آموزش آشپزی, اطلاعات عمومی, تغذیه و سلامتی

برنج قرمز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

برنج قرمز

یکی از گونه های خاص در میان انواع متنوع از برنج‌ ها، برنج قرمز و یا سرخ نام دارد. رنگ پوست آن به صورت قهوه‌ای روشن و قرمز بوده و مدت زمان پختی طولانی تر از برنج سفید خواهد داشت. قبل از پخت به مدت 2 الی 3 ساعت برنج قرمز را خیس داده تا پخت بهتری داشته باشد. مدت زمان پخت آن وابسته به شعله گاز بوده اما در حدود 45 دقیقه تا یک ساعت نیاز به دم کشیدن دارد. برنج سرخ آن قدر که باید در ایران معروف نبوده و در دسته برنج های وارداتی قرار می‌گیرد. بهترین کیفیت را در کشور های ژاپن و تایلند داشته، هر چند در کشور های هند، چین و بنگلادش نیز تولید و کشت می‌شود.

تفاوت برنج قرمز و برنج سفید در شالیکوبی بوده و همین امر موجب مغذی و مفید بودن آن می‌شود. سبوس برنج فواید بسیاری داشته که در برنج سرخ باقی خواهد ماند. در ادامه از این مقاله در کاویش فود با سایر ویژگی ها و خواص برنج قرمز برای انسان، بیشتر آشنا خواهیم شد.

برای خرید انواع برنج ایرانی با کیفیتی بی‌نظیر و مثال زدنی با ما در صنایع غذایی کاویش فود در ارتباط باشید.

برنج سرخ
ویژگی برنج قرمز و خواص آن

ویژگی های برنج قرمز

مصرف برنج در تمام دنیا طرفداران انبوهی داشته و فواید بسیاری نیز برای بدن انسان خواهد داشت. اما مصرف هر گونه برنجی جز برنج سفید در ایران مرسوم نبوده و فروش کمی نیز دارد. برنج قرمز و یا برنج قهوه‌ای نیز در همین دسته ها قرار می‌گیرند. هر چند مصرف برنج سرخ علاوه بر رساندن تمام مواد مورد نیاز بدن کمک قابل توجهی در لاغری نیز خواهد داشت. در زمان شالیکوبی مقداری از سبوس قرمز رنگ برنج باقی مانده و به طور کامل حذف نخواهد شد. و تفاوت اصلی آن با برنج سفید در همین سبوس قرمز رنگ باقی مانده می‌باشد. ویژگی های برنج قرمز با برنج سفید و یا برنج قهوه‌ای متفاوت می‌باشد.

می‌توانید برنج قهوه ای کاویش را در دسته برنج قهوه ای خریداری نمایید

خواص و فواید برنج سرخ

فیبر برنج قرمز به طور قابل توجهی بیشتر از برنج سفید بوده و در نتیجه در مدت زمانی سریع تر شما را سیر خواهد نمود. فیبر به سیستم گوارش بدن نیز کمک کرده و جذب را بهتر می‌نماید. از دیگر ویژگی های برنج قرمز موجود بودن مقدار منیزیم لازم برای بدن می‌باشد. منیزیم به جلوگیری از دیابت، آلزایمر و آسم کمک کرده و برای جذب بیشتر اکسیژن نیز مفید می‌باشد. شاخص های گلیسمی و کربوهیدراتی به کنترل سطح قند خون بدن کمک بسیار شایانی خواهند کرد. برنج قرمز در این مورد بسیار بهتر از برنج سفید عمل کرده و برای مریض های دیابتی بهترین گزینه می‌باشد.

پخت غذاهای ایرانی را با برنج محلی و مرغوب برنج هاشمی تجربه نمایید.

کلسیم موجود در برنج سرخ برای جلوگیری از پوکی استخوان به طور مخصوص در خانم‌ها بسیار حائز اهمیت می‌باشد. کم خونی و افسردگی از بیماری های شایعی که با مصرف برنج قرمز قابل کنترل خواهند شد. همچنین با ارسال پیام های سیری در زمانی سریع موجب شده تا حجم غذای شما کم شده و به راحتی لاغر شوید. در نهایت برای داشتن تغذیه‌ای سالم برنج سرخ و برنج قهوه‌ای را در برنامه های غذایی خود گنجانده و میل نمایید.

برنج قرمز
کمک به سلامت بدن با برنج قرمز

طرز پخت در برنج قرمز

حداقل یک ساعت پیش از پخت برنج سرخ را خیس داده تا گرد و خاک به راحتی شسته شده و از بین روند. می‌توانید در این مدت به آب درون ظرف خود نمک نیز اضافه کرده و در آخر بشویید. همچنین آب به درون بافت دانه های برنج رفته و پخت را بسیار بهتر نیز خواهد نمود. به طور متوسط هر پیمانه از برنج قرمز برای یک نفر کافی خواهد بود. و به همراه هر پیمانه برنج سرخ به مقدار چهار پیمانه آب نیاز می‌باشد. اجازه دهید تا بر روی شعله متوسط آب به جوش آمده و سپس به مدت 20 دقیقه برنج بپزد.

پس از پخت برنج، نوبت به آبکشی و پخت می‌رسد. بعد از آبکشی مقداری روغن را بر ته قابمه خود ریخته و اجازه دهید تا گرم شود. پس از اضافه نمودن برنج 20 دقیقه زمان دیگر برای پخت کامل نیاز می‌باشد. شما می‌توانید برنج قرمز خود را با انواع خورشت های ایرانی و کباب نیز میل نمایید. شاید در ابتدا تفاوت در طعم و عطر این برنج به ذائقه غذایی شما نزدیک نبوده و نیاز به زمان برای عادت کردن داشته باشید. همچنین می‌توانید انواع غذاهای هندی و یا تایوانی را با برنج سرخ درست نموده و طعمی جدید را تجربه نمایید.

برنج قرمز
پخت و فواید برنج قرمز

در صورت نیاز به مشاوره در مورد خرید برنج و یا خرید عمده با همکاران ما در ارتباط بوده و بهترین خرید و سفارش خود را داشته باشید. شما می‌توانید با ثبت سفارش تنها با چند کلیک در سایت و یا به صورت تلفنی، محصولات مورد نیاز خود را با ارسال رایگان درب منزل تحویل گرفته و استفاده نمایید. با شماره تماس های  02177851096 و 09109826729 با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید