اطلاعات عمومی, راهنمای خرید

سوغات شمال چیست؟ خرید سوغات شمال در تهران

سوغات شمال چیست؟

خرید سوغات شمال یکی از هیجان انگیزترین سوغاتی های کشورمان است که در بازارهای محلی و شهرهای مختلف استان مازندران و گیلان انجام می شود. همچنین فروشگاه های رنگارنگ در جاده های پر پیچ و خم و جنگل های سرسبز یکی از گزینه ها جذاب برای خرید سوغات شمال است. مطمئنا با انواع سوغات استان های شمال آشنا هستید، محصولاتی مانند کلوچه، چای، برنج ایرانی، زیتون، ماهی، مرکبات و … جز پرطرفدارترین ها برای خرید هستند که جز اولین انتخاب ها در سفر شمال است.

در این میان، برخی ها دوست دارند همیشه به سوغات شمال دسترسی داشته باشند. یکی از راهکارهای جذاب برای طرفداران محصولات شمال، امکان خرید سوغات شمال در تهران است. در حقیقت، با حضور فروشگاه محصولات شمال در تهران دیگر لازم نیست، برای خرید برخی محصولات باکیفیت شما راه زیادی را طی کنید و

حال اگر دوست دارید با محصولات متنوع و خوشمزه شمال آشنا شوید، در این مطلب حتما همراه ما باشید تا سفر هیجان انگیز ی را در همین حوالی تجربه کنیم!

برای خرید سوغات شمال و برنج روی لینک کلید نمایید.

انواع سوغات شمال؛ از کلوچه تا انواع برنج

سوغاتی‌های شمال بسیار متنوع است و در هر زمینه‌ای چه خوراکی و چه صنایع دستی، شما انتخاب‌های فراوان و جذابی می‌توانید داشته باشید. شرایط محیطی و آب و هوایی استان‌های شمالی موجب شده تا کیفیت محصولات آن منحصر به فرد و با کیفیت بیشتری باشد. تمام محصولات در این استان‌ها برگرفته از پیشینه و سنت‌های قدیمی است. میوه و سبزیجات تازه و خوش طعم، محصولات محلی و ارگانیک، دست سازه‌های سنتی و … از مهم‌ترین چیزهایی هستند که توجه هر گردشگری را به خود جلب خواهد کرد.

مرغوب ترین و بهترین سوغات شمال: برنج شمال

اولین سوغات شمال

برنج

مرغوب‌ترین و بهترین برنج ایرانی را در شمال کشور می‌توانید تهیه کنید. کیفیت برنج شمال به دلیل عطر، طعم و پخت عالی که دارد شهرت زیادی داشته و طرفداران آن در سراسر کشور متقاضی آن هستند. در تمام غذاهای محلی که در شمال کشور با برنج سرو می‌شوند، از برنج شمال استفاده می‌شود. معروف‌ترین برنج‌هایی که در استان‌های شمالی کشت می‌شود برنج طارم ، برنج هاشمی، دم سیاه و … است. از همه این برنج‌ها با کیفیت‌تر نیز برنج کشت دوم است که محل اصلی کشت آن شهرستان فریدونکنار و برخی شهرهای اطراف آن است. در استان گیلان از برنج دودی همراه برخی خورش‌های محلی آن مانند اناربیج استفاده می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به این استان حتما آن را امتحان کنید.

چای، یک نوشیدنی ایرانی با عطر و طعم فوق العاده

چای، از گیاهانی است که در شمال کشور در گیلان و مازندران و به خصوص لاهیجان به طور ارگانیک کشت می‌شود. این نوشیدنی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌هایی است که ما ایرانی‌ها سرو می‌کنیم و از سوغات اصلی شمال کشور است. در حقیقت، رایج ترین غذایی مانند چای و برنج در این قسمت از کشور کشت می‌شود و مسافران در حین لذت بردن از طبیعت و آب و هوای استان های شمالی، تصمیم می گیرند بهترین سوغاتی ها و محصولات را خریداری کنند.

جذاب ترین زیتون عمرتان!

سومین سوغات شمال

زیتون هم به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات شمال است که در اکثر شهرهای شمالی به فروش می رسد و علاقه مندان زیتون کاملا از خوشمزه و خاص بودن این سوغاتی شمال باخبرند. یکی از جذاب ترین نوع زیتون، زیتون پرونده هست. زیتون پرونده شمال با آن سبزی پر عطر و خوش طعم که با انار و گردو مخلوط هست، طعم بینظیری به زیتون میدهد. در سفر شمال هرگز زیتون پرورده را فراموش نکنید.

ماهی با طعم متفاوت و لذیذ

چهارمین سوغات شمال

انواع ماهی مانند قزل آلا، اردک ماهی، پرورشی، کپور و دیگر موارد را می توان از شمال تهیه نمود که از نظر طعم و میزان گوشت نسبت به دیگر ماهی ها متفاوتند. به همین خاطر، اکثر به مسافرین شمال حداقل یک وعده از ماهی شمال استفاده می کنند تا از تازگی آن نهایت لذت را می برند. اگر قصد خرید ماهی تازه و خوب را دارید می توانید به بازار ماهی شهرهای شمالی سر بزنید.

رب انار، چاشنی خوشمزه غذاها

هر ساله در فصل پاییز باغداران خوش ذوق شمالی انارهای درشت و رسیده این استان ها را چیده و پس از گرفتن آب انار مشغول به پخت رب آن می شوند. بانوان شمالی به روش های سنتی رب انار درست می کنند که طعم دهنده بسیار عالی برای غذاهای مختلف می باشد. این رب حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های گروه B است که مزایای فراوانی برای سلامت ما دارند. رب انار در طعم های شیرین، ملس و ترش تولید می گردد، بنابراین طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است.

کلوچه شمال، بهترین انتخاب در کنار چای و نوشیدنی

قطعا تا کنون از دوستان و آشنایان خود سوغاتی کلوچه دریافت کرده اید. یکی از محبوب ترین سوغات های بخش های شمالی کشور کلوچه می باشد که در طعم های مختلف عرضه می گردد. همچنین شهر فومن در استان گیلان کلوچه معروف و بسیار پر طرفدار خود را دارد که آن را با نام کلوچه فومن می شناسیم. در میان کلوچه فومن از موادی همچون گردو، هل و دارچین استفاده شده است که طعمی شگفت انگیز به آن می دهد.

آغوزنون یا آغوزکنا

از دیگر شیرینی‌های معروف شمال کشور، آغوزنون یا شیرینی گردویی است. از شیرینی‌های سنتی محسوب شده که در عید نوروز پخته می‌شود. آغوزنون شیرینی با طعم عالی و پر از فایده است. مواد اولیه آن آرد برنج، کره محلی، شکر و گردو فراوان است.

آغوزنون یا آغوزکنا

رشته به رشته

از خوراکی‌های سنتی و خوشمزه مازندرانی که بر سر سفره یلدا همه پیدا می‌شود، رشته به رشته است. ترکیبات این شیرینی، آرد برنج تهیه می‌شود که برای سرو در روغن سرخ و روی آن شکر یا پودر قند پاشیده می‌شود.

برنجک

 حلوای اوماج

اوماج نام حلوا محلی مازندران و گیلان و گلستان است. دستور تهیه آن در این سه استان ممکن است کمی با هم متفاوت باشد اما مواد اولیه آن آرد، کره، شکر و زعفران است. درست کردن حلوای اوماج نیاز به مهارت بالایی دارد. حتما اگر به دنبال سوغاتی خوشمزه و مخصوص هستید، حلوای اوماج را در خاطرتان داشته باشید.

برنجک

برنجک از شیرینی‌های خیلی خوشمزه مازندران است که در بیشتر مراسمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از برنج تهیه می‌شود و سپس با عسل یا شکر آب شده به صورت قالبی در می‌آید. ظاهر پفکی و ظعم بسیار خوبی دارد و از خوراکی‌های محبوب و سوغاتی مناسبی به شمار می‌رود.

مقاله پیشنهادی: فواید و مضرات برنجک

رشته خشکار

از شیرینی‌های بسیار خوشمزه که به طور به خصوص در ماه رمضان در استان گیلان طرفداران بسیاری دارد، رشته خشکار است. این شیرینی سنتی گیلانی، با ارد برنج، گردو، دارچین و پودر هل درست می‌شود. خمیر آن با دستگاه‌های خاصی به نام شانه رشته ریزی، به صورت حصیری در می‌آید و مواد نام برده درون آن قرار می‌گیرد. اگر مسافر این استان شدید، رشته خشکار خام را در سوغات فروشی‌های این استان می‌توانید تهیه کنید و به عنوان سوغات شمال به شهر خود ببرید. رشته خوشکار را سرخ کنید و به همراه چای نوش جان کنید.

رشته خشکار

پشت زیک (سوهان کنجدی)

از خوراکی‌های خیلی خوشمزه و مفید استان مازندران، پشت زیک است. این خوراکی با کنجد و عسل درست می‌شود و در شب نشینی و مراسمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل مواد اولیه مقوی که دارد، برای کودکان نیز بسیار مفید و مقوی است.

سوهان کنجدی یا پشت زیک

کوکی لاهیجان، برای دوست داران شیرینی جات

اگر طرفدار شیرینی جات هستید، یکی دیگر از پیشنهادات ما برای شما کوکی لاهیجان می باشد. بافت ترد این محصول بسیاری از مصرف کنندگانش را محصور خود می کند. معمولا در کوکی ها از گردو خورد شده یا کشمش استفاده می کنند که ترکیب بسیار جذابی را ایجاد می کند. کوکی یکی از دلچسب ترین شیرینیجاتی می باشد که در کنار چای و انواع دمنوش های گرم در هوای سرد زمستانی بسیار دلچسب می باشد.

عسل کوهی

عسل ارگانیک و کوهی را می‌توانید فقط در استان‌های شمالی و مستقیما از کندو داران تهیه کنید تا از اصل بودن آن اطمینان داشته باشید. فروشگاه آنلاین کاویش فود نیز می‌تواند به شما در خرید سوغات شمال کمک کند تا محصولات اصل و ارگانیک را به راحتی تهیه کنید.

نان کوهی

انواع نان‌های محلی در شمال تهیه می‌شود که طعم فوق العاده‌ای دارند و هر کدام با توجه به اینکه برای چه منطقه‌ای باشند، طعم منحصر به فرد خود را دارند. از جمله معروف‌ترین‌ نان‌های استان گیلان شامل لاکو، خلفه و تمیجان است.

کماج

کماج نوعی نان محلی است که به عنوان شیرینی نیز استفاده می‌شود. از شیرینی‌های سنتی که بر سر سفره عید نوروز قرار می‌گیرد نان کماج است. بافت بسیار نرم این نان شبیه کیک است و بسیار خوش طعم و سوغاتی بسیار خوبی از شمال کشور محسوب می‌شود.

کماج

سیر ترشی، محبوب ترین مخلفات همراه غذا

یکی از معروف ترین ترشی های شمال سیر ترشی می باشد که بهترین نوع آن را از استان گیلان می توانید تهیه نمایید. سیر ترشی از سیر و سرکه و کمی نمک تشکیل شده که گاهی برخی افراد به آن کمی شکر هم اضافه می کنند. این ترشی علاوه بر طعم دلچسب دارای خواص درمانی نیز می باشد از قدیم می گویند سیر ترشی 7 ساله درمان همه بیماری هاست زیرا ضد باکتری و میکروب است. یکی از بهترین سوغات هایی که می توان از شمال کشور تهیه نمود ترشی مذکور می باشد زیرا برای جا افتادن آن زمان زیادی لازم است.

رب آلوچه، ترش و خوش طعم

از دیگر رب های بسیار پر طرفدار که در شمال کشور تولید می شود رب آلوچه است. این رب با آلوهای جنگلی در رنگ ها و طعم های مختلف پخته می شود و برای تنوع در طعم غذا می توان به جای رب انار از آن استفاده نمود. تا حالا به این فکر کردید که رب آلوچه چطور درست می شود؟ این رب خوش طعم و ترش به روش زیر درست می شود:

آلوچه را روی گاز کمی حرارت داده و وقتی کمی حالت له شده به خود گرفت، آن را از صافی رد کرده تا تخم و پوستش جدا شود. سپس دوباره آن را روی حرارت قرار می دهیم تا حالت سفت تری به خود بگیرد. این رب خوش طعم را به صورت خالی و یا با اضافه کردن گلپر نیز می توان مصرف نمود که در طعم های ملس و ترش موجود است.

لوبیای باقلاقاتق، یه غذای خوشمزه شمالی درست کن!

یکی از غذاهای محبوب شمالی باقلاقاتق است که جزء اصلی آن را لوبیایی به نام پاچ باقلا معروف با لوبیای باقلاقاتق تشکیل می دهد. با خرید این لوبیا می توانید یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و مجلسی شمال کشور را در منزل درست نمایید. اجزای دیگر باقلاقاتق عبارتند از تخم مرغ، سیر، شوید خشک، روغن حیوانی و ادویه هایی همچون زردچوبه، نمک و فلفل.

ترشی ناز خاتون، کاهنده چربی خون

یکی از ترشی های جذاب شمالی ترشی نازخاتون است که از بادمجان کبابی درست می شود. این ترشی همچون دیگر محصولات شمای حاوی سیر فراوان، برگ ریحان، فلفل و آبغوره است که باعث کاهش فشارخون و از بین بردن چربی خون می گردد. در واقع بهتر است بگوییم اگر می خواهید سوغات شمال تهیه کنید یکی از این سوغاتی ها سبزی آماده ترشی نازخاتون است. جالب است بدانید در زمان های قدیم تر بانوان شمالی سبزی هایی نظیر سبزی نازخاتون را با سنگ میسابیدند تا رنگ سبز و خوشرنگی بخود بگیرد. پس از تهیه سبزی نازخاتون می توانید چند بادمجون را روی گاز یا منقل حالت کبابی درست کنید سپس ان را چرخ کنید یا روی تخته با چاقو به حالت له و نرم در بیاورید. حال با اضافه کردن سبزی و ترشی به آن شما ترشی نازخاتون خوشمزه بر سر میز غذای خود دارید.

آب نارنج تازه و ترش

یکی از طعم دهنده های عالی برای غذاها آب نارنج می باشد. نارنج به طور گسترده در شمال کشور کشت می گردد و می توان از آن به عنوان چاشنی سالاد یا غذاهایی همچون ماهی استفاده نمود. آب نارنج به تصفیه خون کمک کرده و بخاطر ترشی طبیعی که دارد هضم غذا را سریع تر می کند.

سبزی دَلار با عطر و طعم فوق العاده

یکی از سبزیجات محلی شمالی ها سبزی دلال است که به آن نمک سبزیجات نیز می گویند. روش ساخت این سبزی در استان های مختلف شمالی متفاوت است و حاصل سابیده شدن چندین سبزی به همراه نمک می باشد. این سبزی خوش طعم را به عنوان چاشنی در غذاها می توان استفاده نمود. همچنین با میوه های ترشی همچون گوجه سبز می توان به طعم بسیار دلچسبی دست یافت. یکی از این دلال های خوشمزه دلال ماست می باشد که خانوم های شمالی سعی می کنند دلال ماست را هم مانند دلال نازخاتون روی سنگ بسابند تا رنگ سبز و خوشرنگی داشته باشد. از دیگر دلال های جذاب شمالی دلال کاهو می باشد که آن را با سرکه مخلوط کرده و به همراه کاهو میخورند. باور کنید طعم بینظیری دارد اگر تا به حال امتحان نکرده اید پیشنهاد می کنم در سفر به شمال حتما آن را تست کنید، ارزشش را دارد!

رب ازگیل، چاشنی غذاهای شمالی و آش رشته

ازگیل یا کندس به میوه ای قهوه ای رنگ می گویند که به خرمای گیلان نیز معروف است. این میوه بافت نرمی دارد و برای تهیه رب ترش و شیرین کندس از آن استفاده می شود. رب ازگیل به طور گسترده در آش مصرف می گردد و همچنین برای ترش کردن غذاهای مختلف انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

روغن زیتون رودبار، باکیفیت ترین در نوع خود

امروزه خواص و مصارف روغن زیتون بر کسی پنهان نیست. از آن جایی که کشت زیتون در شمال کشور به طور گسترده انجام می شود، روغن زیتون بسیار با کیفیت نیز قابل تولید است. روغن زیتون را علاوه بر استفاده در غذا، می توانید برای تقویت مو و پوست استفاده کنید.

سبزیجات خشک، لازم در خانه های ایرانی

به دلیل آب و هوای بسیار مطلوب مناطق شمالی، سبزیجاتی همچون تلخون، شوید، مرزه و نعناع از کیفیت های بسیار خوبی برخوردار هستند. این سبزیجات به صورت خشک شده و یا تازه می توان تهیه نمود. همچنین محصولاتی مانند سبزی آش و سبزی پلو به صورت منجمد موجود هستند.

دیگر سوغاتی های شمال شامل موارد زیر است:

  • انواع نان
  • رب انار
  • برنجک (طرز تهیه برنجک را می توان در مقاله مربوط به آن مطالعه کنید.)
  • انواع ترشی ها و لواشک
  • صنایع دستی
  • لباس های محلی
  • انواع آجیل و خشکبار
  • انواع مربا
  • و …

مرکبات

عطر و طعم مرکبات شمال را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد. پرتقال، لیمو، نارنج و نارنگی از مرکبات محبوب و پر از خواص هستند که در اکثر شهرها وجود دارند. اما مرکبات شمال همیشه متفاوت و دارای طعم منحصر به فردی است که آب و هوا و خاک این منطقه، این محصولات را متفاوت کرده است.

بادام زمینی

بادام زمینی درجه یک، داغ و ترد را می‌توانید در شهر آستانه استان گیلان تهیه کنید و طعم اصیل و لذیذ بادام زمینی را بچشید. از سوغاتی‌های محبوب و مهم این استان بادام زمینی است که به طور معمول نیز به سایر شهرها صادر می‌شود.

پنیر سیاهمزگی

پنیر محلی ییلاق‌های استان گیلان است که از شیر تازه گوشفندی قبل از خامه گیری تهیه می‌شود. در اصل این پنیر برای شهرستان سیاهمزگی در استان گیلان است و از سوغات این شهر محسوب می‌شود. از ویژگی‌های جالب این پنیر این است که در صورت نگهداری درست خراب نمی‌شود و هر چه از زمان تولید آن بگذرد، کیفیت و طعم آن بهتر می‌شود.

پنیر ساهمزگی

باقالی

از دیگر محصولاتی که اگر در شمال تهیه کنید طعم و کیفیت بسیار بهتری خواهد داشت، باقالی است. باقالی را می‌توانید به صورت تازه یا خشک شده در شمال تهیه و به عنوان سوغات از آن استفاده کنید. در شمال باقالی هم در غذاهای مختلف به کار می‌رود و هم به صورت پخته هموراه برخی غذاها به خصوص کباب در گیلان سرو می‌شود.

صنایع دستی؛ سوغات شمال

در گذشته ساکنان استان‌های شمالی، وسایل مورد نیاز زندگی را با استفاده از مواد طبیعی که در دسترس داشتند و با دست می‌ساختند. امروزه با گسترش مدرنیته کاربرد این ابزار کمتر شده اما به دلیل زیبایی و منحصر به فرد بودنشان، به عنوان میراث فرهنگی شناخته می‌شوند. برخی هنرمندان هنوز هم اقدام به ساخت این وسایل می‌کنند و توریست‌ها از آن‌ها به عنوان سوغات شمال استقبال و خریداری می‌کنند.

ظروف حصیری

قطعا همه شما هنگام سفر به استان‌های شمالی و در سوغات فروشی‌ها سبد، زنبیل، کلاه، زیرانداز و کلی وسیله تزئینی و دکوری زیبا را که با حصیر درست شده دیده‌اید. حصیر بافی از صنایع دستی بسیار زیبای استان‌های گیلان و مازندران است. این ظروف با ساقه برنج (کلوش) و ساقه‌ نی‌های مردابی با دست توسط هنرمندان در شمال کشور ساخته می‌شود.

حصیر بافی

ظروف چوبی

از دیگر صنایع دستی و هنری که در استان مازندران وجود دارد، ساخت ظروف چوبی و چوب تراشی است که با منبت کاری مزین شده است. این ظروف از چوب هیرکانی که در جنگل‌های این استان قرار دارند و توسط دستان هنرمند افراد این استان ساخته می‌شوند. صنایع چوبی از سوغاتی‌های منحصر به فرد و به یاد ماندنی شمال محسوب می‌شود.

لاک تراشی نیز صنعت ساخت ظروف چوبی است. این هنر دست ساز با چوب درختان افرا، توسکا، راش، ملچ، ممرز، نم‌دار، شمشاد و انجیلی انجام شده و ظروفی از جمله قاشق، ملاقه، جوله، عصا و … ساخته می‌شود.

نمد

از صنایع دستی قدیمی و سنت شمال، نمد بافی است. نمد با پشم طبیعی گوسفند و پشم رنگ شده برای طرح‌های روی آن و بدون بافندگی درست می‌شود. این الیاف با آب ترکیب شده و با فشار به صورت دستی ساخته شده که نیاز مهارت بالایی هم دارد. فرش نمدی از معروف‌ترین دست سازه‌ها در این هنر و صنعت به شمار می‌رود که در خانه‌هایی کوهستانی و قدیمی شمال هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمدبافی

بامبو بافی

این هنر دستی مخصوص استان گیلان است. در این استان بابمو در محیط‌های مرطوب کشت و با آن ابزار مختلفی ساخته می‌شود. نی خیزران نام دیگر بامبو است که ویژگی‌های منحصر به فرد و بافت آن موجب کارایی آن در صنایع دستی از یک قرن پیش شده است.

سفال

از هنرهای قدیمی شهرهای استان مازندران سفال گری است. از دیرباز سفال به عنوان سوغات مازندران محسوب شد و طرفداران زیادی نیز دارد. مخصوصا سفال‌هایی با طرح‌های سنتی و به خصوص استان مازندران تولید می‌شود ظاهر منحصر به فردی داشته و گزینه مناسبی برای سوغات این استان به شمار می‌روند.

فروشگاه محصولات شمال در تهران

اگر کمی جستجو کنید با فروشگاه های مختلفی آشنا می شوید که محصولات شمال را در تهران به فروش می رسانند. از آنجا که برخی محصولات و سوغاتی های شمال به عنوان بهترین انتخاب شناخته می شود، دسترسی راحت تر و بدون دردسر برای خیلی ها اهمیت دارد.

با آشنایی یک فروشگاه محصولات شمال در تهران به راحتی می توان انواع محصولات مورد نیاز را به راحتی تهیه کرد. البته اگر به محصولات فروشگاه و اعتبار آن اطمینان کامل داشته باشید. چنین فروشگاهی باید شما را از اصل بودن محصولات مطمئن کند و کیفیت آنها را تضمین نماید؛ مخصوصا مواقعی که تصمیم دارید برنج شمال را از فروشگاه های تهران خریداری کنید. چرا که برنج یکی از پراهمیت ترین مواد غذایی برای خانواده‌های ایرانی است که اکثر خانواده ها ترجیح می‌دهند برای طرز پخت برنج مجلسی از بهترین برنج ایرانی استفاده کنند.

حتما ببینید: سوغاتی های شمال فروشگاه آنلاین کاویش

سوغات شمال گیلان؛ این استان پوشیده از جنگل

گیلان جز استان هایی است که آب و هوای معتدل و مرطوب شهرت بسیاری دارد و طبیعت و سرسبزی بکر و آب و هوای دلچسب آن بسیار پرطرفدار است. به همین دلیل، گردشگران بسیاری را هر ساله به خود مجذوب می کند. این استان همانند دیگر استان های شمالی دارای معروف ترین سوغاتی ها مانند چای، برنج و انواع کلوچه می باشد. همچنین انواع میوه ها، مرکبات، سبزیجات، نان های سنتی و صنایع دستی برای گردشگران و مسافران جذابیت بسیاری دارد.

در واقع، فروش سوغات شمال در استان گیلان بسیار رایج است و حتی می توان گفت، نسبت به دیگر استان ها فروش بیشتری دارد.

فروش محصولات گیلان در تهران

علاوه بر فروش سوغات شمال، فروشگاه های زیادی هستند که در زمینه فروش محصولات شمال در تهران به صورت تخصصی فعالیت دارند. در واقع اگر به دنبال محصولاتی هستید که در استان گیلان و مازندران و گلستان ارائه می شود، در حالی که طی کردن چنین مسافتی برایتان دشوار است، با پیدا کردن یک فروشگاه معتبر می توانید خرید خود را انجام دهید. فروشگاهی که نسبت به محصولات با کیفیت آن اطمینان کامل داشته باشید و با ضمانت اقدام به خرید کنید.

برای تهیه و خرید محصولات و سوغاتی های جذاب شمال می توانید به صورت آنلاین از همین فروشگاه آنلاین کاویش و یا از طریق شعبه های ما در تهران به صورت حضوری اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید