آموزش آشپزی

طرز تهیه لوبیا پلو به روش کاویش فود

لوبیا پلو با گوشت

لوبیا پلو یکی از غذاهای خوشمزه، قدیمی و با اصالت ایرانی می باشد. پخت این غذا با دستور های متفاوتی در سراسر کشور انجام می گیرد. هر چند متداول ترین نوع طبخ آن با گوشت قرمز می باشد. اما در برخی از مناطق پخت لوبیا پلو با مرغ نیز انجام می شود. در این مقاله می خواهیم لوبیا پلو با گوشت تکه ای به روش کاویش فود را بشناسیم.

مواد لازم برای لوبیا پلو کاویشی

برنج کاویش

گوشت تکه ای

لوبیا استامبولی

پیاز سرخ شده

نمک، زردجوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز

دارچین

زعفران

لوبیا پلو

پخت و تهیه ی لوبیا پلو

مرحله ی اول : برنج

در مرحله ی اول برنج به مقدار مورد نیازمان را درون ظرفی ریخته و با آب می شوییم. پس از 2 الی 3 بار تکرار و تعویض آب درون ظرف، نمک را به ظرف برنج اضافه می کنیم. و اجازه می دهیم تا برنج به مدت 2 ساعت به اصطلاح خیس بخورد. پس از 2 ساعت خیس خوردن آب درون ظرف برنج را خالی می کنیم.( برای برنج تازه 2 ساعت و برای برنج قدیمی 4 ساعت کافی می باشد.)

پس از خیس خوردن قابلمه ای متناسب با مقدار برنجی که در نظر گرفته ایم را از آب پر کرده و بر روی گاز می گذاریم تا آب به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن آب، برنج را اضافه کرده و اجازه می دهیم تا برنج مقداری نرم شود. مقداری از برنج را می توانید با دست تست کنید تا مقدار نرمی آن را بسنجید.

در این مرحله برای ری بیشتر برنج به آب در حال قل خوردن مقداری آب سرد اضافه کنید. دقت داشته باشید آب سرد نباید آن قدر زیاد باشد تا آب را به طور کامل از جوش بیندازد. پس از 8 الی 10 ثانیه آب باید دوباره به جوش بیاید. حال زمان آبکش کردن برنج می باشد. پس از آبکش کردن مقداری آب ولرم بر روی آن می ریزیم. حال برنج آماده ی دم آمدن می باشد.

مشاهده قیمت و خرید برنج

مرحله ی دوم : گوشت

اگر در زمان طبخ زمان کافی ندارید و می خواهید کار سریع تر پیش رود، می توانید گوشت را از قبل تکه تکه کرده و با فلفل سیاه و روغن برای چند ساعتی در یخچال قرار دهید. این کار باعث نرم و خوشمزه تر شدن گوشت می شود. حال گوشت را با مقداری روغن تفت می دهیم و پس از تفت به آن زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و فلفل قرمز اضافه می کنیم.

در این مرحله پیاز های سرخ شده ی آماده کاویش فود را به گوشت اضافه کرده و اجازه می دهیم همگی با هم سرخ شوند. اگر پیاز آماده ندارید از قبل مقداری پیاز را تفت داده و در کنار داشته باشید. پس از تفت دادن گوشت و پیاز با یکدیگر آب را اضافه کرده و می گذاریم تا گوشت ما بپزد.

لوبیا پلو با گوشت

مرحله ی سوم : لوبیا استامبولی

حال نوبت لوبیا استامبولی و پخت آن می باشد. از محصولات بی نظیر کاویش فود می توان به بسته بندی های آماده لوبیا استامبولی هم به صورت بخار پز و هم به صورت تفت داده شده به همراه گوجه رنده شده و مقداری روغن اشاره کرد. در این مرحله ما از بسته بندی های آماده لوبیا به همراه گوجه کاویشی استفاده کرده و به موادمان اضافه می کنیم. اگر این محصول را در منزل نداشته اید می توانید مقداری لوبیا استامبولی را خورد کرده و بخارپز بفرمایید.

پس از مقداری تفت گرفتن، نوبت زعفران است. زعفران را به مواد اضافه کرده و می گذاریم تا مایه لوبیا پلو جا بیفتد. پس از مدتی مایه لوبیا پلو به سس می نشیند و آب آن بخار می شود. در این قسمت می توانید روغن حیوانی کاویش را به مواد اضافه کرده و از عطر و طعمی که به غذا می دهد نهایت لذت را ببرید.

مرحله ی آخر : پخت برنج و مایه لوبیا پلو

برای ته دیگ می توانید از نان نازک و یا سیب زمینی استفاده نمایید. مقداری روغن در ته قابلمه ریخته و نان را به دلخواه می گذاریم. پس از آن به صورت مرحله ای مقداری برنج و مایه لوبیا پلو را لایه لایه اضافه می کنیم. در آخر زیره را به عنوان تیر خلاص بر روی برنج می ریزیم. سپس در قابلمه را گذاشته و اجازه دهید تا مواد و برنج دم بکشند. لوبیا پلو کاویشی شما آماده است. با ترشی و یا سالاد شیرازی نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید