آموزش آشپزی

طرز تهیه قورمه سبزی کاویشی

طرز تهیه قورمه سبزی

قورمه سبزی جزو معروف ترین غذاهای پرطرفدار ایرانی است. این خورشت یکی از خورشت های اصیل و سنتی ایرانی بوده که علاوه بر ایران در خارج از کشور نیز طرفداران خود را دارد. قورمه سبزی در شهر های مختلف کشور طبخ شده و دستور پخت تقریبا یکسانی دارد. در این مقاله می خواهیم آموزش یک روش پخت خوشمزه کاویشی را برای شما ارائه دهیم. قورمه سبزی اصیل ایرانی با گوشت و یا مرغ سرو می شود اما ما در این روش پخت می خواهیم قورمه سبزی با قارچ و با سبزی های بسته بندی و آماده شده ی کاویش فود را امتحان کنیم.

پخت قورمه سبزی با یک بسته سبزی آماده و پیازداغ سرخ شده هم می تواند کار شما را بسیار ساده و هم سرعت عملتان را بالا ببرد. می توانید از طعم بی نظیر سبزی های شمالی در کنار برنج سفید محلی استفاده کنید و نگران هیچ چیزی نباشید.

مواد لازم برای پخت

پیشنهاد می شود: خرید سبزی قورمه سرخ شده 0.5کیلویی

طرز تهیه قرمه سبزی

طریقه طبخ قورمه سبزی کاویشی

در ابتدا سبزی های بسته بندی شده و آماده را درون قابلمه میریزیم و به آن پیاز های سرخ شده را اضافه می کنیم. به موادمان زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه می نماییم. مقداری تفت داده و سپس به آن آب داغ اضافه می کنیم. بر روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم مواد با یکدیگر ترکیب شوند.

در ادامه لوبیای از قبل خیس داده شده را به مواد درون قابلمه اضافه می کنیم. باید به مواد زمان دهیم تا به اصطلاح قل بزند و جا بیفتد. در این فاصله قارچ هایمان را که از قبل شسته و به صورت چهار قاچ در آورده ایم در داخل ماهیتابه ریخته و با مقداری روغن تفت می دهیم. اگر از قارچ های ریز استفاده می کنید می توانید بدون قاچ کردن استفاده نمایید. قارچ جایگزین بسیار خوبی برای گوشت و یا مرغ می باشد. اگر گیاه خوار هستید و یا به هر دلیلی گوشت مصرف نمی کنید قورمه سبزی با قارچ یک ترکیب عالی برای شما می باشد.

حال می توانید یک الی دو عدد لیمو عمانی که از قبل با چنگال سوراخ کرده و درون آب جوش انداخته اید تا تلخی آن گرفته شود را به موادتان اضافه نمایید. قارچ را در اواخر طبخ اضافه کرده و می گذاریم مواد برای مدتی با هم بر روی حرارت باقی بمانند. اگر چاشنی خاصی مانند آبغوره، آبلیمو و یا رب انار مد نظرتان هست می توانید در آخر طبخ به مواد اضافه نمایید.

به همین سادگی قورمه سبزی شما آماده است و می توانید با یک برنج زعفرانی طارم نوش جان کنید. برای چاشنی در کنار قورمه سبزی خود می توانید از ترشی های شمالی و خوشمزه ی کاویش فود نیز استفاده کرده و طعم دلنشین آن را بچشید.

دیدگاهتان را بنویسید