اخبار کاویش, راهنمای خرید

بزرگترین تولید کننده برنج در دنیا ؛ برترین برنج‌کاران جهان

بزرگترین تولید کننده برنج در دنیا - ۳

سه محصول غذایی اصلی در جهان وجود دارد که برنج یکی از آن‌هاست. برنج، ذرت و گندم مهم‌ترین دانه‌های غذایی جهان هستند که در کشورهای مختلفی تولید می‌شوند. امروز قرار است بزرگترین تولید کننده برنج در دنیا را به شما معرفی کنیم و بعد از آن به کشور خودمان برگردیم و بزرگترین تولید کننده برنج در ایران را بشناسیم. با توجه به جمعیت کشورهایی مثل هند، چین و دیگر کشورهای آسیایی، بیش از ۳.۵ میلیارد نفر در جهان برنج را به عنوان غذای اصلی خود استفاده می‌کنند و این میزان تقریبا نیمی از جمعیت جهان را شامل می‌شود.

بزرگترین تولید کننده برنج کدام کشور است؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، کشورهای آسیایی بیشترین مقدار برنج در سراسر جهان را تولید می‌کنند، اما در چند دهه اخیر در کشورهای آمریکای لاتین، آفریقایی و کشورهای منطقه خاورمیانه هم تقاضا و تولید برنج شدت گرفته است. در این مقاله بزرگترین تولید کننده برنج در دنیا را به شما معرفی می‌کنیم و ده کشور برتر در زمینه تولید و صادرات برنج را هم معرفی خواهیم کرد. البته با توجه به اطلاعاتی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌گیرد می‌توانید متوجه شوید بزرگترین تولید کننده برنج کدام کشور است و چرا!

مقاله پیشنهادی : بهترین برنج دنیا

در حال حاضر و به ترتیب کشورهای چین، هند، اندونزی، بنگلادش، ویتنام، میانمار، تایلند، فیلیپین، برزیل و پاکستان ده کشور برتر تولید کننده برنج در دنیا هستند. تولید فراوان برنج در این کشورها نشان از مصرف بالای مردم دارد و این کشورها برترین مصرف‌کنندگان برنج در جهان هم هستند و حدود ۹۰ درصد برنج جهان را مصرف می‌کنند.

بزرگترین تولید کننده برنج در دنیا - ۱

چین (۲۱۰ میلیون تن در سال)

چین حدود ۳۰ درصد برنج جهان را تولید می‌کنند و از نظر کیفیت و کمیت بزرگترین کشور تولید کننده برنج در دنیا به شمار می‌آید. با توجه به حجم صادرات برنج از چین به سایر نقاط جهان، این کشور بزرگترین صادر کننده برنج در جهان هم هست و حدود ۳۰ درصد محصولات تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

هند (۱۶۰ میلیون تن در سال)

هند هم به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده برنج قهوه‌ای و سفید در جهان شناخته می‌شود. برنج یکی از غذاهای اصلی و روزانه مردم است و ۲۰ درصد برنج جهان در هند تولید می‌شود. تولید انبوه برنج هندی و قیمت مناسبی که دارد، باعث شده از این برنج استقبال خوبی شود.

اندونزی (۷۷ میلیون تن در سال)

در حال حاضر، برنج مهم‌ترین و پرتولیدترین محصول کشاورزی اندونزی است و در تولید برنج به خودکفایی رسیده است. برای تولید و صادرات برنج در کشور اندونزی، به طور کامل از روش‌های مدرن استفاده می‌شود.

بنگلادش (۵۳ میلیون تن در سال)

یکی از کشورهایی که بیشترین مقدار برنج را مصرف می‌کند، بنگلادش است. با این حال نام این کشور در فهرست ده کشور برتر و بزرگترین کشور تولید کننده برنج قرار دارد. جالب است بدانید بیشتر از ۷۰ درصد مردم بنگلادش به کار در شالیزارهای برنج مشغول هستند و تقریبا می‌توان گفت به خودکفایی رسیده‌اند.

ویتنام (۴۴ میلیون تن در سال)

در ویتنام به برنج طلای سفید می‌گویند. اقتصاد ویتنام با تولید برنج در حال پیشرفت است و ارتباط تنگاتنگی با تولید و صادرات این محصول دارد. بیش از ۸۲ درصد زمین‌های کشاورزی که در این کشور وجود دارد، به کشت و تولید برنج اختصاص داده شده است و بیش از ۵۲ درصد درآمد این کشور از تولید برنج است.

میانمار (۲۵.۶ میلیون تن در سال)

برنج مهم‌ترین محصول کشاورزی در میانمار است و شالیزارهای برنج تقریبا نصف زمین‌های کشاورزی این کشور را شامل می‌شوند.

تایلند (۲۵.۲ میلیون تن در سال)

تایلند یکی از قدیمی‌ترین کشورهایی است که در کشت و تولید برنج فعالیت می‌کند. بیشتر از ۴۰ درصد مردم تایلند کشاورز هستند و حدود ۱۶ میلیون نفر در تایلند برنج می‌کارند. برنج یکی از غذاهای اصلی مردم در تایلند است و البته دو سوم برنج تولید شده در این کشور به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

فیلیپین (۱۸ میلیون تن در سال)

تولید، عرضه و صادرات برنج در فیلیپین نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد. در سال ۲۰۱۰ فیلیپین ۸.۲ درصد برنج جهان را تولید می‌کرد و نامش جزو ده کشور برتر و بزرگترین کشور تولید کننده برنج قرار گرفت.

برزیل (۱۰.۶ میلیون تن در سال)

برزیل یکی از کشورهایی است که در زمینه کشاورزی مدرن و تولید و عرضه برنج در حال پیشرفت چشم‌گیری است و توانسته به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان برنج و سایر محصولات کشاورزی به سایر نقاط جهان شناخته شود.

پاکستان (۱۰.۴ میلیون تن در سال)

پاکستان به دلیل خاک حاصل‌خیز و باران‌های موسمی، موقعیت خوبی برای کشاورزی دارد و اقتصاد پاکستان وابستگی شدیدی به کشاورزی دارد. پاکستان سالانه حدود ۱۰.۵ میلیون تن برنج تولید می‌کند و معروف‌ترین برنجی که در این کشور کاشت، داشت و برداشت می‌شود، برنج باسماتی است که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و به همین دلیل در میان مردم محبوب است.

بزرگترین تولید کننده برنج در دنیا - ۲

بزرگترین تولید کننده برنج در ایران

حالا که با بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده برنج در جهان آشنا شدید، بد نیست بزرگترین تولید کننده برنج در ایران را هم بشناسید. ایران هم یکی از کشورهایی است که در آن برنج غذای اصلی و روزمره اکثریت مردم است. شرکت‌ها و کشاورزان زیادی به تولید برنج مشغول هستند و صادرات و واردات برنج در ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حتما بخوانید : طریقه کاشت انواع برنج ایرانی

به طور کلی برنج‌ها دو دسته پرمحصول و کم‌محصول دارند. برنج پرمحصول به برنجی گفته می‌شود که نژاد آن اصلاح شده و محصول باکیفیتی است و در حجم بسیار بالا تولید می‌شود. در ایران برنج‌های پرمحصول زیادی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

برنج ایرانی بهترین عطر و طعم را در میان برنج‌های کشت شده از سراسر جهان دارد و در کشورهای دیگر هم طرفداران زیادی دارد. در حال حاضر ایران سالانه بیش از ۲ میلیون تن برنج تولید می‌کند و در میان کشورهای تولیدکننده برنج در جهان جایگاه ۲۸ را دارد. گیلان بزرگترین تولید کننده برنج در ایران است و بیشتر از ۶۲ هزار هکتار در این استان زیر کشت برنج است. گیلان ۱۱ درصد برنج کشور را تأمین می‌کند و در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده برنج در ایران است.

اگر به دنبال خرید بهترین برنج ایرانی هستید، می‌توانید به وبسایت کاویش سر بزنید و بهترین برنج‌ها را با کیفیت عالی و قیمت مناسب و با خیال راحت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید