آموزش آشپزی

پخت ته دیگ سیب زمینی با کاویش فود

ته دیگ برنج

یکی از خوشمزگی های غذا و پلو ایرانی به ته دیگ پلو و یا چلو ها می باشد. ته دیگ برنج می تواند انواع مختلفی مانند نان، خمیر یوفکا، کاهو و سیب زمینی داشته باشد. اما پر طرفدار ترین آن ها ته دیگ سیب زمینی است. ته دیگ سیب زمینی را به چند روش می توان انجام داد. می توانید سیب زمینی را به صورت حلقه حلقه در زیر برنج طارم محلی خود قرار دهید. و یا از ترکیب سیب زمینی با ماست استفاده کنید. اما ما امروز در این مقاله می خواهیم روش پخت ته دیگ سیب زمینی به صورت رنده شده را در اختیار شما بگذاریم.

مواد لازم برای ته دیگ سیب زمینی رنده شده

سیب زمینی

برنج

زعفران

نمک و زردچوبه

ته دیگ برنج

روش پخت سیب زمینی ته دیگ

در ابتدا سیب زمینی ها را برای ته دیگ پوست کنده و رنده می کنیم. مقدار سیب زمینی را با توجه به سطح قابلمه ی برنج انتخاب نمایید. پس از رنده کردن سیب زمینی ها را درون ظرفی ریخته و به آن آب اضافه می نماییم. پس از یک الی دو دقیقه سیب زمینی های رنده شده را آبکش می کنیم.

پخت برنج

پس از انجام این موارد نوبت به برنج می رسد. برای برنج ما از طارم محلی کاویش استفاده کرده ایم. معمولا قبل از شستن برنج نیاز به تمیز کردن آن می باشد. تا دانه های اضافی و یا سنگ ریزه ها را در بیاوریم. اما این برنج به دلیل چند مرحله بوجار شدن نیازی به این کار نداشته و مواد اضافه ای درون خود نخواهد داشت.

مشاهده قیمت و خرید برنج

برنج را به آرامی میشوییم و اجازه می دهیم تا با آب درون قابلمه درگیر شود. سپس نمک را به برنج اضافه کرده و می گذاریم تا برای یک الی دو ساعت در کناری بماند. پس از انجام این مراحل برنج را به آب در حال جوشیدن بر روی گاز اضافه می کنیم. برنج به همراه آب باید قل بخورد و نرم شود. برای امتحان می توانید چند دانه برنج را بر زیر دندان گرفته و نرمی برنج را تست نمایید. برای ری بهتر در این مرحله می توان مقداری آب سرد به قابلمه اضافه کرد. دقت داشته باشید آب نباید بسیار زیاد باشد. تا حدی که برای چند لحظه برنج از قل بیفتد و دوباره شروع شود.

ته دیگ برنج

مرحله آخر

حال به سراغ آبکش کردن برنج می رویم. بهترین درجه آب برای این مرحله ولرم می باشد. پس از آبکش کردن برنج را در کناری می گذاریم و به سراغ سیب زمینی ها می رویم. مقداری زعفران و نمک درون سیب زمینی ها ریخته و هم میزنیم. در صورت دسترسی نداشتن به زعفران می توانید از ادویه زردچوبه استفاده نمایید. سپس کمی روغن در کف قابلمه ریخته و سیب زمینی ها را اضافه می کنیم. بر روی سیب زمینی نیز نوبت اضافه کردن برنج می باشد. اگر برنج را به صورت دانه شده از روی گاز برداشته اید می توانید مقداری آب و روغن در کناره های قابلمه اضافه کنید. در آخر با قسمت بالا قاشق و یا کفگیر درون برنج حفره ایجاد کنید. این عمل باعث می شود تا برنج به بهترین حالت ممکن دم بکشد. و تمام، ته دیگ سیب زمینی رنده شده شما آماده خوردن است.

دیدگاهتان را بنویسید