اطلاعات عمومی, تغذیه و سلامتی, راهنمای خرید

چگونه برنج سالم، بهداشتی و باکیفیت انتخاب کنیم؟

برنج هاشمی

یکی از اصلی ترین انتخاب های غذایی برای ایرانیان برنج می‌باشد. اکثر جمعیت ایران در طول روز یک وعده‌ی غذایی اصلی خود را به برنج به صورت پلو و چلو اختصاص می‌دهند. بنابراین انتخاب برنج مصرفی باید به صورتی باشد که کمترین ضرر ممکن را برای بدن انسان ها داشته باشد. بهداشتی بودن به معنای کم ضرر، بدون سم و پر فایده بودن آن می‌باشد. برنج سالم و بهداشتی غنی از مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر خواهد بود. این مواد آلی درون برنج با‌کیفیت به ما کمک کرده تا در طول روز انرژی کافی برای انجام امور روزانه خود را داشته باشیم. همچنین نیاز ما به مصرف غذاهای پرکالری و مضر را نیز تا مقدار بسیاری کاهش خواهد داد.

برنج ایرانی یک انتخاب مطمئن و با کیفیت

کمتر کسی را می‌توان یافت که از خواص و فوائد برنج ایرانی بی اطلاع باشد. برنج سفید رایج ترین نوع برنج ایرانی کشت شده درشالیزار های شمال کشور می‌باشد. مناطق شمالی به علت آب و هوا و خاک حاصلخیزی که دارند بهترین محل برای کشت برنج سالم و با‌کیفیت ایرانی می‌باشند. از مهم ترین ویژگی ها در مورد برنج شمالی مانند برنج هاشمی اعلا استفاده از سموم کشاورزی در کمترین حد ممکن می‌باشد. کشاورزان شمالی علاوه بر بارش باران های تمیز و فراوان در شمال، آبیاری را به صورت نوین و حرفه‌ای انجام می‌دهند. در بسیاری از کشور های خارجی مانند کشور هند و یا پاکستان، با کشت فراوان برنج، آب مصرفی بسیار کثیف می‌باشد. این آب های کشاورزی پر از دفعیات و کثیفی کارخانه ها و فاضلاب شهری می‌باشد. و به همین علت بهداشتی و سالم بودن برنج خارجی را تا حد بسیار زیادی کم خواهد کرد.

برنج ایرانی علاوه بر بهداشتی بودن مواد معدنی و مقوی بسیار بیشتری نیز دارد. یکی از مزیت های بسیار مثبت آن پخت برنج به دو صورت کته و آبکش می‌باشد. برنج های هندی و پاکستانی به دلیل نشاسته‌ی کمتری که دارند سفت تر بوده و خوشمزگی برنج ایرانی را به هیچ وجه نخواهند داشت. نرمی و پر بودن دانه ها، رنگ سفید و ری بسیار در حال پخت از کیفیت بی‌نظیر برنج ایرانی است.

برای خرید برنج سالم و بهداشتی ایرانی کشت شده در شمال کشور، می‌توانید در همین سایت کاویش خرید آنلاین خود به همراه ارسال رایگان را ثبت نمایید.

آشنایی با انواع برنج سالم و بهداشتی شمال

برنج سالم ایرانی انواع متفاوت با ویژگی های منحصر به فردی دارد. آشنایی با ویژگی های هر کدام به شما کمک کرده تا بهترین انتخاب را با توجه به ذائقه غذایی خانواده و الویت های خود داشته باشید. از معروف ترین و محبوب ترین های برنج ایرانی می‌توان به برنج طارم محلی فریدونکنار، برنج صدری دم سیاه، برنج هاشمی و برنج کشت دوم اشاره نمود.

برنج طارم محلی فریدونکنار

همان طور که از نام این برنج مشخص است، کشت بیشتر طارم محلی در شهرستان فریدونکنار و استان مازندران انجام می‌شود. این نواحی خاک بسیار مناسبی برای کشت برنج داشته و آبیاری شایزار ها نیز بسیار مناسب می‌باشد. عطر و طعم بی نظیر برنج طارم محلی فریدونکنار در سطح کشور زبانزد بوده و صادرات بسیاری نیز دارد. رنگ استخوانی دانه ها و قد مناسب باعث شده تا برای مجالس مهمی نظیر عروسی و مهمانی های خانوادگی گزینه فوق العاده ای باشد. اگر به فکر سلامت اعضای خانواده و بهداشت غذایی خود هستید، خرید برنج طارم محلی را حتما در لیست خرید های خود قرار دهید.

خرید برنج طارم محلی فریدونکنار در بسته بندی شکیل و ارسال رایگان فقط با چند کلیک ساده در کاویش فود امکان پذیر است.

برنج صدری دم سیاه

برنج صدری دم سیاه یکی از با‌کیفیت ترین و سالم ترین برنج های بازار شمال ایران است. این برنج سرشار از ویتامین ها و کمک کننده به سیستم ایمنی بدن می‌باشد. علت نام گذاری برنج دم سیاه، شلتوک تیره رنگی است که در انتهای برنج قابل مشاهده می‌باشد. البته در اکثر مواقع این شلتوک ها قبل از فروش جدا می‌شوند. ری بسیار زیاد دانه های برنج صدری از سایر برنج های ایرانی نیز بیشتر است و قد دانه ها بسیار بلند می‌باشند. عطر و بو علاوه بر کیفیت و طعم به یاد ماندنی برنج صدری دم سیاه موجب شده تا یکی از محبوب ترین برنج های تولید شده در شمال کشور باشد.

برنج طارم
پخت باکیفیت برنج طارم محلی فریدونکنار

برای تهیه و خرید مرغوب ترین برنج دم سیاه کشت شده در بازار ایران به صفحه این برنج در سایت کاویش سر بزنید.

چرا برنج خارجی سالم نیست؟

در چند سال اخیر با توجه به گران تر شدن برنج ایرانی، درصد بسیاری از مردم به خرید برنج خارجی روی آورده اند. این برنج ها به نسبت از قیمت پایین تری برخوردار بوده و در حجم های متفاوت نیز قابل خریداری هستند. اما به طور قطع از نظر بهداشتی و سالم بودن از برنج شمالی بسیار پایین تر می‌باشند. در برخی از کارخانجات هندی دانه های برنج را همانند ماکارونی با نشاسته تولید کرده و طبیعی نمی‌باشند. و یا همان طور که گفته شد از تمیزی و طبیعی بودن آبیاری نیز نمی‌توان اطمینان کافی یافت.

بنابراین علاوه بر کیفیت پایین برنج های خارجی از نظر سلامتی و بهداشت نیز حداقلی های لازم را دریافت نخواهند کرد. برنج های پر محصول ایرانی مانند شیرودی، فجر و ندا علاوه بر کیفیت مناسب و طعم عالی که دارند، از نظر هزینه و قیمت نیز مناسب بوده و از هر لحاظ نسبت به نمونه های خارجی برتری خواهند داشت.

برای خرید برنج با کیفیت شیرودی در قیمت های مناسب و ارسال رایگان درب منزل شما با ما در ارتباط باشید.

برنج قهوه ای، بهداشتی و مقوی

تا این قسمت از مقاله به بررسی تاثیر برنج ایرانی بر روی سلامتی پرداخته‌ایم. و اما برنج ایرانی علاوه بر تنوع در ویژگی های ظاهری و عطر و بو، دارای انواع برنج سفید و قهوه‌ای نیز می‌باشد. برنج قهوه ای از جنس برنج سفید بوده با این تفاوت که در هنگام تولید فقط لایه اولیه برداشته شده و لایه های پایین تر دست نخورده باقی می‌مانند. به همین علت به نسبت برنج سفید مقدار فیبر بیشتری داشته و سرشار از آهن، روی، فسفر، پروتئین، ویتامین و کلسیم می‌باشد. همچنین اسید های چرب مورد نیاز برای سلامت بدن را نیز می‌توان از میل نمودن برنج قهوه‌ای دریافت نمود.

برنج قهوه ای
خواص بی‌شمار برنج قهوه‌ای

اکثر افراد به علت عادتی که به طعم برنج سفید دارند، مصرف آن را به برنج قهوه‌ای ترجیح می‌دهند. اما با خوردن چند وعده از این برنج علاوه بر خواص بی‌نظیری که برنج سبوس‌دار قهوه‌ای به شما خواهد داد از طعم خوشمزه آن نیز لذت خواهید برد. برای پخت بهتر برنج قهوه‌ای را در حجم کم و با حرارت متوسط و آهسته بپزید.

برای امتحان خواص بی‌نظیر برنج قهوه‌ای و تهیه آن می‌توانید به صفحه این برنج در همین سایت مراجعه نمایید.

1 نظر در “چگونه برنج سالم، بهداشتی و باکیفیت انتخاب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید