راهنمای خرید

مرکز خرید آنلاین برنج در قم

خرید برنج در قم

از آنجایی که برنج از عوامل اصلی وعده‌های غذایی ما ایرانی‌ها است، خرید و تشخیص برنج درجه یک بسیار پر‌اهمیت است. برنج‌ها دسته خارجی و ایرانی هستند. برنج ایرانی به علت کیفیت و عطر و طعم محبوبیت و تقاضا بیشتری دارد. برای خرید برنج در قم باید همه فاکتورهایی که بر قیمت و کیفیت برنج تاثیر می‌گذارند رو به خوبی بشناسید تا برنج رو با توجه به نیاز و بهترین قیمت خریداری کنید. برای خرید انواع برنج در قم می‌توانید از تیم کاویش فود مشاوره و کمک بگیرید.

پیشنهاد می شه مشاهده کنید: قیمت برنج ایرانی و خرید برنج همراه با ارسال رایگان به سراسر کشور

انواع برنج ایرانی

برنج ایرانی بیشتر در شمال کشور و در استان‌های مازندران و گیلان و گلستان کشت می‌شود اما در استان‌‌های اصفهان، فارس و خوزستان نیز کشت می‌شود. در ایران و مخصوصا شمال کشور به دلیل داشتن آب و هوای متعادل و خاک حاصلخیز انواع برنج کشت می‌شود و علاوه بر تنوع بالا محصولات کیفیت بسیار خوبی نیز دارند. کم محصول و پر محصول دو دسته اصلی برنج ایرانی است که حتما اسم آن‌ها را شنیده اید. این دو دسته بر اساس میزان کشت نام گذاری شده اند. علاوه بر این‌ها در انواع برنج بی‌توان به برنج سرلاشه، کشت دوم، قهوه‌ای و دودی نیز اشاره کرد.

برنج کم محصول

کم محصول به برنج‌هایی گفته می‌شود که میزان کشت آن‌ها به ازای هر هکتار زمین کم باشد. این نوع برنج‌ها دارای کیفیت و عطر و طعم بهتری به نسبت پر محصول هستند و از این رو میزان تقاضا بیشتری نیز دارند. قیمت این برنج‌ها نیز طبعا بیشتر است. برنج‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند عبارتند از:

برنج طارم
خرید و قیمت برنج ایرانی و شمالی در کاویش فود
  • هاشمی
  • طارم
  • دم سیاه
  • صدری

برنج پر محصول

میزان بهره‌وری این نوع از برنج بیشتر از کم محصول است و به ازای هر هکتار میزان کشت کشاورز زیاد خواهد بود. کیفیت پر محصول کمتر از نوع کم محصول است اما به طور کل از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. به علت قیمت مناسب تر آن نیز تقاضا زیادی دارد. برنج‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • شیرودی
  • ندا
  • خوشپخت
  • امراللهی
  • فجر
  • بینام

راهنمای خرید برنج در قم

بهترین برنج ایرانی از لحاظ عطر و طعم و پخت برنج کشت دوم است. کشت دوم به برنج‌هایی گفته می‌شود که بعد از کشت اول و در فصل پاییز (آبان ماه) برداشت می‌شود و درجه مرغوبیت این برنج بسیار بالا است. بعد از کشت دوم، برنج‌های کم محصول نظیر هاشمی، دم سیاه، طارم و صدری ممتاز و درجه یک هستند. اگر برای مجالس و مهمانی‌ها می‌خواهید برنجی مناسب انتخاب کنید، برنج هاشمی و طارم انتخاب درستی است.

برای مصرف روزانه و قیمت مناسب‌تر می‌توانید از برنج‌های پرمحصول مانند شیرودی، ندا، خوشپخت و …. استفاده کنید. اگر به خاطر قیمت می‌خواهید از برنج‌های خارجی استفاده کنید، بهتر است از برنج‌های پر محصول یا سرلاشه که قیمت مناسبی دارند خریداری کنید. میزان کیفیت و عطر و طعم برنج خارجی اصلا به برنج ایرانی نمی‌رسد!

برنج خوشپخت
سفارش و قیمت برنج مجلسی خوش‌پخت

سرلاشه به برنج‌هایی گفته می‌شود که شکسته شده و اندازه آن‌ها نسبت به برنج سالم کمی کوچک‌تر یا نوک آن پریده است. این نوع برنج‌ همراه با برنج طارم کشت می‌شود اما در مرحله غربال و بوجار در کارخانه توسط دستگاه جدا می‌شوند.

برنج دودی در برخی مناطق برای ایجاد تنوع در طعم و عطر غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنج سفید را برای چند ساعت در معرض دود چوب قرار می‌دهند تا عطر و طعم آن تغییر کند. رنگ این نوع از برنج کمی قهوه‌ای و میزان فیبر، آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی در آن بیشتر از برنج سفید است.

برنج قهوه‌ای همان برنج سفید است که به جای اینکه هردو لایه پوست برنج کنده شود، فقط لایه بیرونی آن جدا می‌شود. برنج قهوه ای در واقع برنج سبوس دار است که ارزش غذایی آن بسیار بالاست و میزان کلسیم، روی، فسفر، منگنز، آهن، منیزیم، پتاسیم و ویتامین های E ،B1 ،B2 ،B3 ،B6 ،K در آن بسیار زیاد و بیشتر از برنج سفید است. افرادی که از رژیم‌های غذایی استفاده می‌کنند بیشتر متقاضی مصرف این نوع برنج هستند.

پیشنهاد می‌شود: خرید برنج اعلا ایرانی

قیمت برنج در قم

فاکتورهای مختلفی بر قیمت خرید برنج در قم تاثیر گذار است که از مهم‌ترین موارد کم محصول یا پرمحصول بودن، منطقه کشت، کشت اول یا دوم و …. اشاره کرد. برنج کشت دوم در میان انواع دیگر دارای قیمت بیشتری است و بعد از آن برنج‌های کم محصول به دلیل تقاضای زیادی که دارند قیمت بالاتری دارند. اگر به دنبال برنج با قیمت مناسب اما با کیفیت هستید از برنج‌های ایرانی پر محصول استفاده کنید. برای اطلاع از بروزترین و مناسب‌ترین قیمت‌ها می‌توانید از منو فروشگاه برنج ایرانی کاویش کمک بگیرید.

خرید آنلاین برنج در قم

خرید آنلاین موجب جلوگیری از صرف هزینه و انرژی اضافی می‌شود که البته معتبر بودن جایی که از آن خرید می‌کنید مهم ترین فاکتور برای اعتماد در خرید آنلاین است. برای خرید آنلاین برنج در قم از کاویش می‌توانید از هرکجا که هستید از طریق سایت ما از با انواع برنج و قیمت آن‌ها آگاه و از منو فروشگاه برنج مدنظر خود را در بسته بندی‌های 5 و 10 کیلویی یا به صورت عمده خریداری کنید. ارسال برنج به قم رایگان بوده و شما می‌توانید با خیال راحت برنج ایرانی ارگانیک را از اینجا تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید