اطلاعات عمومی, تغذیه و سلامتی, راهنمای خرید

خرید برنج شمال در اهواز

خرید برنج در اهواز

اکثر افراد برنج دوست، گزینه دیگری به‌­جز برنج شمالی را در وعده­‌های غذایی خود نمی­‌پذیرند. به اعتقاد آن­ها، برنج شمال به صورت آبکش شده و کته بسیار لذیذ و خوشمزه است و هیچ چیزی جای آن را نمی­‌گیرد.

برنج شمالی در استان­‌های شمالی ایران یعنی گیلان، مازندران و گلستان کشت می­‌شود و این مناطق به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب، دارای اراضی کشاورزی زیادی برای کشت انواع برنج هستند.

طبیعتاً هنگامی که ساکن استان­‌های شمالی و هم جوار باشید، امکان خرید برنج به صورت حضوری و از کشاورز یا افراد مطمئن را خواهید داشت.

اما وقتی ساکن استان‌­های دیگر، به‌­خصوص استان‌­های دور از استان­‌های شمالی باشید، نمی­‌توانید به صورت حضوری از کشاورز یا کارخانه خرید کنید. چاره چیست؟

در این مقاله، به خرید برنج شمالی در اهواز می­‌پردازیم. لطفاً مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

انواع برنج شمالی موجود در کاویش فود برای خرید برنج در اهواز

کاویش فود به عنوان یک فروشگاه آنلاین فروش برنج و محصولات دیگر شمالی، در تلاش است تا علاوه‌­بر فروش کالاها به‌­صورت مستقیم از کشاورز و کارخانه به مشتری و خریدار، به شما در جهت آگاهی از انواع برنج‌­ها و فواید آن­ها نیز آگاهی برساند تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی، برنج باب میل خود را پیدا کنید و طرفدار خاص آن شوید.

برنج شمال پخته شده
خرید برنج شمال در اهواز

 قیمت برنج ایرانی در فروشگاه کاویش از هر جای دیگری ارزان­تر است و با شرایط ارسال رایگان کاویش می‌­توانید یک انتخاب ایده‌­آل داشته باشید.

برنج معطر

برنج معطر ایرانی، برنجی با عطر و بوی بسیار زیاد است که عقل و هوش از سر هر انسانی می­پراند. این برنج حتی بعد از پخت هم عطر و بوی خود را حفظ کرده و بوی آن بیشتر هم می­‌شود. از این دسته برنج­‌های معطر که در استان گیلان و مازندران کشت می­‌شوند؛ می­‌توان به برنج طارم محلی فریدونکنار در شهرستان فریدونکنار استان مازندران و برنج هاشمی معطر استان گیلان اشاره کرد.

البته برنج‌­های دیگری مانند برنج دم سیاه قابل کشت در استان مازندران، گیلان و گلستان و برنج کشت دوم استان گیلان و مازندران هم می­‌توان اشاره کرد. برنج­‌های فوق، عطر خیلی زیاد و مطبوعی دارند و با گرفتن یک مشت از آن­ها در دستتان احساس می­‌کنید در یک زمین کشاورزی با بوی خوش برنج تازه روییده قرار دارید.

برنج طارم محلی

برنج طارم محلی فریدونکنار یکی از برنج‌­های محبوب ایرانی است که خاص منطقه فریدونکنار استان مازندران است. این برنج دانه‌­های بلند، عطر فوق­‌العاده و رنگ سفید مایل به کرم دارد. این برنج خیلی قد می­‌کشد و مناسب مصرف روزانه، مجالس و مهمانی­‌ها است. برنج طارم محلی فریدونکنار، بدون افزودن هیچ کود شیمیایی رشد می‌­کند. زیرا اراضی کشاورزی آن منطقه با  دارا بودن کود و فضولات حیواناتی مثل مرغابی و اردک و… نیازی به کود شیمیایی و امثال آن ندارد.

برنج هاشمی

تصور می‌­شود که برنج هاشمی، مخصوص استان گیلان است. اما تصور اشتباهی است؛ زیرا برنج هاشمی در استان مازندران هم کشت می­‌شود. دو نوع برنج هاشمی معطر و برنج هاشمی سرازارع طرفداران زیادی با سلیقه‌­های متفاوت دارد. این برنج در عین حال که برنج دانه بلند و مرغوب است، عطر زیادی دارد و خیلی قد می­کشد. از این رو مردم از آن برای سرو برنج در مهمانی، دورهمی، مجالس کاری، جشن و همینطور مصرف روزانه استفاده می­‌کنند. برنج هاشمی معطر و برنج هاشمی سرازارع در بسته­‌های 5 و 10 کیلویی در فروشگاه کاویش موجود هستند.

برنج دم سیاه

برنج دم سیاه یا برنج صدری دم سیاه، برنجی کم محصول و کم بازده برای کشاورز به حساب می‌­آید. این برنج در استان­‌های گیلان، مازندران و گلستان کشت داده می­‌شود و طرفداران زیادی دارد. شلتوک دانه­‌های این برنج دانه بلند، به رنگ سیاه و تیره است و بنابراین به آن برنج دم سیاه می‌­گویند. این برنج در بین برنج‌­های ایرانی دیگر، به میزان بیشتری قد می­‌کشد و رکورددار خاصیت ری برنج ایرانی به شمار می­رود.

خرید برنج شمال در اهواز
خرید برنج شمال در اهواز

برنج صدری

برنج صدری یکی از برنج‌­های با عطر و بوی خیلی زیاد است که در فروشگاه کاویش موجود است. این برنج سه نوع دم سیاه، دم زرد و دم قرمز دارد که نوع دم سیاه آن مشهورتر از بقیه است. این برنج در کیسه‌­های 5 و 10 کیلویی با تخفیف و ارسال رایگان به مشتریان عرضه می‌­شود.

برنج سفید ایرانی

برنج سفید ایرانی دسته­‌ای از برنج­‌های شمالی است که رنگ سفید مایل به کرم و یا مانند برنج خوشپخت ندا رنگ کاملاً سفید دارند.

دانه­‌های برنج ایرانی، سفید و کمی مایل به کرم هستند و برنج خارجی، دانه‌­های کاملاً سفیدی دارند.

همچنین بخوانید: تشخیص برنج ایرانی از خارجی؛ کدام بهتر است؟

برنج قهوه­‌ای ایرانی

برنج قهوه‌­ای یکی از برنج‌­های با میزان بالای ویتامین B و فیبر است که مناسب رژیم­‌های غذایی افزایش وزن و افزایش توانایی سیستم ایمنی است. این برنج رنگ کرم دارد و حرارت خاصی که در کارخانه می­بیند، آن را به برنجی با این رنگ تبدیل کرده است.

اطلاع از قیمت و خرید برنج قهوه‌ای

برنج دانه بلند خوشپخت

برنج خوشپخت ندا، یکی از برنج‌­های پرمحصول ایرانی است که در استان گلستان کشت می­‌شود. این برنج دانه بلند و به رنگ سفید است. قیمت برنج خوشپخت نسبت به سایر برنج‌­های ایرانی و نمونه­‌های کم محصول، بسیار به‌­صرفه­‌تر است و همین امر خرید برنج خوشپخت را برای خانوارهای پرجمعیت آسان کرده است. این برنج در کیسه­‌های 1 کیلویی با تخفیف و ارسال رایگان در کاویش فود ارائه می‌­شود.

برنج کشت دوم

برنج کشت دوم یکی از برنج­‌های با عطر و طعم زیاد و مناسب مجالس و مهمانی­‌ها می­‌باشد. این برنج در استان گیلان و مازندران کشت می­‌شود و زمان کشت آن، بعد از برداشت برنج کشت اول در اواسط مرداد ماه است. همچنین زمان برداشت برنج کشت دوم اواسط آبان است و عطر خیلی بیشتری نسبت به برنج کشت اول دارد.

خرید برنج شمال در اهواز
خرید برنج شمال اعلا

قیمت برنج در کاویش فود

قیمت برنج ایرانی در کاویش فود از سایر مراکز حضوری و آنلاین فروش برنج ارزان­تر است ولی این ارزانی دلیلی بر بی­‌کیفیتی نیست. برنج‌­های عرضه شده در کاویش، مستقیماً از کشاورز و کارخانه خریداری می­‌شوند و پس بسته‌­بندی و انبار و نگهداری، در فروشگاه به فروش می­‌رسند.

قیمت برنج شمالی در اهواز بالاتر از قیمت واقعی برنج در استان­‌های شمالی است و آن هم به دلیل هزینه­‌های ایجاد شده برای مرکز فروش برنج جهت هزینه انتقال و باربری، انبار و نگهداری، تبلیغات و فروش و… است. کاویش فود با حذف واسطه‌­ها از مقدار این هزینه‌­ها کاسته و شما با قیمتی بسیار مناسب از اهواز و شهرهای دیگر می‌­توانید اقدام به خرید برنج از کاویش فود کنید.

محصولات شمالی دیگر

محصولات موجود در فروشگاه کاویش فقط به برنج ختم نمی­‌شود. کاویش فود، با فروش بسیاری دیگر از محصولات شمالی، خیال شما را بابت خرید این محصولات از مکانی مطمئن راحت می‌­کند. انواعی از محصولات شمالی موجود در کاویش، عبارت­اند از:

  • و…

خرید برنج‌شمال در اهواز از کاویش فود

برای خرید آنلاین برنج از کاویش فود و برخورداری از تخفیف­‌های 8 تا 10 درصدی روی برنج‌­ها و همچنین ارسال رایگان برنج نیازی نیست کاری انجام دهید.

کاویش فود تمامی برنج‌­های ایرانی را با ارسال رایگان برای شما می­فرستد.

 چرا از کاویش فود خرید کنیم؟

اگر به دنبال خرید برنجی باکیفیت، یکدست و اصل از جای معتبر، همراه با نماد اعتماد، می‌­گردید؛ از کاویش فود خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید