تغذیه و سلامتی, راهنمای خرید

همه چیز در مورد برنج gtc و مزایا و معایب آن

برنج از محبوب‌ترین و رایج‌ترین غذاهای کشور ایران است و طرفداران زیادی دارد. این محصول در کشورهای بسیاری از سرتاسر جهان از جمله ایران، هندوستان، پاکستان، تایلند و… کشت می شود. برنج gtc  هم از گذشته تا کنون جزو محصولات وارداتی از کشور هند به ایران بوده و به علت قیمت مقطوع و مناسب، بازار فروش خوبی دارد. به طور کلی می‌توان گفت که با وجود تولید برنج باکیفیت در کشور، همواره ایران از واردکنندگان اصلی برنج از کشورهای دیگر به خصوص هند و پاکستان می باشد.

برنج gtc چیست؟

برنج gtc هندی

برنج gtc هندی

اکنون می‌خواهیم به بررسی کیفیت برنج gtc بپردازیم. این نوع برنج به صورت طبیعی و در شالیزارها کشت نمی‌شود و درواقع توسط کارخانه تولید می‌شود. وضعیت بهداشت در این کارخانجات به طور کامل رعایت نمی‌شود و هیچ نظارتی بر تولید بهداشتی آن‌ها وجود ندارد. وجود برخی مواد مضر و افزودنی مانند خمیر برنج، پلاستیک و فلزات آلوده باعث شده است تا کیفیت و مرغوبیت این برنج کاملا زیر سوال برود.

 

پس به طور کلی می توان گفت که میزان کیفیت برنج gtc هندی در مقایسه با برنج های ایرانی بسیار پایین است و مصرف طولانی مدت آن‌ها ممکن است عوارض و مشکلات جدی بر سلامت انسان بگذارد. برخلاف برنج gtc هندی، نمونه های ایرانی از استاندارد و کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنج‌های ایرانی می توانید به صفحات “خرید برنج” ، ” لیست بهترین برنج ایرانی” و “خواص برنج طارم” مراجعه کنید.

 

بیشتر بدانید : مضرات خوردن برنج خارجی و عوارض آن

قیمت برنج gtc و مقایسه قیمت آن با برنج‌های ایرانی

قیمت برنج gtc هندی در برابر برنج های ایرانی ارزان تر است و دلیلش نیز به علت تولید آن در کارخانجات و استفاده از مواد مضر، ناسالم و غیرطبیعی می باشد. همچنین gtc با ارز دولتی و در راستای تنظیم بازار وارد ایران می‌شود و به همین سبب نرخ کمتری دارد.

اگرچه قیمت برنج gtc نسبت به نمونه‌های داخلی کمتر است اما مضرات و معایب آن را نمی‌توان انکار کرد. برنج ایرانی به طور کاملا طبیعی در شالیزارها کشت می‌شود و دارای مواد افزودنی مضر نمی باشد. همچنین به دلیل زحمت و تلاش فراوانی که برای تولید آن کشیده می‌شود، قیمت بالاتری نیز دارد.

 

شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت انواع برنج ایرانی و مقایسه آن با سایر نمونه‌های خارجی به سایت فروشگاه اینترنتی کاویش مراجعه بفرمایید.

 

نحوه‌ی خرید این برنج چگونه است؟

برنج gtc هندی در فروشگاه های افق کوروش عرضه می‌شود. همینطور شما می‌توانید این برنج را از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی مانند دیجی کالا، باسکول، اکالا، آنلاین کالا و… تهیه کنید.

قابل به ذکر است که فروش برنج gtc هندی در فروشگاه اینترنتی کاویش انجام نمی‌گیرد و برای خرید آن می توانید به مراجع ذکر شده در بالا مراجعه بفرمایید.

نحوه پخت برنج gtc هندی

برنج هندی نسبت به سایر برنج ها از جمله برنج ایرانی، قد بیشتری می‌کشد و در اصطلاح ری زیادی دارد. به طور معمول برای پخت برنج ابتدا باید آب را روی شعله گاز بگذاریم تا به جوش بیاید و سپس برنجی که قبلا در محلول آب و نمک گذاشته‌ایم را داخل آب جوشیده قرار دهیم تا حدودا ده دقیقه بجوشد. اما برای پخت برنج هندی بهتر است مدت زمان جوشاندن آن بیشتر باشد و پس از جوش آمدن آب، مقداری نمک به آن اضافه کنیم. در این مرحله باید چند دانه برنج را زیر دندان خود بگذارید و اگر خام و زنده نبود، می‌توانید آن را آبکشی کنید و در ظرف موردنظر ریخته و سپس روی گاز گذاشته تا دم بکشد.

مطلوب است چند ثانیه قبل از برداشتن برنج برای آبکشی، یک لیوان آب سرد داخل آب جوش بریزیم. این کار باعث می‌شود که در اصطلاح به برنج شوک وارد شود و دوباره صبر می‌کنیم تا آب به جوش بیاید و بعد آن را آبکشی و دم می‌کنیم. با استفاده از این روش برنج قدکشیده با ظاهری مطلوب خواهیم داشت.

جمع بندی

 

کشور هند از بزرگ‌ترین صادرکنندگان برنج به سرتاسر جهان می‌باشد. برخی از برنج‌های هندی از جمله برنج باسماتی هند در صورتی که اصل باشند، طعم و عطر بسیار دل‌انگیزی دارند و پس از پخت، دانه های آن جدا از هم و بسیار کشیده می‌شوند. همچنین با دارا بودن فیبر، غلات و مواد مغذی، فواید بسیاری برای دستگاه گوارش، قلب، فشارخون و… دارند و از رشد سلول‌های سرطانی و دیابت جلوگیری می‌کند.

 

حتما بخوانید : برنج و دیابت ؛ آیا برنج برای دیابتی‌ها مضر است؟

اما متاسفانه اغلب برنج‌های هندی که امروزه با نام باسماتی در ایران به فروش می‌رسند، مصنوعی و مملو از مواد ناسالم هستند که می‌توانند سلامت خانواده‌ها را به خطر بیندازند. بنابراین توصیه ما این است که اگر به کیفیت و مرغوبیت برنج خود اهمیت می‌دهید از محصولات معتبر ایرانی مانند برنج طارم، هاشمی، علی کاظمی و سایر موارد مشابه استفاده کنید.

دیدگاهی در مورد “همه چیز در مورد برنج gtc و مزایا و معایب آن

  1. امیر گفت:

    Gtc
    مخفف انگلیسی شرکت دولتی بازرگانی ایران هست
    و اسم برنج نیست
    بلکه این شرکت محصولات مختلف رو وارد می کنه و برای تنظیم بازار وارد، بازار می کنه
    برنج های وارد شده هم، همه تولید مزارع هستن
    شکل برنج صنعتی کاملا متفاوت و قابل تشخیص هست

    1. ماندانا گفت:

      پس یعنی واقعا برنجیه ک کشت شده ؟شما مطمعنید؟

  2. عباس نوری گفت:

    اگه برنج gtc میدانند برای مردم و سلامتی شأن ضرر داره پس کجاست اداره استاندارد؟؟؟کجاست بهداشت ؟؟؟؟کجاست تعزیرات حکومتی ؟؟؟پس معلومه این مردم کسی رو ندارند که حمایتشان کنه بلکه همه به فکر نحوه چطور بدزدند که زیاد باشه نه؟؟؟؟خدا بداد این مردم برسه

  3. فریبرز گفت:

    عزیزان آره برنج ایرانی گرونه و باید تولید ملی رو حمایت کرد.اما نمیتوان بدون سند حرف زد GTCشرکت دولتی ایرانیه و خودشو زیر سوال نمیبره حداقل مورد اعتمادترین نسبت به وارد کننده های دیگر شخصی خارجیه و عزیزان قبول کنیم این کشورهای تولید کننده برنج خارجی از ما روش فراوری و برنج پر محصولشون بیشتره و ما نتونستیم برنج طبیعی پر محصول مثل تایلند و هند تولید کنیم حالا هی میگیم اونا بدن اخن علن بلن برنج ما عیب نداره؟؟؟ تحقیق کنید با سند حرف بزنید همین؟

دیدگاهتان را بنویسید