می توان با این سبزی خوشمزه درست کرد ترش واش قاتق، غورابه، آبکی و بویا قاتق می باشند.

سبزی ترش واش
سبزی ترش واش

مواد لازم برای تهیه غذای شمالی ترش واش

ران مرغ : ۳ الی ۴ تکه

رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق مربا خوری

رب انار یا رب آلوچه : ۱ قاشق غذاخوری

سبزی ترش واش آماده : ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم

خرید سبزی ترش واش

بادمجان : ۲ عدد

گوجه : ۱ عدد

ابغوره : ۲ الی۳ قاشق غذاخوری دلخواه

پیاز نگینی : ۱ عدد متوسط

سیر : ۳ الی ۴ حبه

زردچوبه : نصف قاشق چای خوری

فلفل سیاه : ۱/۳ قاشق چای خوری

نمک، روغن و آب مقدار لازم

روش پخت این غذای شمالی خوشمزه

ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی ریز کرده، در روغن ریخته و سرخ می کنیم. سپس مرغ ها را به پیاز ها اضافه کرده ( شما می توانید ابتدا مرغ را سرخ کرده و با روغن اضافه ی آن پیاز ها را سرخ نمایید.) و به آن زردچوبه و فلفل سیاه میزنیم. مرحله ی بعدی اضافه کردن سیر می باشد. سپس رب گوجه را اضافه کرده و یک مقدار تفت می دهیم. حال می توانیم رب انار و یا رب آلوچه را به بقیه ی مواد اضافه کنیم.

خورشت ترش واش

اضافه کردن سبزی:

جمع آوری سبزی های استفاده شده در این خورشت کار ساده ای نیست زیرا اکثرا سبزی های بومی گیلان بوده و در دیگر نقاط کشور به سادگی به دست نمی آیند. به همین علت برای راحتی کار شما و برای این که بتوانید این غذای دلنشین را تهیه کنید ما سبزی ترش واش را در بسته بندی های کاویش فود به صورت آماده تهیه کرده ایم و در اختیار شما قرار داده ایم. شما می توانید از محصولات ما در کاویش فود بسته بندی این سبزی به صورت آماده را تهیه و استفاده کنید.

پس از اضافه کردن سبزی، آب را به خورشت ترش واش خود اضافه نموده و حرارت را بالا می بریم. پس از چند لحظه که خورشت ما به اصطلاح به قل افتاد زیر خورشت را کم کرده، در قابلمه را به صورت نیم باز بر روی آن قرار داده و اجازه می دهیم تا خورشت ترش واش ما جا بیفتد.

در ادامه بادمجون و گوجه ها را سرخ کرده، نمک و آبغوره را نیز در اواخر طبع به خورشت ترش واش اضافه کنید. بادمجون و گوجه را می توانید در آخر به خورشت اضافه کنید.

در این قسمت که منتظر جا افتادن خورشت هستید، می توانید به سراغ درست کردن یک برنج با ته دیگ حرفه ای برای خورشت ترش واش خود بروید. ما در کاویش فود پخت انواع برنج ها را برای شما قرار داده ایم.

طرز تهیه برنج قالبی تک نفره

حتما خورشت دلچسب و خوشمزه ی ترش واش شمالی رو درست کنید و تجربه تون رو با ما در کاویش فود به اشتراک بگذارید.

1 نظر در “دستور پخت غذای شمالی ترش واش

دیدگاهتان را بنویسید