اطلاعات عمومی, تغذیه و سلامتی

برنج ارگانیک چیست و فواید بهداشتی و محیط زیستی آن

برنج قهوه ای ارگانیک

در تمام مراحل رشد و کشت برنج ارگانیک هیچ نوع از سم و کود شیمیایی دخالت نخواهد داشت. این برنج همچون سایر محصولات طبیعی و ارگانیک با توجه به محیط زیست خود رشد کرده و دخالت انسانی در آن کمتر خواهد بود. بذر سالم، آبرسانی اصولی و خاک حاصلخیز در مناطق موجب رشد و کشت بی‌نظیر برنج ارگانیک خواهند بود. در نتیجه دیگر نیازی به سموم آفت کش و یا قارچ کش نخواهد بود. استفاده نکردن از سموم و کود های شیمیایی فواید بسیاری برای مصرف کننده خواهد داشت. خاک شالیزار می‌تواند با انواع کود حیوانی و طبیعی تقویت شده تا هرگونه آفت و بیماری از برنج دور شوند. از مرغوب ترین انواع برنج ایرانی که مواد مغذی درون آن قابل مقایسه نخواهد بود، این برنج می‌باشد.

برنج قهوه‌ای ارگانیک از محصولات کاویش فود بوده که طرفداران و خریداران بسیاری دارد.

قدمت برنج و شالیزار برنج در شمال
مزارع برنج ارگانیک ایرانی

برنج ارگانیک ایرانی

رها سازی اردک ها در شالیزار پس از نشا یکی از مراحل رشد در برنج ارگانیک خواهد بود. این امر موجب شده تا آفات درون خاک توسط اردک ها از بین رفته و همچنین کود طبیعی نیز حاصل شود. زنبور تریکوگراما نیز برای از بین بردن آفات و به طور مخصوص آفت کرم ساقه خوار بسیار مفید خواهد بود. این زنبور برای ادامه بقا و تولید مثل نیاز به تخم آفت داشته و با ایجاد سوراخ در پوسته آن تخم گذاری می‌نماید. در نتیجه با استفاده از زنبور تریکوگراما و رها سازی کندوی آن در شالیزار کمک بسیاری به از بین رفتن آفت کرم ساقه خوار خواهد شد.

استفاده از این روش‌ها موجب شده تا محیط زیست خرابی کمتری داشته و حتی بهتر از پیش به چرخه حیات خود ادامه دهد. رها سازی ماهی ها در زمین کشاورزی نیز یکی دیگر از روش های کود رسانی می‌باشد. حرکت ماهی ها در شالیزار موجب شده تا اکسیژن بیشتری به گیاهان رسیده و از فضولات آن نیز به عنوان کود طبیعی استفاده خواهند کرد. همچنین ماهی ها یکی از خورنده های اصلی آفات در زمین های زراعی خواهند بود.

تله پروانه در کشت برنج

بذر بومی بدون آفت و کرم نیز یکی دیگر از روش های جلوگیری از سموم کشاورزی خواهد بود. در تولید برنج ارگانیک ایرانی به استفاده از بذر بومی، آب تمیز و بهداشتی و خاک عاری از هر گونه آفت توجه ویژه‌ای می‌شود. استفاده نکردن از آب فاضلاب و یا دارای آلودگی نیز به رشد طبیعی برنج‌ها کمک شایانی خواهد نمود. برداشت برنج نیز به صورت ایزوله بوده و باید به سرعت خشک شوند. استفاده از تله های نوری از دیگر اقدامات در تولید و کشت برنج ارگانیک می‌باشد. در این روش با نور لامپ آفاتی همچون کرم ساقه خوار را جذب کرده به آن سمت خواهیم کشاند. سپس در زیر لامپ و یا فانوس، ظرفی بزرگ از آب قرار خواهید داد. این کرم ها جذب نور شده و به راحتی در دام تله خواهند افتاد.

قیمت برنج ارگانیک

با مصرف برنج ارگانیک در معرض مواد شیمیایی بسیار کمتری قرار خواهید گرفت. همچنین تولید و نگهداری از این نوع برنج نیز زحمت بیشتری از انواع سایر برنج ها خواهد داشت. در نتیجه هزینه تولید بیشتر و قیمت نهایی نیز افزایش خواهد داشت. قیمت هر کیلو از برنج ارگانیک بسیار بیشتر از سایر انواع برنج ایرانی خواهد شد. اما خوردن این نوع از برنج موجب افزایش سلامتی و بهداشت خواهد شد. زیرا مواجهه با سموم و مواد شیمیایی را چه در بدن انسان و چه در محیط زیست بسیار کم خواهد نمود. علاوه بر ایران در بسیاری از کشور های جهان نیز متوجه اهمیت مواد ارگانیک همچون برنج شده‌اند. مصرف آب نیز در رشد و کشت برنج ارگانیک کمتر از انواع برنج معمولی می‌باشد. هر چند در تولید سایر برنج های ایرانی تولید شده در کاویش فود نیز از سموم و کود شیمیایی بسیار کم استفاده شده است.

برنج صدری
مرغوبیت بی نظیر در برنج محلی شمال ایران

فواید بهداشتی و محیط زیستی در برنج ارگانیک

با کشت برنج ارگانیک کشاورزان می‌توانند چند اتفاق مفید را با یکدیگر به انجام برسانند. با رشد طبیعی ماهی، اردک و زنبور در مزارع کشاورزی سموم شیمیایی را کاهش خواهند داد. در نتیجه بهداشت محیط زیست خود را بالا برده و آب کمتری را مصرف و آلوده خواهند نمود. استفاده هر چه کمتر از کود و سم های شیمیایی موجب شده تا بیماری های همچون سرطان نیز به شدت کاهش یابند. این اتفاق می‌تواند علاوه بر افراد در حال حاضر کمک بسیاری به نسل های آینده نیز داشته باشد. زیرا خاک شالیزارها را از موادمضر برای بدن انسان و تمام موجودات زنده دور نگه داشته و از آب کمتری نیز استفاده خواهد شد. کشاورزان و سبزی‌کاران می‌توانند پس از برداشت محصول برنج، انواع سبزی ها همچون شبدر، جو، کاهو و گلزا نیز بکارند. زیرا مقدار آفات بسیار کم بوده و خاک آماده کشت پرمحصول می‌باشد.

قیمت هر کیلو برنج قهوه‌ ای ارگانیک

اگر به دنبال خرید برنجی با شاخص کیفیت بالاتر از برنج سفید هستید برنج قهوه‌ای را به شما پیشنهاد خواهیم داد. در این برنج ارگانیک پوسته رویی که پر از خاصیت بوده جدا نشده و به همراه آن به فروش می‌رسد. مواد مغذی همچون پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر و انواع ویتامین‌ها به مقدار 6 برابری بیشتر از برنج سفید در برنج قهوه‌ای موجود می‌باشد. برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و کنترل قند خون می‌باشند مصرف برنج قهوه‌ای کمک بسیاری خواهد نمود. برای اطلاع از قیمت و خرید برنج قهوه‌ای به صفحه این برنج در سایت کاویش فود سر بزنید. مصرف مداوم این برنج برای سلامت دستگاه گوارش، هضم بهتر، بهبود عملکرد قلب و عروق شما نیز مفید خواهد بود. در نهایت موجب تقویت یستم ایمنی بدن در برابر انواع مریضی‌ها خواهد بود.

برنج قهوه ای ارگانیک
خرید برنج قهوه ای ارگانیک

علاوه بر خرید برنج قهوه‌ای، شما می‌توانید انواع برنج های ایرانی مرغوب را به صورت مستقیم و در بسته بندی های باکیفیت از مجموعه صنایع غذایی کاویش فود خرید نمایید. برنج طارم محلی فریدونکنار، برنج هاشمی و برنج دم سیاه صدری را سفارش داده و به صورت رایگان درب منزل خود در هر کجای کشور که هستید دریافت نمایید. همچنین با خرید از برنج های پرمحصول ایرانی و اما با کیفیتی بی‌نظیر و قیمتی استثنائی از خرید برنج های نامرغوب خارجی بی‌نیاز خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید