آموزش آشپزی

طرز تهیه خورشت اناردون با برنج

خورشت اناردون

خورشت اناردون به طور حتم شما را به یاد شمال و غذاهای ترش و شیرین و خوشمزه شمالی می‌اندازد. این خورشت در فصل پاییز و زمستان با دانه انار های تازه طعمی بهشتی داشته و به طور معمول با مرغ سرخ شده و برنج ایرانی سرو می‌شود. خورشت اناردون با مرغ غذایی مجلسی و اصیل بوده و در مهمانی‌های مهم و عروسی نیز پخت می‌شود. سرو آن با برنج های ایرانی و شمالی همچون برنج طارم محلی فریدونکنار، برنج هاشمی و برنج صدری خارق العاده می‌باشد. ترکیب اصلی این غذا از ترکیب دانه های انار، مرغ، پیاز و … می‌باشد. اما در دستور پخت های متفاوت به آن آلو، بادمجان و سیب زمینی نیز اضافه می‌نمایند. ترش و یا ملس بودن طعم آن نیز به ذائقه شما بستگی داشته و انتخابی می‌باشد.

خورشت اناردون
خورشت اناردون با مرغ و برنج ایرانی

خورشت ناردونی و مواد لازم

برای تهیه این خورشت خوشمزه با مرغ مواد لازم را در ابتدا تهیه نمایید. و یک وعده غذایی سالم و دلچسب را برای خود و عزیزانتان آماده نمایید. برای داشتن طعمی ملس بهتر است از انارهای ترش و شیرین به صورت مخلوط استفاده نمایید.

مرغ به ازای هر نفر: یک تکه

انار ترش و شیرین: دو پیمانه

پیاز با سایز متوسط: دو عدد

سیر: سه الی پنج حبه

رب انار: یک الی سه قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذا خوری

کره و زعفران به مقدار نیاز

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

استفاده از چوب دارچین در صورت علاقه

برای طعم بهتر از آب مرغ و آب انار نیز می‌توانید استفاده نمایید.

خرید انواع برنج ایرانی همچون برنج طارم محلی فریدونکنار با بهترین کیفیت و قیمت را از ما در صنایع غذایی کاویش فود بخواهید.

طرز تهیه خورشت دونه انار

در ابتدا برای پخت خورشت اناردون پیاز را پوست کنده و به صورت نگینی ریز نمایید. پیازها را درون ماهی‌تابه ریخته و ابتدا چند دقیقه تفت دهید. سپس با مقداری روغن و زردچوبه بر روی شعله متوسط گذاشته و سرخ نمایید. مرغ را نیز در قابلمه‌ای جداگانه با آب، پیاز و مقداری چوب دارچین بجوشانید. بوی زهم مرغ گرفته شده و پس از چند دقیقه جوشیدن آماده سرخ شدن می‌باشد. به مرغ خورشت اناردون خود زعفران، زردچوبه، نمک و فلفل را زده و برای مدتی در کناری بگذارید. طعم زعفران و ادویه به مرغ خورده شده و طعمی عالی پس از سرخ شدن خواهد گرفت. مرغ را می‌توانید به صورت جداگانه سرخ کرده و سپس به مواد خورشت اضافه نمایید. و یا اجازه دهید تا همراه با مواد سرخ و پخته شود.

به پیازهای سرخ شده حبه های سیر رنده شده را نیز اضافه کرده و تفت بدهید. اضافه نمودن سیر و تعداد حبه‌های آن کاملا به سلیقه خودتان بستگی داشته و می‌توانید کم یا بیشتر نیز نمایید. پس از خارج شدن عطر سیر و تفت خورد آن، نوبت به اضافه کردن رب انار و رب گوجه خواهد بود. اجازه دهید تا به خوبی تفت داده شده و طعم خامی گرفته شود. نمک، فلفل و زردچوبه را نیز به مواد اضافه نمایید.

مرحله بعدی نوبت به اضافه نمودن آب انار و آب مرغ می‌باشد. دانه های انار را نیز به سایر مواد اضافه کرده و اجازه دهید تا با یکدیگر یکدست شده و با حرارت کم جوش بخورند.حال تکه مرغ های سرخ شده را به خورشت اناردون اضافه کرده، درب قابلمه را نیز می‌گذاریم. شعله باید کم بوده تا مواد در زمان لازم با یکدیگر جا افتاده و طعم انار به خورد مرغ نیز برود.

ناردونی
برنج ایرانی با خورشت ناردونی

برنج ایرانی با خورشت اناردون

پس از غلیظ شدن آب و جا افتادن نوبت به چشیدن طعم غذا می‌باشد. مقدار ترشی و یا شیرینی را به دلخواه خود در آورده و در صورت ترش بودن بسیار به آن مقداری شکر اضافه نمایید. در این مرحله اگر نیاز دارید تا مقداری ترش تر شود می‌توانید از آب انار ترش و یا مقداری آب نارنج نیز استفاده نمایید.

پس از اتمام خورشت نوبت به پخت یک برنج ایرانی خوشمزه و خوش عطر و بو خواهد بود. برنج زعفرانی و اصیل ایرانی همراه با خورشت ناردونی یک وعده غذایی سالم، مقوی و جذاب برای تمامی اعضای خانواده حتی کودکان نیز خواهد بود. برای جذاب تر شدن غذا و خورشت می‌توانید مقداری سیب زمینی نیز سرخ کرده تا فرزاندانتان با میل بسیار بیشتری همراه با شما خورشت اناردون را میل نمایند. با خرید برنج هاشمی شمالی می‌توانید یک طعم بی‌نظیر را در وعده های خود داشته باشید. بهتر است برنج را چند ساعت پیش از پخت خیس داده و در کناری بگذارید. برنج ایرانی به هر دو صورت کته و آبکشی قابل پخت بوده و استفاده از زعفران نیز به خوشمزه تر شدن آن کمک بسیاری می‌نماید. طرز پخت برنج هاشمی نیز در صورت نیاز برای شما در سایت کاویش فود قرار داده شده است.

خرید برنج هاشمی در بسته بندی های 5 کیلویی و 10 کیلویی با ارسال رایگان در سایت کاویش فود قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید