اطلاعات عمومی, راهنمای خرید

خرید برنج در شیراز

خرید برنج در شیراز

برنج ایرانی یکی از عناصر پایه و ثابت سفره­‌های ایرانی­‌ها به شمار می‌­رود. برنج کشت داده شده در زمین­‌های کشاورزی شمال ایران، مرغوب­‌ترین برنج‌­های ایرانی هستند و کیفیت بسیار بالا و منحصربه‌­فردی دارند.

بعضی از افراد می­‌گویند: «برنج، برنج است. ایرانی و خارجی بودنش اصلاً مهم نیست!»

این تفکر کاملاً اشتباه است. برنج ایرانی با برنج خارجی مثل برنج هندی و پاکستانی تفاوت‌­های زیاد و واضحی دارد. برنج ایرانی یک برنج بومی کشور ایران، با کیفیت بسیار زیاد، حاوی ویتامین­‌های ضروری و همچنین قیمت بالاتر نسبت به برنج خارجی است و اگر قیمت برنج برایتان اولویت نیست، پیشنهاد ما به شما برنج ایرانی است. شما می­‌توانید با خرید برنج ایرانی پرمحصول و با کیفیت مطلوب، در هزینه­‌های خود نیز صرفه­‌جویی کنید. 

پیشنهاد ما:  مقاله تفاوت برنج ایرانی و خارجی؛ کدام بهتر است؟

 اگر شما هم به دنبال خرید برنج در شیراز هستید؛ این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

انواع برنج ایرانی در کاویش فود

برنج­‌های ایرانی موجود در فروشگاه کاویش، تنوع زیادی از نظر کیفیت و قیمت برنج داشته و همه آن­ها با شرایط بسیار ویژه شامل ارسال رایگان و تخفیف به مشتریان عرضه می­‌شوند. قبل از خرید برنج ایرانی از کاویش، با انواع برنج ایرانی موجود در کاویش فود آشنا شوید.

برنج هاشمی

برنج هاشمی یک برنج ایرانی عادی نیست. این برنج یکی از محبوب­‌ترین برنج‌­های شمالی کشت داده شده در استان­‌های مازندران و گیلان است که عطر فوق‌­العاده زیادی دارد. برنج هاشمی معطر یکی از انواع برنج‌­های هاشمی است که خاصیت عطری آن بر ویژگی­‌های دیگرش برتری یافته و آن را مشهور کرده است. اگر قصد برگزاری مجلس خاصی مثل مهمانی خانوادگی یا رسمی و… دارید، این نوع برنج معرکه است. برنج هاشمی سرازارع نیز یکی دیگر از انواع برنج هاشمی است که سر و صدای زیادی به پا کرده است. برنج هاشمی بعد از پخت به مقدار زیادی قد می­‌کشد و دانه‌­های بلند و رنگ سفید مایل به کرم دارد. این برنج همچنین جزء برنج‌­های سفید ایرانی است.

برنج طارم

برنج طارم، به‌­خصوص طارم محلی فریدونکنار، یک برنج سفید و همچنین معطر ایرانی است. برنج طارم محلی فریدونکنار به‌­طور خاص در استان مازندران، شهرستان فریدونکنار، کشت می­‌شود. البته برنج طارم محلی در استان گیلان نیز کشت می‌­شود. این برنج دانه‌­های بلند و رنگ سفید مایل به کرم دارد. بعد از پخت خیلی قد می‌­کشد و اصطلاحاً میزان ری بالایی دارد و یکدست و خوش عطر است. پخت برنج طارم بسیار عالی است و قیمت کمتری نسبت به برنج دم سیاه و برنج کشت دوم دارد. این برنج برای مصرف روزانه و مهمانی عالی و درجه یک است.

برنج دودی

برنج دودی یک برنج خاص و پرطرفدار ایرانی است. این برنج نماینده رسوم گذشته و شیوه‌­های سنتی میکروب­‌زدایی از برنج و غلات محسوب می­‌شود. برای تهیه برنج دودی، کیسه­‌های برنج را درون اتاقک­‌هایی آویزان می­‌کنند. سپس چوب­‌ها را می‌­سوزانند و اطراف برنج دود ایجاد می‌­کنند و این دود را به سمت برنج هدایت می‌کنند تا برنج آن را به خود جذب کند. این کار باعث ایجاد عطر و طعم خاصی در برنج می­‌شود که در نوع خود بی­نظیر است. برنج دودی در کیسه­‌های 5 و10 کیلویی با قیمت مناسب در فروشگاه کاویش موجود است.

برنج کشت دوم

برنج کشت دوم یکی از برنج‌­های پرتقاضا در میان برنج­‌های ایرانی است. این برنج که از اواسط مرداد ماه کشت می­‌شود و تا اواسط آبان برداشت می­‌شود، یکی از برنج‌­های با عطر و طعم خیلی زیاد و دیوانه‌­کننده به شمار می‌­ر­ود. جزء برنج‌­های معطر ایرانی و همچنین برنج سفید ایرانی است. دانه­‌های بلند و به رنگ سفید مایل به کرم دارد و یکدست و خوشپخت است. این برنج  در استان گیلان و مازندران کشت می­‌شود و همانطور که گفته شد، تقاضا برای این برنج زیاد است. شما می‌­توانید برنج کشت دوم را با قیمت مناسب و تخفیف در بسته­‌های 5 و 10 کیلویی از کاویش تهیه کنید.

برنج صدری

برنج صدری یکی از برنج‌­های قابل کشت در استان گیلان و مازندران است و در چند نوع مختلف وجود دارد. برنج صدری دودی که در استان گیلان کشت می­‌شود، طرفداران زیاد و عطر و بوی خاصی دارد. این برنج با دارا بودن ویتامین E زیاد نسبت به سایر برنج­‌های ایرانی، برای افرادی با کمبود این ویتامین مناسب است و همچنین به سیستم ایمنی بدن کمک می­‌کند.این برنج دانه بلند، بعد از پخت به میزان بالایی قد می‌­کشد و برای مجالس و مهمانی­‌ها گزینه بسیار خوبی است.

برنج قهوه‌­ای

برنج قهوه‌­ای یکی از برنج­‌های مشهور ایرانی است که عمده این شهرت را مدیون رنگ خود است. حرارت دادن پوسته برنج در کارخانه طی مراحل خاصی سبب قهوه‌­ای شدن رنگ دانه برنج می‌­شود. این برنج با دارا بودن مقدار سبوس بیشتر، مواد مغذی بیشتری در خود دارد و از این نظر مناسب افرادی که دچار کاهش وزن یا بیماری هستند، می‌­باشد.  این برنج انواع مختلفی از ویتامین­‌های گروه B را دارد و طبق تحقیقات اخیر، حدوداً 6 برابر برنج سفید ویتامین و مواد مغذی دارد.

برنج خوشپخت

برنج حوشپخت یکی از برنج‌­های ایرانی پرمحصول است که بین کشاورزان و خریداران برنج، محبوب است. این محبوبیت را مدیون محصول زیاد و در نتیجه سود بیشتر برای کشاورز و قیمت مناسب برای خریدار است. این برنج دانه بلند و سفید است و عطر خوبی دارد. همچنین میزان ری بالایی دارد.

برنج دم سیاه

برنج دم سیاه یکی از برنج‌­های سفید و معطر ایرانی است که نام دیگر آن، برنج صدری دم سیاه است. این برنج در بسته­‌های 5 و 10 کیلویی در فروشگاه کاویش موجود است. راستی برنج دم سیاه، رکورد قد کشیدن را در بین برنج­‌های ایرانی در اختیار خود دارد.

قیمت برنج ایرانی موجود در کاویش فود

قیمت برنج ایرانی در فروشگاه کاویش با وجود تخفیف و شرایط ارسال رایگان کاویش، بسیار به­‌صرفه است. قیمت برنج به مقدار زیادی به وجود یا عدم وجود واسطه‌­ها مرتبط است. کاویش فود با حذف واسطه­‌ها و خرید مستقیم از کشاورز و کارخانه، برنج را با قیمت بسیار مناسبی به شما عرضه می‌­کند. شما می­‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود در سایت، با کلیک کردن روی قیمت موردنظر و انتخاب وزن کیسه­‌های برنج، خرید راحت­‌تری با توجه به بودجه خود داشته باشید.

همچنین بخوانید: خرید برنج در تبریز

شرایط خرید آنلاین برنج و نحوه ثبت سفارش (راهنمای تصویری)

خرید برنج از فروشگاه کاویش همراه با تخفیف و ارسال رایگان به کلیه نقاط ایران است. پس اگر در شیراز هستید و به دنبال خرید بدون واسطه و باکیفیت برنج شمالی، از شرایط ویژه‌­ای که کاویش فود برایتان فراهم کرده است، استفاده کنید و برنج مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرید.

خرید برنج در شیراز

مرحله اول: انتخاب برنج در سایت (مثلاً برنج دم سیاه)

خرید برنج در شیراز

مرحله دوم: پس از اضافه شدن برنج به سبد خریدتان، روی تسویه حساب کلیک کنید.

خرید برنج در شیراز

مرحله سوم: با پر کردن فرم بالا، مشخصات دریافت­‌کننده مثل آدرس دقیق، شماره تماس و… را پر کنید و بعد از طریق درگاه پرداخت، به صورت آنلاین پرداخت را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید