آموزش آشپزی

طرز تهیه اکبر جوجه خوشمزه با برنج ایرانی

اکبر جوجه

یکی از غذاهای خوشمزه و معروف شمالی اکبر جوجه با سس انار می‌باشد. غذای اصیل و مناسب مجالس مهم و جشن عروسی خواهد بود. اولین بار در گلوگاه توسط علی اکبر کلبادی نژاد پخت و سرو شده است. رستوران‌های معروف و زنجیره‌ای با نام و رسم ایشون در تمام مازندران مشغول به کار می‌باشند. تفاوت بارز اکبر جوجه بافت نرم و خوشمزه‌ی آن بوده که از مرغ‌های کم سن و با وزن کم استفاده می‌شود. طبخ اکبرجوجه با برنج ایرانی و خوش‌پخت شمالی تجربه یک وعده غذایی سالم و جذاب را برای شما و عزیزانتان به همراه خواهد داشت. می‌توانید انواع برنج های با کیفیت و خوش عطر و طعم ایرانی را از ما در سایت کاویش فود به صورت آنلاین خرید کرده و با ارسال رایگان درب منزل خود دریافت نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روش پخت اکبرجوجه با برنج خوشمزه ایرانی را داشته باشیم.

اکبر جوجه
طرز تهیه اکبر جوجه

تهیه اکبر جوجه و مواد لازم

اولین و مهم ترین، در تهیه اکبر جوجه خرید مرغ در سایز و کیفیت مناسب می‌باشد. از جوجه و یا مرغ کوچک و نابالغ استفاده نمایید. یک مرغ کوچک به طور متوسط مناسب دو نفر خواهد بود. مابقی مواد و برنج را نیز می‌توانید به همین نسبت بیشتر و یا کمتر نمایید.

مرغ کوچک 1 عدد

برنج 2 پیمانه

پیاز 1 عدد

سیر 4 حبه

رب انار نصف پیمانه

کره نصف پیمانه

آبلیمو نصف پیمانه

روغن مایع 1 پیمانه

زعفران یک چهارم فنجان

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

برای خرید برنج هاشمی معطر و مرغوب شمالی کلیک نمایید.

مرغ اکبر جوجه

در ابتدا مرغ اکبرجوجه را شسته و به دو نیم تقسیم می‌نماییم. پوست مرغ را جدا نکرده زیرا مرغ بسیار خشک شده و تردی مطلوب به دست نمی‌آید. دو تکه مرغ را درون ظرفی گذاشته و به آن پیاز حلقه شده و سیر تکه شده را اضافه نمایید. در ادامه آبلیمو، زعفران دم کرده و نمک، فلفل و در نهایت زردچوبه (الزامی نیست) را نیز به ترکیب اضافه نمایید. مواد را به خوبی مخلوط کرده تا به اصطلاح به خورد مرغ برود. پس از طعم دار کردن مرغ، کاسه را با درب پوشانده و برای 10 الی 12 ساعت درون یخچال قرار دهید.

اکبر جوجه
اکبر جوجه با برنج ایرانی

در صورت عجله و فوری بودن می‌توانید مدت زمان کمتری نیز مواد را درون یخچال بگذارید. اما یکی از راز های خوشمزه تر شدن اکبر جوجه به خورد هم رفتن مواد با مرغ خواهد بود. پس از گذشتن زمان مورد نیاز، مرغ را از یخچال در آورده و ماهی‌تابه مناسبی را برای سرخ کردن تهیه نمایید. روغن را درون ماهی‌تابه اضافه کرده و صبر نمایید تا خوب داغ شود. شعله گاز را بر روی متوسط قرار داده و در نهایت مرغ را درون ماهی‌تابه بگذارید. مرغ اکبر جوجه باید در دمای متوسط و طی شدن مدت زمان مورد نیاز سرخ و پخته شود. در این صورت به خوبی مغز پخت شده و همچنین نمی‌سوزد.

پس از طلایی شدن تمامی قطعات گوشت مرغ، نوبت به اضافه کردن کره می‌باشد. اجازه دهید تا مرغ به مدت حدودا 5 دقیقه به خوبی با کره تفت داده شود. طعم و عطر کره به خوبی با مرغ هماهنگ شده و طعم نهایی بسیار دل‌چسب خواهد داشت. در آخر مقداری نمک و فلفل به میزان مورد نیاز به ترکیب مرغ و کره اضافه می‌نماییم.

خرید برنج طارم محلی فریدونکنار با کیفیتی مثال زدنی و ارسال رایگان را تنها در کاویش فود بیابید.

پخت برنج ایرانی

برای طعم عالی اکبر جوجه بهتر است تا با برنجی لذیذ و خوش عطر سرو شود. برنج ایرانی همچون طارم محلی و یا برنج هاشمی از گزینه های عالی با قیمتی مناسب، برای پخت اکبر جوجه با برنج ایرانی خوشمزه می‌باشند. بهتر است برنج را از شب قبل و یا چند ساعت قبل از پخت خیس دهید. پس از چند بار عوض کردن آب درون کاسه به هر دو روش کته و آبکش قابل پخت می‌باشند. در صورت نیاز به طرز تهیه پخت برنج مجلسی به مقاله طرز تهیه برنج رستورانی سر بزنید. به برنج خود زعفران اضافه کرده تا طعم اصیل ایرانی را به وعده غذایی خود اضافه نمایید.

در نهایت پس از پخت برنج، روغن اضافی را نیز از مرغ خود گرفته و با سس انار و برنج زعفرانی اصالت‌دار ایرانی سرو نمایید. در صورتی که به سس انار و آماده شده دسترسی ندارید، می‌توانید مقداری از رب انار را با آب، روغن و نمک تفت داده تا رقیق شود. به مرغ آماده شده خود اضافه کرده و با عزیزان خود میل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید