آموزش آشپزی, اطلاعات عمومی

بهترین برنج دنیا

بهترین برنج دنیا -کاویش

بهترین برنج دنیا را می شناسید؟ درست حدس زدید! برنج ایرانی با طعم و عطر بی نظیرش شهرت جهانی دارد و کیفیت آن از هیچ کس پوشیده نیست. همه افراد این برنج را به عنوان بهترین برنج در دنیا می شناسند و به برنج ایرانی به عنوان برنج باکیفیت و با عطر و طعم فوق العاده معروف است. البته در کشورهای مختلف رقم های متنوعی از برنج کشت و کار می شود و سلایق غذایی کشورها با یکدیگر متفاوت است.

در کشور ما برنج در دو نوع ایرانی و خارجی شناخته می شود. در حالی که انواع بسیاری از این ماده غذایی باارزش در جهان موجود است. برای این منظور در این مقاله قصد داریم شما را با پرطرفدارترین برنج های دنیا و همچنین بهترین برنج دنیا در کدام کشور است، آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع برنج؛ از دانه کوتاه تا بلند

در ادامه با نمونه های معروف برنج در دنیا آشنا می شوید:


انواع برنج
  • برنج دانه بلند

بی شک با برنج دانه بلند آشنایی کامل را دارید، یا اگر فراموش نکرده باشید زمانی بیشتر تبلیغات صدا و سیما مربوط برنج دانه بلند بود که همین مسئله سبب محبوبیت بیشتر آن شد. طول برنج دانه بلند حدودا چهاربرابر ضخامت آن می باشد. این برنج یکی از رایج ترین و البته با کیفیت ترین برنج ها می باشد.

  • برنج دانه کوتاه

برنج دانه کوتاه، همان طور که از نامش پیداست کوتاه و قلبمه است. دانه های این نوع برنج بعد پخت کوتاه و بهم چسپیده می شوند که می توان گفت تقریبا حالتی خمیری دارند.

  • برنج دانه متوسط

برنج دانه متوسط یکی از رایج ترین برنج ها می باشد که در مهمانی های خودمانی از آن زیاد استفاده می شود. دانه متوسط معمولا طولی دوبرابر ضخامت دارد که البته نسبت به برنج دانه بلند کمی سفت تر نیز می باشد.

حتما بخوانید : خواص برنج قهوه ای برای کودکان،بدنسازی،لاغری

بهترین برنج دنیا مال کدام کشور است؟

بهترین برنج دنیا مال کدام کشور است
بهترین برنج دنیا-بهترین برنج شمال

اکنون که با انواع برنج آشنا شدید، وقت آن است که نمونه های برتر دنیا را نیز بشناسید و بدانید در کدام کشور کشت می شود:

اولین برنج معروف؛ برنج دانه کوتاه ایتالیایی

برنج ایتالیایی همان طور که اسمش مشخص است، توسط کشاورزان ایتالیایی کشت و برداشت می شود. این برنج خاصیت جذب مایع دارد به طوری که از دانه های آن برای غذای ریزوتو استفاده می شود. دانه های برنج ایتالیایی همچنین بسیار درشت و سفید می باشد که بهترین گزینه جهت استفاده در مهمانی ها و مجالس رسمی است.

برنج باسماتی همراه با عطر دل‌انگیز

یکی از بهترین برنج ها که در هند و باکستان بیشتر کشت می شود، برنج باسماتی می باشد. دلیل محبوبیت برنج باسماتی عطر دلروبا و متفاوت آن است. این نوع برنج همچنین بعد از یک گذشت یک دوره کهنه شدن خوشمزه تر نیز می شود. برنج باسماتی بیشتر با ادویه و سبیزجات سرو می شود. زیرا علاوه بر خوشمزه تر شدن آن، عطر و بوی بی نظیری به برنج می بخشد.

برنج یاسمین، بهترین برنج دنیا از نوع دانه بلند

برنج یاسمین از دانه های بلندی برخودار است که محصول کشور تایلند می باشد. برنج یاسمین همچنین از عطر گیاهی خوشبویی نیز برخوردار است که سبب محبوبیت بیشتر این برنج شده است. دانه های برنج یاسمین بعد از پخته شدن نرم و حالت چسبندگی به خود می گیرد که می توان گفت از طعم بسیار خوبی نیز برخودار است. معمولا برای خوشمزه تر شدن این برنج، دستورات غذایی پخت آن همراه با ادویه و سبزیجات است.

برنج سیاه، باب سلیقه شاهان

برنج سیاه

یکی دیگر از قدیمی ترین برنج ها، برنج سیاه است. این نوع برنج با نام های برنج ممنوعه و برنج امپراطور نیز شناخته می شود. زیرا مصرف آن در دوران باستان چین، مخصوصا شاهان بوده است. برنج سیاه از آنتی اکسیدان زیادی برخودار است که سبب مشکی شدن رنگ این برنج شده است. برنج سیاه همچنین دارای مواد معدنی و ویتامین های زیادی است که دلیل محبوبیت آن در گذشته همین ویژگی های خاص آن بوده است.

برنج قهوه ای؛ سرشار از مواد معدنی

برنج قهوه ای یکی از مقوی ترین برنج ها است که به اشتباه برخی از افراد آن را به عنوان برنجی بی کیفیت می شناسند. این نوع برنج در دو نوع دانه کوتاه و دانه بلند تولید می شود که از محبوبیت ویژه ای نزد مردمان شرق آسیا برخوردار است. برنج قهوه ای برعکس دیگر برنج ها هرگز برای جداسازی پوسته رویی به کارگاه های شالی کوبی برده نمی شود. این نوع برنج قبل از رسیدن به کارگاه های شالی کوبی، حرارت داده می شود تا مواد معدنی موجود در آن به مغز برنج نفوذ کرده و ازبین نرود. همین مسئله سبب قهوه ای شدن رنگ این نوع برنج می شود.

با نفوذ حرارت به برنج قهوه ای، تمامی ویتامین ها در این برنج باقی مانده و بخاطر جداکردن پوسته رویی برنج نیز ازبین نمی رود.

برنج رزمیتا؛ تداعی گر بوی خاک

در معرفی بهترین برنج دنیا، باید به برنج رزمیتا نیز اشاره کنیم. این برنج بیشتر درهند می روید که دارای دانه های متوسطی نیز می باشد. آنچه که سبب محبوبیت برنج رزمیتا شده، بوی خاکی مانندش است که عطر بی نظیری را به این برنج می دهد. برنج رزمیتا همچنین دارای ویتامین و مواد معدنی مختلفی نیز می باشد که بهترین گزینه جهت استفاده در مهمانی های شما می باشد.

برنج قرمز انبار از نمونه ها خاص جهان

برنج قرمز

یکی از معروف ترین برنج های تایلندی که رنگی مایل به قرمز دارد، برنج قرمز انبار است. این برنج از فرایند آسیب شدن برای جدا کردن شلتوکش عبور می کند اما سبوس موجود در آن باقی می ماند. برنج قرمز انبار نیز یکی از مقوی ترین برنج ها می باشد که همین مسئله نیز سبب محبوبیت آن در نزد مردم تایلند شده است.

برنج وحشی؛ هرز اما پراستفاده!

یکی از عجیب ترین نوع برنج، برنج وحشی است. این برنج علف هرزی است که در کنار دریاچه ها رشد می کند و هنگام پخت شکاف هایی در آن ایجاد می شود که دانه های آن قابل مشاهده است. برنج وحشی بیشتر برای تولید آرد استفاده می شود. مثلا نان تست با استفاده از آرد این برنج درست می شود.

گرانترین برنج دنیا، سرخ عربی

 در دنیا حدود ۱۲۰ هزار نوع برنج کاشته می شود. اما این گیاه بیشتر در قاره آسیا حضور دارد. کشورهایی مانند چین، هند، اندونزی و … جز کشورهایی هستند که بیشترین تولید برنج را در جهان ثبت کردند. به همین خاطر، خیلی ها تصور می کنند گرانترین و بهترین برنج دنیا در این کشورها کشت می شود. اما واقعیت چیز دیگری است!

گران ترین نوع برنج کشت کشور عربستان است که به نام برنج سرخ عربی شهرت دارد. این نوع برنج در شهر الاحصا عربستان به دست می آید که برای رشد کافی و کیفیت ایده آل به دمای بسیار بالایی نسبت به دیگر برنج ها نیاز دارد. اما امروزه مشکل کم آبی تولید برنج سرخ عربی بسیار کاهش پیدا کرده است و این موضوع روی گرانقیمت شدن‌ برنج هم تاثیرگذار بوده است.

بهترین برنج ایرانی؛ دوستداران پروپاقرص خطه شمال

بهترین برنج ایرانی

همه ما می دانیم بهترین برنج کشورمان در شمال کشت می شود. اما کدام یک از شهرهای شمال برنج با کیفیت تری دارد؟ با توجه به بررسی‌های لازم مشخص شده است بهترین و بی نقص ترین برنج ایرانی برنجی است که در کشت دوم به دست می آید که از نظر طعم و عطر واقعاً بی نظیر است. حال برنج کشت دوم تنها در استان مازندران و در شهرهای بابلسر و فریدونکنار بدست می آید. پس از این دو شهر می توان در کشت دوم بهترین برنج را تهیه نمود و از پخت آن برای مهمانی های خاص استفاده کرد و لذت برد.

بهترین برنج پاکستانی؛ پرطرفدارترین نمونه خارجی

ایرانی ها به خاطر مصرف بیش از حدشان از برنج علاوه بر کشت برنج داخل کشور از نمونه‌های خارجی هم استقبال زیادی می کنند. برنج پاکستان یکی از پرطرفدارترین نمونه های خارجی است که بر اساس کیفیت های متفاوت و برندهای مختلف ارائه می شود. این نوع برنج دانه های باریک بلند و کشیده ای دارد و عطر و طعم آن ایده آل است. از جمله بهترین برنج های پاکستانی می‌توان به برنج مهاجر، محسن، شاندیز، ارمغان و … اشاره کرد.

بهترین برنج پاکستانی

بهترین برنج هندی؛ چهارمین کشور صادرکننده

برنج هندی یکی از گزینه های رایج در سفره های ایرانی است. کشور هند دارای رتبه چهارم صادرکننده برنج در دنیا می باشد که برای ایرانی ها تهیه برنج هندی با کیفیت و بهداشتی بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر برای تهیه آن به سراغ بهترین برنج دنیا از نوع هندی می روند. این نوع برنج نسبت به محصولات ایرانی قیمت پایین تری دارد و هنگام پخت آن بسیار بلند و یا به اصطلاح قد می شود. از معروف ترین برنج های ایرانی می توان به بسمتی 217، بسمتی 370، بسمتی پوسا 1 و …  اشاره کرد.

سوالات رایج 
گرانترین برنج ایرانی کدام است؟در میان برنج هایی که در کشور ما کشت می شود، برنج صدرم و دمسیاه به عنوان گرانترین و بهترین برنج ایرانی شناخته می شود.
 خوشمزه ترین برنج ایرانی کدام است؟    یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین برنج های ایرانی برنج طارم محلی است که عطر بسیار فوق‌العاده‌ای دارد.
 بهترین برنج عطری ایرانی کدام است؟  بهترین برنج های عطری ایرانی شامل برنج هاشمی، آستانه اشرفیه، برنج طارم عطری و برنج دم سیاه است.  
بهترین مارک برنج ایرانی چیست؟ مارک های برنج ایرانی کاملاً متفاوت است. اما با توجه به ظاهر دانه های برنج می توانید به راحتی بهترین برند ایرانی را تشخیص دهید. دانه های برنج باید کاملا خشک و سفت باشد و رنگ بلوری مات و عاج مانند آن هم نشانه ای از کیفیت برند است.

 

خوشمزه‌ترین برنج دنیا کدام است؟

با مشاهدات و آزمایش‌های انجام شده بین برنج‌های برتر تولید کننده‌های این محصول مانند ایران، هند، چین، اندونزی، بنگلادش، ویتنام و دیگر کشورها به طور شفاف می‌توان بیان کرد که برنج سفید ایرانی نه تنها با کیفیت‌ترین برنج است بلکه از لحاظ عطر و طعم نیز خوشمزه‌ترین برنج به شمار می‌رود. برنج‌هایی نظیر باسماتی، یاسمین و …. که با آن‌ها آشنا شدید از برنج‌های صاحب نام هستند اما باز هم کیفیت و میزان ارگانیک بودن آن‌ها به پای برنج ایرانی نمی‌رسد. برنج ایرانی به دلیل شرایط محیطی نظیر آب و هوا و خاک حاصلخیز و نوع کشتی که دارند، عطر و طعم منحصر به فردی دارند که هیچوقت برنج خارجی نمی‌تواند با آن رقابت کند.

برنج‌های ایرانی کم محصول مانند طارم محلی جزو خوشمزه‌ترین برنج ایرانی شناخته می‌شود که در شمال کشور و در خاک حاصلخیز با کمترین میزان کود و سم شیمیایی کشت می‌شود. باکیفیت‌ترین برنجی که در شمال کشور کشت می‌شود و عطر و طعم و پخت آن بی‌نظیر می‌باشد، برنج کشت دوم است. این برنج در نوبت دوم پس از کشت اول یعنی از مرداد ماه شروع و در آبان ماه برداشت می‌شود و بخاطر ویژگی‌های فوق العاده‌ای که دارد بسیار محبوب است. طعم و عطر این برنج در میان همه برنج‌ها برتری دارد.

نتیجه گیری

 کاملا متوجه شدید برای انتخاب بهترین برنج دنیا با انواع برنج ها و برندهای مختلف رو به رو هستیم که انتخاب از میان آنها کاملا سخت به نظر می رسد. اما برای رسیدن به نتیجه بهتر در اولین مرحله باید ذائقه خود را در نظر بگیرید. اکثر خانواده‌های ایرانی برای انتخاب بهترین برنج برای مجالس و مهمانی هایشان از برنج‌های کشت شمال استفاده می‌کنند که هم ظاهر زیبایی دارد و هم از نظر طعم و عطر بی نظیرند.

دیدگاهی در مورد “بهترین برنج دنیا

دیدگاهتان را بنویسید